Vattkoppor?
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2010
    #1

    Vattkoppor?

    Har era ettåringar haft det?

    Alva fick sina första prickar igår och idag har hon ett tiotal, så vi är precis i början. Hon har inte lagt märket till att hon är sjuk ännu men det kommer väl under natten eller i morgon. Jag har förberett med stolpiller, tavegyl, kylbalsam och mycket kärlek

    Kram på er allihopa och glad första advent
    Våra tre underverk

    Vilmer Svante Mikael 110209

    Alva Ester Annica 090708

    Cornelia Engla Elvira 010719

  2. 1
    Vattkoppor? Har era ettåringar haft det?

    Alva fick sina första prickar igår och idag har hon ett tiotal, så vi är precis i början. Hon har inte lagt märket till att hon är sjuk ännu men det kommer väl under natten eller i morgon. Jag har förberett med stolpiller, tavegyl, kylbalsam och mycket kärlek

    Kram på er allihopa och glad första advent
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    Evelina har troligtvis haft vattkoppor. Anledningen till att jag skriver troligtvis, är att hon bara hade ca 10 koppor. Det såg ut som vattkoppor, hon hade lite feber & bvc säger att det nog var det. Men helt säkra är vi inte...

    Hur mår du? När är lillebror beräknad?

    Kram tillbax & glad första advent till er också.
  4. 2
    Evelina har troligtvis haft vattkoppor. Anledningen till att jag skriver troligtvis, är att hon bara hade ca 10 koppor. Det såg ut som vattkoppor, hon hade lite feber & bvc säger att det nog var det. Men helt säkra är vi inte...

    Hur mår du? När är lillebror beräknad?

    Kram tillbax & glad första advent till er också.
  5. Medlem sedan
    Mar 2010
    #3
    Ahh, hört fler som inte varit säkra. Svårt det där! Alva har hela kroppen fylld, där kan man inte ta miste *fniss*

    Det är bara bra med oss, lille Nils är beräknad till 12 februari, dvs. om ca 10 veckor. Vi har nått v. 30 och räknar numera ner, det är så spännande

    Hoppas ni också mår bra!
  6. 3
    Ahh, hört fler som inte varit säkra. Svårt det där! Alva har hela kroppen fylld, där kan man inte ta miste *fniss*

    Det är bara bra med oss, lille Nils är beräknad till 12 februari, dvs. om ca 10 veckor. Vi har nått v. 30 och räknar numera ner, det är så spännande

    Hoppas ni också mår bra!
  7. Medlem sedan
    Mar 2010
    #4
    Kan meddela att Alva är som värst nu på kroppen och hon har behövt tavegyl 4ggr men annars inget. Hon har varit precis som normalt och inte märkt av att hon är sjuk. Hon tycker nog mest att det är trist när vi inte leker med andra barn på så länge *ler*
  8. 4
    Kan meddela att Alva är som värst nu på kroppen och hon har behövt tavegyl 4ggr men annars inget. Hon har varit precis som normalt och inte märkt av att hon är sjuk. Hon tycker nog mest att det är trist när vi inte leker med andra barn på så länge *ler*
  9. Medlem sedan
    Mar 2007
    #5
    Astrid fick vattkoppor på hennes 6 månaders dag, tydligen kunde de inte få förrens de fyllde 6 månader så jag trodde hon inte skulle få av syrran men se där, exakt på dagen dök de upp. =)
  10. 5
    Astrid fick vattkoppor på hennes 6 månaders dag, tydligen kunde de inte få förrens de fyllde 6 månader så jag trodde hon inte skulle få av syrran men se där, exakt på dagen dök de upp. =)

Liknande trådar

  1. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-08, 16:35
  2. vattkoppor eller inte vattkoppor
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-04-13, 12:28
  3. Vattkoppor?
    By laban & labolina in forum Downs Syndrom
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-12-27, 15:19
  4. Vattkoppor har vi här.....
    By LenaH in forum _0307 Julibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-11-20, 19:05
  5. Vattkoppor
    By laban & labolina in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 12:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar