Svullet...
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    Svullet...

    Har fått en riktig skitförkylning och är så svullen bakom näsan att jag inte kan sova eftersom jag när jag ska andas ut inte får ut luften vare sig genom näsan eller munnen - det blir stopp. Jag måste vara vaken och koncentrera mig på att andas ut luften... Andas in går bra. Är svintrött vid det här laget.

    Förkylningen kom igår, med halsont som start (trots att jag inte har tonsiller). Övriga i familjen har redan haft eländet, men inte så jobbigt med "nässvullnaden" i svalget. Nässpray hjälper inte mot detta då jag inte kommer åt att spraya så långt in. Vad gör man och hur länge sitter detta i? Står inte ut!
    By far the best proof is experience.
    - Sir Francis Bacon -
  2. 1
    Svullet... Har fått en riktig skitförkylning och är så svullen bakom näsan att jag inte kan sova eftersom jag när jag ska andas ut inte får ut luften vare sig genom näsan eller munnen - det blir stopp. Jag måste vara vaken och koncentrera mig på att andas ut luften... Andas in går bra. Är svintrött vid det här laget.

    Förkylningen kom igår, med halsont som start (trots att jag inte har tonsiller). Övriga i familjen har redan haft eländet, men inte så jobbigt med "nässvullnaden" i svalget. Nässpray hjälper inte mot detta då jag inte kommer åt att spraya så långt in. Vad gör man och hur länge sitter detta i? Står inte ut!
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Jag hade ringt sjukvårdsupplysningen och hört med dem, det låter inte så bra med andningen där.
  4. 2
    Jag hade ringt sjukvårdsupplysningen och hört med dem, det låter inte så bra med andningen där.
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3
    hur många års studier grundade du det på sa du vavavava?
  6. 3
    hur många års studier grundade du det på sa du vavavava?
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    Din stackare! Det är ju hopplöst att kunna sova med sån täppa.. Krya på!
  8. 4
    Din stackare! Det är ju hopplöst att kunna sova med sån täppa.. Krya på!
  9. Medlem sedan
    Sep 2006
    #5
    Med rumpan och en kritsten kunde jag räkna ut det där du!!!


    Vem behöver flera års medicinstudier?!?!
  10. 5
    Med rumpan och en kritsten kunde jag räkna ut det där du!!!


    Vem behöver flera års medicinstudier?!?!
  11. Medlem sedan
    Jun 2003
    #6
    visserligen visserligen..
  12. 6
    visserligen visserligen..
  13. Medlem sedan
    Jul 2008
    #7
    Nja det sitter bakom gomseglet och är som en klump som jag skulle vilja "snorkla bort" men det är ju svullet kött så det går inte. Kortison skulle kanske hjälpa i så fall men jag undrar om de skulle skriva ut det... Hoppas att det ger med sig o övergår i "bara snuva" men just nu är det ju så himla jobbigt!
  14. 7
    Nja det sitter bakom gomseglet och är som en klump som jag skulle vilja "snorkla bort" men det är ju svullet kött så det går inte. Kortison skulle kanske hjälpa i så fall men jag undrar om de skulle skriva ut det... Hoppas att det ger med sig o övergår i "bara snuva" men just nu är det ju så himla jobbigt!
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    "Med rumpan och en kristen" läste jag det där som och jag kunde inte i hela världen komma på hur den uträkningen skulle gå till förrän jag läste om. Men den mentala bild som kombinationen MsBecks rumpa och kritsten ledde till skulle jag inte önska min värsta fiende.

    Nu ska jag gå och tvätta hjärnan med klorin tror jag.
  16. 8
    "Med rumpan och en kristen" läste jag det där som och jag kunde inte i hela världen komma på hur den uträkningen skulle gå till förrän jag läste om. Men den mentala bild som kombinationen MsBecks rumpa och kritsten ledde till skulle jag inte önska min värsta fiende.

    Nu ska jag gå och tvätta hjärnan med klorin tror jag.
  17. Medlem sedan
    Jul 2008
    #9
    Ja det blir ju lite "sömnapné-effekt" av det så att jag vaknar med hjärtklappning och nu har jag huvudvärk av skiten. Vill helst inte sova alls men samtidigt VILL jag ju sova, men sova normalt då. Kanske finns det kortisonspray på Apoteket men att få dit det på rätt ställe ka ju som sagt vara svårt... Dricka varmt tycks inte hjälpa heller för värme blir det väl sämre av?
  18. 9
    Ja det blir ju lite "sömnapné-effekt" av det så att jag vaknar med hjärtklappning och nu har jag huvudvärk av skiten. Vill helst inte sova alls men samtidigt VILL jag ju sova, men sova normalt då. Kanske finns det kortisonspray på Apoteket men att få dit det på rätt ställe ka ju som sagt vara svårt... Dricka varmt tycks inte hjälpa heller för värme blir det väl sämre av?
  19. Medlem sedan
    Apr 2007
    #10
    Det där var inte snällt!

    *Använder grovt slippapper till hjärnan som just brännmärkts med snuskbilder*
    **you shall not hate in your heart**
  20. 10
    Det där var inte snällt!

    *Använder grovt slippapper till hjärnan som just brännmärkts med snuskbilder*

Liknande trådar

  1. Svullet öra?
    By emmaf in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-12-27, 23:55
  2. Svullet öra...
    By Blaise in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-24, 22:12
  3. Svullet å ömt?
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 21:11
  4. svullet ben
    By cajo in forum Kropp & hälsa
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 23:44
  5. Svullet öga :(
    By Cami+Alicia+BF 3/1 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 19:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar