1,5års sprutan!
_0907 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2007
    #1

    1,5års sprutan!

    Är det nån av er som vet vad man kan få för symtom på den här senaste sprutan barnen fick?

    Astrid fick sprutan den 1/2 och har idag lite feber och en massa konstiga röda utslag på mage och ben. Ringde 1177 som sa att jag bara skulle avvakta men prata med BVC men där svarar dom ALDRIG. =( Dagisfröken sade oxå att det kunde vara av sprutan och att även fläckarna kunde vara därifrån.

    Nån av er som vet ngt?

    Ringer ringer och ringer börjar bli lite sur nu.. =(

    Kram Anna!

    Grattis till bebben Barman!
  2. 1
    1,5års sprutan! Är det nån av er som vet vad man kan få för symtom på den här senaste sprutan barnen fick?

    Astrid fick sprutan den 1/2 och har idag lite feber och en massa konstiga röda utslag på mage och ben. Ringde 1177 som sa att jag bara skulle avvakta men prata med BVC men där svarar dom ALDRIG. =( Dagisfröken sade oxå att det kunde vara av sprutan och att även fläckarna kunde vara därifrån.

    Nån av er som vet ngt?

    Ringer ringer och ringer börjar bli lite sur nu.. =(

    Kram Anna!

    Grattis till bebben Barman!
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    MIn sambos systerson fick utslag av 1,5 års sprutan. Utslagen var just konstiga och inte som vanliga utslag.
  4. 2
    MIn sambos systerson fick utslag av 1,5 års sprutan. Utslagen var just konstiga och inte som vanliga utslag.
  5. Medlem sedan
    Jan 2011
    #3
    Det är just feber och utslag som man kan få från den
  6. 3
    Det är just feber och utslag som man kan få från den
  7. Medlem sedan
    Mar 2005
    #4
    Till mej sa vår bvc-sköterska att om Evelina får feber och/eller utslag ca 2 veckor efter sprutan, så är det just sprutan som är orsaken. Utslagen är mässling-utslag, men dom smittar inte. Ingen fara, utan en vanlig biverkan på mpr-vaccinet.
  8. 4
    Till mej sa vår bvc-sköterska att om Evelina får feber och/eller utslag ca 2 veckor efter sprutan, så är det just sprutan som är orsaken. Utslagen är mässling-utslag, men dom smittar inte. Ingen fara, utan en vanlig biverkan på mpr-vaccinet.
  9. Medlem sedan
    Mar 2010
    #5
    Tack så mycket
  10. 5
    Tack så mycket

Liknande trådar

  1. 4,5års underbara trotsålder!
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-04-22, 11:09
  2. 2,5års kontroll
    By Malin IGAF in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 12:24
  3. 5års verksamhet?
    By Tove m. pojkarna in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-07, 18:42
  4. 5års kalas igår!
    By jenny_77 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-01, 21:25
  5. Vår 5års dag idag..
    By YoCheri in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-31, 11:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar