Julklapp till 8-årig tjej o 6-årig kille
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Julklapp till 8-årig tjej o 6-årig kille

    Har ni några bra tips på julklappar till våra barn. Gör inte så mycket om de kostar lite. Sonen önskar sig lego och det ska han få men vill gärna köpa något mer till en väldigt idrottsintresserad kille. Dottern däremot vet vi inte vad vi ska hitta på till. Hon slukar böcker men har fått alla mina gamla och har nog böcker att läsa i ett halvår till. Det enda hon önskar sig är en mobil (vilket jag tycker hon är för liten för) samt ett husdjur och det går inte då sonen är allergisk. Hon ska dock få kanin till våren som vi ska ha utomhus, fast det vet hon inte än. Det som hon är intresserad av är böcker, data och TV, samt djur då. Jag vill hitta på något annat roligt. Snälla ge mig tips
  2. 1
    Julklapp till 8-årig tjej o 6-årig kille Har ni några bra tips på julklappar till våra barn. Gör inte så mycket om de kostar lite. Sonen önskar sig lego och det ska han få men vill gärna köpa något mer till en väldigt idrottsintresserad kille. Dottern däremot vet vi inte vad vi ska hitta på till. Hon slukar böcker men har fått alla mina gamla och har nog böcker att läsa i ett halvår till. Det enda hon önskar sig är en mobil (vilket jag tycker hon är för liten för) samt ett husdjur och det går inte då sonen är allergisk. Hon ska dock få kanin till våren som vi ska ha utomhus, fast det vet hon inte än. Det som hon är intresserad av är böcker, data och TV, samt djur då. Jag vill hitta på något annat roligt. Snälla ge mig tips
  3. Salander
    #2
    Nintendo DS?
  4. 2
    Nintendo DS?
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    måste det vara en sak? Jag menar om du inte kommer på ngt de behöver så kanske de har "allt" ändå? Jag gav t.ex. min son en Ålandskryssning (bara han och jag) i födelsedagspresent när han fyllde 6. Han fick sätta agendan där, vi gjorde precis allt han ville, åt och spanade runt och badade och lekte osv osv. Har även givit teaterbiljetter (att gå på teater är sååå underskattat, mina barn älskar det!!) och biobiljetter, ofta med ett hemgjort presentkort som barnet får tolka själv och en helhetsupplevelse, kanske med ett fika/restaurangbesök ihop.

    Sen en sak till: Köp en bok om kaniner och kaninskötsel till dottern. förens intressre för böcker och djur med nytta! Då kan hon (och ni!!) läsa på och lära er mer om kaniner innan inköpet, vilket är bra eftersom 95% av alla kaninägare sköter sina kaniner fel pga okunskap.
  6. 3
    måste det vara en sak? Jag menar om du inte kommer på ngt de behöver så kanske de har "allt" ändå? Jag gav t.ex. min son en Ålandskryssning (bara han och jag) i födelsedagspresent när han fyllde 6. Han fick sätta agendan där, vi gjorde precis allt han ville, åt och spanade runt och badade och lekte osv osv. Har även givit teaterbiljetter (att gå på teater är sååå underskattat, mina barn älskar det!!) och biobiljetter, ofta med ett hemgjort presentkort som barnet får tolka själv och en helhetsupplevelse, kanske med ett fika/restaurangbesök ihop.

    Sen en sak till: Köp en bok om kaniner och kaninskötsel till dottern. förens intressre för böcker och djur med nytta! Då kan hon (och ni!!) läsa på och lära er mer om kaniner innan inköpet, vilket är bra eftersom 95% av alla kaninägare sköter sina kaniner fel pga okunskap.
  7. Medlem sedan
    Mar 2003
    #4
    Min tjej är 7 och hon önskar sig Ani magic-hundar eller Fur real-hundar. Winxs-dockor (som barbie), någon specifik barbie. Wii, Nintendo DS, eller kanske lap top om hon inte har detta redan? Har hon inte redan en digitalkamera så kan jag varmt rekommendera det. Spel till wii, DS osv?
  8. 4
    Min tjej är 7 och hon önskar sig Ani magic-hundar eller Fur real-hundar. Winxs-dockor (som barbie), någon specifik barbie. Wii, Nintendo DS, eller kanske lap top om hon inte har detta redan? Har hon inte redan en digitalkamera så kan jag varmt rekommendera det. Spel till wii, DS osv?
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5

    Tack för svar

    Men en laptop håller hon på att spara till. Wii vill vi inte köpa för vi tycker att det räcker med Nintendo DS. Digitalkamera låter som en bra ide. Får nog kika på det. De är ju faktiskt inte så dyra längre utan att hon kan få en egen.
  10. 5
    Tack för svar Men en laptop håller hon på att spara till. Wii vill vi inte köpa för vi tycker att det räcker med Nintendo DS. Digitalkamera låter som en bra ide. Får nog kika på det. De är ju faktiskt inte så dyra längre utan att hon kan få en egen.

Liknande trådar

  1. Julklapp till 8-årig kille?
    By Frutte in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 07:48
  2. julklapp till 5-årig kille???
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-12-10, 11:31
  3. Julklapp till 13-årig kille??
    By Kängu m Ella & Alice in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 20:35
  4. Julklapp till 10 årig tjej
    By leanae in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 10:51
  5. Julklapp till 18-årig kille?
    By Karamella in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 22:09
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar