shunten är på plats
Shuntar och hydrocefalus
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    shunten är på plats

    Förra onsdagen fick vår dotter shunt. Livet är en dröm, hennes huvudvärk är borta=)
    Så nu hoppas vi att vi slipper allt vad komplikationer innebär.

    Bara en frå¨ga, vad har ni ed shunt eller barn ed shunt fått för restriktioner? Finns det några NO NO!
    Fick inga kloka svar, eller värre, inga svar alls oc jag vill vara försiktig och inte i onödan riksera något nu när det är så fina förutsättningar.
  2. 1
    shunten är på plats Förra onsdagen fick vår dotter shunt. Livet är en dröm, hennes huvudvärk är borta=)
    Så nu hoppas vi att vi slipper allt vad komplikationer innebär.

    Bara en frå¨ga, vad har ni ed shunt eller barn ed shunt fått för restriktioner? Finns det några NO NO!
    Fick inga kloka svar, eller värre, inga svar alls oc jag vill vara försiktig och inte i onödan riksera något nu när det är så fina förutsättningar.
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2
    Vad skönt att höra att det funkar så bra för er dotter!

    Det enda min son inte gör är att gå genom detektorbågarna i säkerhetskontrollen på flygplatsen, annars inget. Vi lät bli att sätta in induktionshäll i köket, men risken att den skulle kunna ställa om en shunt är om inte noll så näst intill, men vi bestämde oss för det ändå.

    Sonens Codman-shunts inställningsapparatur är trasig sen många år tillbaks, men fungerar perfekt ändå.

    Lev som vanligt!

    Ha det gott!
  4. 2
    Vad skönt att höra att det funkar så bra för er dotter!

    Det enda min son inte gör är att gå genom detektorbågarna i säkerhetskontrollen på flygplatsen, annars inget. Vi lät bli att sätta in induktionshäll i köket, men risken att den skulle kunna ställa om en shunt är om inte noll så näst intill, men vi bestämde oss för det ändå.

    Sonens Codman-shunts inställningsapparatur är trasig sen många år tillbaks, men fungerar perfekt ändå.

    Lev som vanligt!

    Ha det gott!
  5. Medlem sedan
    Feb 2011
    #3
    Det enda jag vet att jag absolut INTE ska göra är att dyka på djupa vatten. Då kan det bli för mkt tryck...
    Men annars kan jag leva som vanligt...
  6. 3
    Det enda jag vet att jag absolut INTE ska göra är att dyka på djupa vatten. Då kan det bli för mkt tryck...
    Men annars kan jag leva som vanligt...

Liknande trådar

  1. plats 131 i kön...
    By m.aria in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 17:29
  2. Ny plats
    By Linda&Wilja in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 20:53
  3. Plats 242
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 08:43
  4. hur få plats?
    By fundersam in forum Mammasnack
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 21:21
  5. Får jag plats?
    By Helena me 4 in forum Många barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 21:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar