spelmissbruk...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    spelmissbruk...

    så sorgligt att ett spelberoende kan få en tidigare ostraffad person att bedra och fiffla till sig stora summor pengar.

    Personen som i somras blåste mig på 900 kr för fejkade Kent biljetter hade på Blocket o Tradera bedragit över 60 personer.
    Nån idrottsklubb hade han förskingrat om jag fattade rätt av domen jag fick hemsänd.Han hade försökt /eller kommit åt över 100000 kr.

    Dömdes till vård för sitt spelmissbruk! BRA!

    självklart är det jättebra att allt klaras upp,att han döms osv....


    men så otroligt sorgligt att en person utan att va straffad förr hamnar där
    Förr var förr...Nu är nu!
  2. 1
    spelmissbruk... så sorgligt att ett spelberoende kan få en tidigare ostraffad person att bedra och fiffla till sig stora summor pengar.

    Personen som i somras blåste mig på 900 kr för fejkade Kent biljetter hade på Blocket o Tradera bedragit över 60 personer.
    Nån idrottsklubb hade han förskingrat om jag fattade rätt av domen jag fick hemsänd.Han hade försökt /eller kommit åt över 100000 kr.

    Dömdes till vård för sitt spelmissbruk! BRA!

    självklart är det jättebra att allt klaras upp,att han döms osv....


    men så otroligt sorgligt att en person utan att va straffad förr hamnar där
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Verkligen. Extra tragiskt är det om de har familj och barn som blir drabbade. Kanske skönt för honom själv att det tog stopp.
  4. 2
    Verkligen. Extra tragiskt är det om de har familj och barn som blir drabbade. Kanske skönt för honom själv att det tog stopp.
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Usch, jag har en fd kollega som vi misstänkte som spelmissbrukare. Efter han upprepade gånger fått andnöd och fallit ihop på jobbet, så diskuterade jag med en annan kollega att jag trodde det var panikångest han fick, inte fyskiska andningsproblem (eller jo, det yttrar sig ju i det). Kollegan sa att han också trodde det eftersom han verkade vara skyldig pengar. Då visade det sig att han frågat i stort sett alla om att få låna pengar (lyckats få ganska stora summor av vissa som de inte sett igen). Vi vet även att han lånat av företaget. Nu arbetar han inte kvar vad jag vet. Så tragiskt, speciellt som han har en son som fick lida för detta...
  6. 3
    Usch, jag har en fd kollega som vi misstänkte som spelmissbrukare. Efter han upprepade gånger fått andnöd och fallit ihop på jobbet, så diskuterade jag med en annan kollega att jag trodde det var panikångest han fick, inte fyskiska andningsproblem (eller jo, det yttrar sig ju i det). Kollegan sa att han också trodde det eftersom han verkade vara skyldig pengar. Då visade det sig att han frågat i stort sett alla om att få låna pengar (lyckats få ganska stora summor av vissa som de inte sett igen). Vi vet även att han lånat av företaget. Nu arbetar han inte kvar vad jag vet. Så tragiskt, speciellt som han har en son som fick lida för detta...

Liknande trådar

  1. spelmissbruk....
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 12:40
  2. Spelmissbruk
    By Ledsen in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-06, 15:45
  3. Spelmissbruk
    By Ledsen in forum Separation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-02, 12:28
  4. Spelmissbruk
    By Ledsen in forum _0506 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 17:51
  5. Spelmissbruk
    By anonymt namn in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-09, 10:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar