Livslängd på en Shar Pei ?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Livslängd på en Shar Pei ?

    Har googlat och sökt men hittar inget. Undrar vad medellivslängden för en (frisk såklart) Shar Pei ligger på? Någon som har en aning ? Brukar ju alltid stå i rasstandarden, men jag hittar inget. Hoppas på svar här
    <3 Mamma till världens 3 vackraste barn <3

    Läs om vårat liv på http://eliassonfamily.blogg.se
  2. 1
    Livslängd på en Shar Pei ? Har googlat och sökt men hittar inget. Undrar vad medellivslängden för en (frisk såklart) Shar Pei ligger på? Någon som har en aning ? Brukar ju alltid stå i rasstandarden, men jag hittar inget. Hoppas på svar här
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Ungefär 6 år.

    Muntert va?
  4. 2
    Ungefär 6 år.

    Muntert va?
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Googlar jag får jag fram lite olika, 7-15, 7-12 och upp till 10 år.
  6. 3
    Googlar jag får jag fram lite olika, 7-15, 7-12 och upp till 10 år.
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Hahaha, vilket skämt. Sorry, men en Shar pei över 10, gudars vet när det hände senast. 15 år - det vill jag se bevis på i så fall.
  8. 4
    Hahaha, vilket skämt. Sorry, men en Shar pei över 10, gudars vet när det hände senast. 15 år - det vill jag se bevis på i så fall.
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5
    Ja jag har ingen aning, jag bara säger vad google säger.
  10. 5
    Ja jag har ingen aning, jag bara säger vad google säger.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Och Google kan tydligen säga vad skräp som helst... Det är säkert ras-entusiaster som försöker sprida de siffrorna... Sanningen är att en shar pei är sjuk innan den ens hunnit födas. Så jävla bedrövligt.
  12. 6
    Och Google kan tydligen säga vad skräp som helst... Det är säkert ras-entusiaster som försöker sprida de siffrorna... Sanningen är att en shar pei är sjuk innan den ens hunnit födas. Så jävla bedrövligt.
  13. Medlem sedan
    Dec 2007
    #7
    Tur att du kunde säga det rätta! Såg att det var mkt sjukdomar hos den rasen.
  14. 7
    Tur att du kunde säga det rätta! Såg att det var mkt sjukdomar hos den rasen.
  15. Medlem sedan
    Apr 2008
    #8
    Var tvungen att googla - varför vill man ha en sån?
  16. 8
    Var tvungen att googla - varför vill man ha en sån?
  17. Medlem sedan
    Jul 2002
    #9
    För de är coola? Varför vill man ha en bulldog eller mops eller vilken hundras som helst med mycket problematik? Antagligen för man gillar utseendet och lynnet.

    Varför köper folk hunder som är insmugglade och kan tänkas vara sjuka med en massa saker som hotar hela tillvaron i vårt land?
  18. 9
    För de är coola? Varför vill man ha en bulldog eller mops eller vilken hundras som helst med mycket problematik? Antagligen för man gillar utseendet och lynnet.

    Varför köper folk hunder som är insmugglade och kan tänkas vara sjuka med en massa saker som hotar hela tillvaron i vårt land?
  19. Medlem sedan
    May 2002
    #10
    Vare sig bulldogg eller mops är i närheten av shar pei vad gäller hälsoläget dock... Kanske engelsk bulldogg, men knappt ens dem.
  20. 10
    Vare sig bulldogg eller mops är i närheten av shar pei vad gäller hälsoläget dock... Kanske engelsk bulldogg, men knappt ens dem.
  21. Medlem sedan
    Jul 2002
    #11
    Nej, men de är väl inte särskilt friska raser? Finns det ens några såna längre? Vet att Tibetansk Spaniel låg rätt bra till förut.
  22. 11
    Nej, men de är väl inte särskilt friska raser? Finns det ens några såna längre? Vet att Tibetansk Spaniel låg rätt bra till förut.

Liknande trådar

  1. Min Shar Pei är drygt 10 år...
    By Maria m. 3 gullungar in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-04, 14:16
  2. Livslängd på tvättmaskin
    By Anonym in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 15:13
  3. Livslängd på hund?
    By Valerina in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-03, 11:12
  4. Shâr skulle jag rösta om jag vore...
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-05, 08:17
  5. Livslängd Sodastream?
    By LottaJ in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 14:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar