här kommer recept
Vikt
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    här kommer recept

    Mitt förra inlägg har hamnat så långt ner så jag lägger upp det här

    Kyckling- och grönsaksgratäng 4 port, 12 pp/port

    500 g kycklingfile, 12 pp
    1 tsk flytande margarin, 1 pp
    1 pkt bacon, 14 pp
    1 rödlök
    2 morötter
    1 palsternacka
    2 paprikor, gärna olika färg
    10 färska champinjoner
    2-3 msk basilika, hackad
    1 grönskasbuljongtärning
    2 ½ dl matlagningsgrädde 4%, 4pp
    ½ dl vatten
    1 ½ msk vetemjöl, 1pp
    8 cocktailtomater
    2 dl ris, 15pp

    Koka riset enl förpackningen. Dela kycklingen i mindre biter och bryn den i margarinet. Krydda med salt och peppar. Lägg över bitarna i en ugnsfast form. Klipp bacom i bitar och knaperstek. Strimla löken och övriga grönsaker förutom tomat. lägg dem i formen. Strö över basilika och smula över buljongtärningen. Vispa vatten, mjöl och grädde och häll över. Tillaga i ugn 200 grader cirka 25 min, rör om lite under tiden. Garnera med halverade tomater, bacom och basilika. Servera med ris.

    Jag hade ingen palsternacka hemma, men det blir nog ännu godare med. Jag missade även att baconen skulle strös över sist så jag slängde med dem in i ugnen och hade en burk champinjoner istället för färska. Det gick alldeles utmärkt. Dessutom hade jag ICA´s egna lagalätt-grädde på 5% men det är ju ingen större skillnad. För att barnen skulle bli mätta tog jag lite mer ris. Alla tyckte det var gott och det räckte gott och väl till hela familjen + två matlådor till mig!
    scraplotte.blogspot.com Lottes scrap
    lottebloggar.wordpress.com mitt liv - ett organiserat kaos
    dorahund.wordpress.com Dora utforskar
  2. 1
    här kommer recept Mitt förra inlägg har hamnat så långt ner så jag lägger upp det här

    Kyckling- och grönsaksgratäng 4 port, 12 pp/port

    500 g kycklingfile, 12 pp
    1 tsk flytande margarin, 1 pp
    1 pkt bacon, 14 pp
    1 rödlök
    2 morötter
    1 palsternacka
    2 paprikor, gärna olika färg
    10 färska champinjoner
    2-3 msk basilika, hackad
    1 grönskasbuljongtärning
    2 ½ dl matlagningsgrädde 4%, 4pp
    ½ dl vatten
    1 ½ msk vetemjöl, 1pp
    8 cocktailtomater
    2 dl ris, 15pp

    Koka riset enl förpackningen. Dela kycklingen i mindre biter och bryn den i margarinet. Krydda med salt och peppar. Lägg över bitarna i en ugnsfast form. Klipp bacom i bitar och knaperstek. Strimla löken och övriga grönsaker förutom tomat. lägg dem i formen. Strö över basilika och smula över buljongtärningen. Vispa vatten, mjöl och grädde och häll över. Tillaga i ugn 200 grader cirka 25 min, rör om lite under tiden. Garnera med halverade tomater, bacom och basilika. Servera med ris.

    Jag hade ingen palsternacka hemma, men det blir nog ännu godare med. Jag missade även att baconen skulle strös över sist så jag slängde med dem in i ugnen och hade en burk champinjoner istället för färska. Det gick alldeles utmärkt. Dessutom hade jag ICA´s egna lagalätt-grädde på 5% men det är ju ingen större skillnad. För att barnen skulle bli mätta tog jag lite mer ris. Alla tyckte det var gott och det räckte gott och väl till hela familjen + två matlådor till mig!
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Mm det lät gott
  4. 2
    Mm det lät gott
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    det där måste jag bara pröva! lät jättegott, jag gillar maträtter med allt i ett.
  6. 3
    det där måste jag bara pröva! lät jättegott, jag gillar maträtter med allt i ett.

Liknande trådar

  1. Här kommer mitt recept
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-22, 08:59
  2. ullebulle, recept kommer här
    By -TH- in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 09:03
  3. Recept på lakritsfudge kommer här!
    By Hammare37 in forum _0901 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 23:23
  4. Recept- kommer ni ihåg?
    By Gizmoo in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 16:30
  5. Marre! Här kommer recept
    By Anna m Flipp & Vendela in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 22:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar