I dödsannonser ser man
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    I dödsannonser ser man

    då och då (s)-rosen som symbol högst upp. Aldrig att jag någonsin sett någon annan partisymbol i en dödsannons. Har ni? Undra vad det beror på?

    Man måste verkligen verkligen vara socialdemokrat om man tom vill att det ska pryda ens dödsannons...
    ~ sprengja of fucking everything ~
  2. 1
    I dödsannonser ser man då och då (s)-rosen som symbol högst upp. Aldrig att jag någonsin sett någon annan partisymbol i en dödsannons. Har ni? Undra vad det beror på?

    Man måste verkligen verkligen vara socialdemokrat om man tom vill att det ska pryda ens dödsannons...
  3. Medlem sedan
    Nov 2008
    #2
    Att sossarna håller på att dö ut *gissar vilt*

    Nä, jag vet inte men jag har också funderat på det faktiskt.
  4. 2
    Att sossarna håller på att dö ut *gissar vilt*

    Nä, jag vet inte men jag har också funderat på det faktiskt.
  5. Medlem sedan
    Jun 2001
    #3

    Inte tänkt

    När jag har sett en ros i dödsannonser har jag inte tänkt på det som en symbol för socialdemokraterna utan som en ros till den döde.
  6. 3
    Inte tänkt När jag har sett en ros i dödsannonser har jag inte tänkt på det som en symbol för socialdemokraterna utan som en ros till den döde.
  7. Medlem sedan
    Aug 2002
    #4
    Jo jag har sett andra partisymboler någongång.

    Orsaken till att s-rosen kanske förekommer oftare beror kanske på att det varit det största ensklida partiet under hela 1900-talet? Många var engagerade och aktiva som en fäljd av partiets utbredning i landsting, kommuner, riksdag osv.

    Mao - det finns fler politiskt och engagerade sossar som trillar av pinn just nu?
  8. 4
    Jo jag har sett andra partisymboler någongång.

    Orsaken till att s-rosen kanske förekommer oftare beror kanske på att det varit det största ensklida partiet under hela 1900-talet? Många var engagerade och aktiva som en fäljd av partiets utbredning i landsting, kommuner, riksdag osv.

    Mao - det finns fler politiskt och engagerade sossar som trillar av pinn just nu?
  9. -magnolia
    #5
    Ja, jag har då aldrig sett ett M högst upp. Jag tror nog som du säger - man ÄR socialdemokrat. Det är inte ett ställningstagande, det kom i genuppsättningen.
  10. 5
    Ja, jag har då aldrig sett ett M högst upp. Jag tror nog som du säger - man ÄR socialdemokrat. Det är inte ett ställningstagande, det kom i genuppsättningen.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Fast det beror ju på *hur* rosen ser ut. Nog kan man skilja (s)-rosen från en vanlig ros liksom.
  12. 6
    Fast det beror ju på *hur* rosen ser ut. Nog kan man skilja (s)-rosen från en vanlig ros liksom.

Liknande trådar

  1. Läser du dödsannonser?
    By Ben Dover in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2010-07-28, 21:55
  2. på tal om dödsannonser, bebis död
    By Lilla_jag_79 in forum Ordet är fritt
    Svar: 32
    Senaste inlägg: 2009-07-17, 17:43
  3. Angående dödsannonser
    By Kotthare in forum Ordet är fritt
    Svar: 55
    Senaste inlägg: 2009-07-17, 17:16
  4. Mer om dödsannonser
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 17:54
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar