framfall?!
_1007 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    framfall?!

    Hej kära experter!

    Framfall, kan det dyka upp när som helst efter en förlossning?
    I två dagar nu har det känts i dom nedre regionerna precis som det gjorde dagarna efter förlossningen, ni vet sådär "tungt" och jobbigt att sitta. Självklart inte alls lika ömt men en allmänt obehaglig känsla som att man vill "hålla emot" och knipa, eller åtminstone konstant sitta på en tjock kudde!

    Har mailat min bm och får väl se vad hon säger, hoppas få komma på en undersökning!

    Mycket otrevlig känsla iallafall, samtidigt som jag inte vet om det kan vara så att det är den fördömda njurstenen som trycker på, den är ju trots allt 7x4mm stor (ska på ny röntgen för den på torsdag)
    Något leds på denna omedgörliga kropp nu!

    Hoppas allt är bra med er!
  2. 1
    framfall?! Hej kära experter!

    Framfall, kan det dyka upp när som helst efter en förlossning?
    I två dagar nu har det känts i dom nedre regionerna precis som det gjorde dagarna efter förlossningen, ni vet sådär "tungt" och jobbigt att sitta. Självklart inte alls lika ömt men en allmänt obehaglig känsla som att man vill "hålla emot" och knipa, eller åtminstone konstant sitta på en tjock kudde!

    Har mailat min bm och får väl se vad hon säger, hoppas få komma på en undersökning!

    Mycket otrevlig känsla iallafall, samtidigt som jag inte vet om det kan vara så att det är den fördömda njurstenen som trycker på, den är ju trots allt 7x4mm stor (ska på ny röntgen för den på torsdag)
    Något leds på denna omedgörliga kropp nu!

    Hoppas allt är bra med er!
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2
    Kan det inte vara så att du är på väg att få tillbaka mensen då? Att det är därför det känns tungt? *spånar vilt*

    Hoppas det går över iaf snart.
  4. 2
    Kan det inte vara så att du är på väg att få tillbaka mensen då? Att det är därför det känns tungt? *spånar vilt*

    Hoppas det går över iaf snart.
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Jag gissar nog, precis som Ida, på att det kan vara mensen som är i antågande. Både jag och andra jag känner har haft precis sådär tung obehaglig känsla vid första (och vissa även efter andra och tredje typ) mensen efter förlossningen. Känns värre om man står också så man vill nästan bara sitta hela tiden.

    Men det är ju bara en gissning som sagt...
  6. 3
    Jag gissar nog, precis som Ida, på att det kan vara mensen som är i antågande. Både jag och andra jag känner har haft precis sådär tung obehaglig känsla vid första (och vissa även efter andra och tredje typ) mensen efter förlossningen. Känns värre om man står också så man vill nästan bara sitta hela tiden.

    Men det är ju bara en gissning som sagt...
  7. Medlem sedan
    Jan 2010
    #4
    Gissningar är bra!! =)

    Här är det raka motsatsen, jag vill stå eller ligga hela tiden, sitta är hemskt jobbigt.
    Hmm.. kan det vara så "enkelt" som att det är mensen som är på intågande så skulle jag bli glad!
    Har ni också känt det som att ni måste springa på toaletten var 10e minut under intervaller, fast det inte kommer något? Alldeles som att jag inte får tömma den riktigt..!
  8. 4
    Gissningar är bra!! =)

    Här är det raka motsatsen, jag vill stå eller ligga hela tiden, sitta är hemskt jobbigt.
    Hmm.. kan det vara så "enkelt" som att det är mensen som är på intågande så skulle jag bli glad!
    Har ni också känt det som att ni måste springa på toaletten var 10e minut under intervaller, fast det inte kommer något? Alldeles som att jag inte får tömma den riktigt..!
  9. Medlem sedan
    Jan 2010
    #5
    Ja så har jag det, känns som jag e kissenödig mest hela tiden... Kanske e så att det e nåt som ligger o trycker emot eller nåt...
  10. 5
    Ja så har jag det, känns som jag e kissenödig mest hela tiden... Kanske e så att det e nåt som ligger o trycker emot eller nåt...

Liknande trådar

  1. Framfall
    By Anonym in forum _1206 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-29, 20:30
  2. Framfall
    By See Me in forum Kropp & hälsa
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-17, 14:04
  3. Framfall??
    By gordii in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 08:53
  4. Framfall?
    By tuva06 in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 20:04
  5. Nån som op framfall?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-12, 22:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar