enklare internetbank? - Sidan 2
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Dec 2007
    #21
    Absolut, det gör jag hela tiden för jag har skaffat ett separat e-leg som jag har hemma och även aktiverat ett på mitt VISA-kort.
    Dessutom kan man använda e-leg för inloggning på försäkringskassan, skatteverket, csn mm.
  2. 21
    Absolut, det gör jag hela tiden för jag har skaffat ett separat e-leg som jag har hemma och även aktiverat ett på mitt VISA-kort.
    Dessutom kan man använda e-leg för inloggning på försäkringskassan, skatteverket, csn mm.
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #22
    Har också Handelsbanken och med dosa och sladd är det nemas problemas. Däremot är det väldans knappande om man kör utan sladd. Ibland behöver jag det om jag inte sitter vid min dator eller kör jobbdatorn, men då vet jag åtminstone varför det är så.
  4. 22
    Har också Handelsbanken och med dosa och sladd är det nemas problemas. Däremot är det väldans knappande om man kör utan sladd. Ibland behöver jag det om jag inte sitter vid min dator eller kör jobbdatorn, men då vet jag åtminstone varför det är så.
  5. Anonym
    #23
    Ett "hemligt" tips för Handelsbankskunder för att enkelt kolla saldo, flytta mellan egna konton, etc - man kan använda deras lösning för mobiltelefon fast på datorn istället och logga in utan någon dosa.

    Logga in på internetbanken först (med dosan) och skapa en personlig kod och aktivera Telefontjänster (om ni inte redan har en kod för telefonbanken - då är det bara att köra igång direkt via länken nedan).

    Sedan går ni till https://m.handelsbanken.se och loggar in med personnummer och telefonkoden. Supersmidigt!
  6. 23
    Ett "hemligt" tips för Handelsbankskunder för att enkelt kolla saldo, flytta mellan egna konton, etc - man kan använda deras lösning för mobiltelefon fast på datorn istället och logga in utan någon dosa.

    Logga in på internetbanken först (med dosan) och skapa en personlig kod och aktivera Telefontjänster (om ni inte redan har en kod för telefonbanken - då är det bara att köra igång direkt via länken nedan).

    Sedan går ni till https://m.handelsbanken.se och loggar in med personnummer och telefonkoden. Supersmidigt!
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #24
    Jag tycker att seb har en smidig internetbank. Har bara swedbank att jämföra med. Den känns inte så enkel att den är osäker men inte så jobbig att det är jobbigt :P
  8. 24
    Jag tycker att seb har en smidig internetbank. Har bara swedbank att jämföra med. Den känns inte så enkel att den är osäker men inte så jobbig att det är jobbigt :P
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #25
    Det blir dock ett jäkla liv om det visar sig att internetbanken går att hacka...
  10. 25
    Det blir dock ett jäkla liv om det visar sig att internetbanken går att hacka...
  11. Anonym
    #26
    Ja den lösningen är jättesmidig och det är den lösningen som man även kan använda via datorn via https://m.handelsbanken.se/ så man behöver inte ha en IPhone eller annan smartphone...
  12. 26
    Ja den lösningen är jättesmidig och det är den lösningen som man även kan använda via datorn via https://m.handelsbanken.se/ så man behöver inte ha en IPhone eller annan smartphone...
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #27
    Jaså minsann! Tack för tipset!
  14. 27
    Jaså minsann! Tack för tipset!
  15. Medlem sedan
    Oct 2002
    #28
    Tack för svar! Det låter bra det där!
  16. 28
    Tack för svar! Det låter bra det där!
  17. Medlem sedan
    Mar 1998
    #29
    Aldrig är det bra och rumpen sitter där den sitter.
  18. 29
    Aldrig är det bra och rumpen sitter där den sitter.
  19. Medlem sedan
    Aug 2003
    #30
    länsförsäkringar.antingen en 4 siffrig kod eller med dosa.
  20. 30
    länsförsäkringar.antingen en 4 siffrig kod eller med dosa.
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    #31
    ...bara att man måste få e-legget att fungera. jag har aldrig lyckats med det tyvärr...
  22. 31
    ...bara att man måste få e-legget att fungera. jag har aldrig lyckats med det tyvärr...
  23. Medlem sedan
    Oct 2002
    #32
    Tack så mycket för alla svar!
  24. 32
    Tack så mycket för alla svar!
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. Handelsbnkens Internetbank
    By sprengja in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 16:34
  2. Kvitto på internetbank?
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 21:57
  3. Fel på swedbanks internetbank??
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:26
  4. Betala via internetbank (OT)
    By -mea- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-01, 13:54
  5. FSB Internetbank - Firefox
    By Britt in forum Hem & fritid
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-02-09, 16:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar