Sova inomhus i fleeceoverall?
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Sova inomhus i fleeceoverall?

    Vi upptäckte när lillan var ca 1 månad att hon bara kunde somna dagtid om hon fick ligga i sin fleeceoverall, oavsett om hon sov ute eller inne. Vi har försökt få in läggrutiner vid 19-20 tiden i vaggan sedan ca 2 månader och det har fungerat ganska bra. Nu när hon är 3 månader så har hon börjat kinka vid läggningen och gråter minst en timme innan hon somnar i vaggan till vyssjning, sånger, nappipetning osv. Nu ikväll kapitulerade jag efter en kvarts gråt och vyssjning och lade henne i fleeceoverallen i vaggan, varpå hon somnade med omedelbar verkan! Finns det någon annan som upplevt att barnet vill sova i sin overall?? Vad kan det bero på och är det ok att låta henne sova i overallen även under natten??
  2. 1
    Sova inomhus i fleeceoverall? Vi upptäckte när lillan var ca 1 månad att hon bara kunde somna dagtid om hon fick ligga i sin fleeceoverall, oavsett om hon sov ute eller inne. Vi har försökt få in läggrutiner vid 19-20 tiden i vaggan sedan ca 2 månader och det har fungerat ganska bra. Nu när hon är 3 månader så har hon börjat kinka vid läggningen och gråter minst en timme innan hon somnar i vaggan till vyssjning, sånger, nappipetning osv. Nu ikväll kapitulerade jag efter en kvarts gråt och vyssjning och lade henne i fleeceoverallen i vaggan, varpå hon somnade med omedelbar verkan! Finns det någon annan som upplevt att barnet vill sova i sin overall?? Vad kan det bero på och är det ok att låta henne sova i overallen även under natten??
  3. Anonym
    #2
    Yes, var samma här när lillan var så liten. Det blir ombonat och tryggt tror jag. Kanske är de även vana att de då hamnar i vagn eller bil där de lätt somnar så de kopplar overallen med sömn. Prova gör vaggan trång och mysig (ombonad) eller köp en sovpåse (billigt på Ikea) så kanske det hjälper med sömnen....
  4. 2
    Yes, var samma här när lillan var så liten. Det blir ombonat och tryggt tror jag. Kanske är de även vana att de då hamnar i vagn eller bil där de lätt somnar så de kopplar overallen med sömn. Prova gör vaggan trång och mysig (ombonad) eller köp en sovpåse (billigt på Ikea) så kanske det hjälper med sömnen....
  5. Medlem sedan
    Oct 2003
    #3
    Så länge ni inte har det för varmt i sovrummet så är det säkert inga problem. Det är säkert trångt och mysigt i overallen och då känner hon sig trygg. Case sover i en sovpåse från Halo och den är också i fleece. Då har han visserligen bara långärmad body under men han brukar kännas alldeles lagom varm och den går inte att sparka av sig eller få upp över ansiktet som en vanlig filt så den funkar mycket bättre tycker jag. Vad gör man inte för att få dem att sova, eller hur?
  6. 3
    Så länge ni inte har det för varmt i sovrummet så är det säkert inga problem. Det är säkert trångt och mysigt i overallen och då känner hon sig trygg. Case sover i en sovpåse från Halo och den är också i fleece. Då har han visserligen bara långärmad body under men han brukar kännas alldeles lagom varm och den går inte att sparka av sig eller få upp över ansiktet som en vanlig filt så den funkar mycket bättre tycker jag. Vad gör man inte för att få dem att sova, eller hur?
  7. Medlem sedan
    Jan 2008
    #4
    Ja va smart! ag ska genast plocka fram en tunn sommarbody att ha under overallen!
  8. 4
    Ja va smart! ag ska genast plocka fram en tunn sommarbody att ha under overallen!
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    Tack för tipset om sovpåse från IKEA! Ska genast införskaffas!!
  10. 5
    Tack för tipset om sovpåse från IKEA! Ska genast införskaffas!!
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    YES! Jag lade henne i overallen iklädd endaste en tunn body och hon somnade på 8 minuter ikväll!! Inte ett pip. Helt nöjd. Jag trodde inte det var möjligt ens... Jag kommer absolut att köpa en sovpåse och ha tunna kläder under i fortsättningen. Allt för att hon ska bli nöjd!
  12. 6
    YES! Jag lade henne i overallen iklädd endaste en tunn body och hon somnade på 8 minuter ikväll!! Inte ett pip. Helt nöjd. Jag trodde inte det var möjligt ens... Jag kommer absolut att köpa en sovpåse och ha tunna kläder under i fortsättningen. Allt för att hon ska bli nöjd!
  13. Medlem sedan
    Sep 2010
    #7
    Vår lilla tjej är bara lite mer än 2 veckor men hon gillar också sin fleeceoverall. När skrikandet på kvällarna går över till tröstlöst så åker overallen på och hon får sitta 10 in i sin bilstol. Hon somnar direkt då!

    Dom är märkliga våra små mirakel! =)
  14. 7
    Vår lilla tjej är bara lite mer än 2 veckor men hon gillar också sin fleeceoverall. När skrikandet på kvällarna går över till tröstlöst så åker overallen på och hon får sitta 10 in i sin bilstol. Hon somnar direkt då!

    Dom är märkliga våra små mirakel! =)
  15. Medlem sedan
    Jan 2011
    #8
    Det låter som en bra idé. Måste jag prova
  16. 8
    Det låter som en bra idé. Måste jag prova

Liknande trådar

  1. brevlåda inomhus
    By Lott@ in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 19:48
  2. Flygmyror inomhus...
    By Melodie in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-24, 08:45
  3. Grilla inomhus?
    By Ammis in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-28, 20:25
  4. Bin inomhus
    By inga_ in forum Hem & fritid
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 08:25
  5. Bin inomhus
    By inga_ in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 11:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar