Existensminimum är 152 kr per dag för en
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2006
    #1

    Existensminimum är 152 kr per dag för en

    ensamstående om jag googlat rätt, 152 kr efter hyran är betald. 152*30= lika med 4560 kr... Kvar efter hyran är betald i månaden för en ensam, kan det stämma?

    Låter inte det mycket?
    Hjärtat har sina skäl som förnuftet aldrig kan fatta. Risp rasp och ingenting var sig längre likt.

    Jag är bäst, ingen protest! :-)

    Har en blogg.

    www.tisdags.blogg.se





  2. 1
    Existensminimum är 152 kr per dag för en ensamstående om jag googlat rätt, 152 kr efter hyran är betald. 152*30= lika med 4560 kr... Kvar efter hyran är betald i månaden för en ensam, kan det stämma?

    Låter inte det mycket?
  3. Medlem sedan
    Sep 2006
    #2
    Då skall ALLA andra räkningar betalas med dom pengarna med och maten... nåde den som behöver skor eller kläder.

    Så, om du räknar bort din egen hyra, vad ligger dina övriga räkningar på?!?
    nej, 4560 kr är inte mycket pengar.
  4. 2
    Då skall ALLA andra räkningar betalas med dom pengarna med och maten... nåde den som behöver skor eller kläder.

    Så, om du räknar bort din egen hyra, vad ligger dina övriga räkningar på?!?
    nej, 4560 kr är inte mycket pengar.
  5. Medlem sedan
    Nov 1999
    #3
    Kläder, hygienprodukter, mat, telefonabonnemang, tv-abonnemang, tv-licens, resor till och från jobbet, fackföreningsavgift... Jodå - jag hade nog klarat mig på det, och klarade ju mig på ännu mindre som student, men inte lever man fett inte...
  6. 3
    Kläder, hygienprodukter, mat, telefonabonnemang, tv-abonnemang, tv-licens, resor till och från jobbet, fackföreningsavgift... Jodå - jag hade nog klarat mig på det, och klarade ju mig på ännu mindre som student, men inte lever man fett inte...
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Låter mycket... Eller allt är väl relativt. Jag fick drygt 2200 kr i månaden efter hyran var betald när jag fick socialbidrag.
  8. 4
    Låter mycket... Eller allt är väl relativt. Jag fick drygt 2200 kr i månaden efter hyran var betald när jag fick socialbidrag.
  9. Medlem sedan
    Jun 2001
    #5

    När?

    När var det?
  10. 5
    När? När var det?
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Fast telefon 150 kr
    Mobil 199 kr
    Bredband 300 kr
    Försäkringar 500 kr
    El 500 kr
    Fack och A-kassa 400 kr

    summa 2049 kr

    2511 kvar till annat.
  12. 6
    Fast telefon 150 kr
    Mobil 199 kr
    Bredband 300 kr
    Försäkringar 500 kr
    El 500 kr
    Fack och A-kassa 400 kr

    summa 2049 kr

    2511 kvar till annat.
  13. Medlem sedan
    Apr 2009
    #7
    Mycket? Skojar du nu? Man har ju inte bara hyra utan en massa andra räkningar också. Tv, internet, el, försäkringar, csn kanske. Och sedan ska man köpa mat, busskort, kläder, hygienprodukter osv. Det blir ju inte fett direkt.
  14. 7
    Mycket? Skojar du nu? Man har ju inte bara hyra utan en massa andra räkningar också. Tv, internet, el, försäkringar, csn kanske. Och sedan ska man köpa mat, busskort, kläder, hygienprodukter osv. Det blir ju inte fett direkt.
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8
    2001
  16. 8
    2001
  17. Medlem sedan
    Jun 2001
    #9

    Kassabok

    Vid årsskiftet började jag föra kassabok över alla mina utgifter och intäkter.

    Undet januari hade jag 4.802:- utöver hyran i utgifter. Då ingick 2 födelsedagsuppvaktningar och en årsavgift i en förening där jag är medlem. Sammanlagt uppgick de kostnaderna till 775:-
  18. 9
    Kassabok Vid årsskiftet började jag föra kassabok över alla mina utgifter och intäkter.

    Undet januari hade jag 4.802:- utöver hyran i utgifter. Då ingick 2 födelsedagsuppvaktningar och en årsavgift i en förening där jag är medlem. Sammanlagt uppgick de kostnaderna till 775:-
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Jag tänker snävt ibland tänker att alla kan cykla bara för at jag gör det året om, fast om man har existensminimum kanske man inte ens jobbar. Tv-licens tänkte jag inte på och TV abonnemang har vi i vår hyra.
  20. 10
    Jag tänker snävt ibland tänker att alla kan cykla bara för at jag gör det året om, fast om man har existensminimum kanske man inte ens jobbar. Tv-licens tänkte jag inte på och TV abonnemang har vi i vår hyra.
  21. Medlem sedan
    Sep 2001
    #11
    Det låter väldigt lite. Iaf om man bor i Stockholm.
  22. 11
    Det låter väldigt lite. Iaf om man bor i Stockholm.
  23. Medlem sedan
    May 2002
    #12
    Är det meningen att det ska vara fett då när man lever på socialbidrag?
  24. 12
    Är det meningen att det ska vara fett då när man lever på socialbidrag?
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Jag tycker inte det låter så lite för en person nej jag tycker inte det.
  26. 13
    Jag tycker inte det låter så lite för en person nej jag tycker inte det.
  27. Medlem sedan
    Jun 2001
    #14

    OK

    Ok, det är ju ett tag sen och vi har haft en inflation sedan dess. Men jag har inte riktigt koll på hur hög inflationen har varit.
  28. 14
    OK Ok, det är ju ett tag sen och vi har haft en inflation sedan dess. Men jag har inte riktigt koll på hur hög inflationen har varit.
  29. Medlem sedan
    Aug 2006
    #15
    Men i de var bilförsäkring och så då också va?
  30. 15
    Men i de var bilförsäkring och så då också va?
  31. Medlem sedan
    May 2002
    #16
    Hur menar du då? Sthlm har ju bl.a. Sveriges billigaste lokaltrafik... Att det skulle vara så mkt dyrare att bo i Sthlm är ju bara trams. Om man bortser från kostand för husköp då, men det köper man ju knappast på socialbidrag om man bor i Jukkasjärvi heller.
  32. 16
    Hur menar du då? Sthlm har ju bl.a. Sveriges billigaste lokaltrafik... Att det skulle vara så mkt dyrare att bo i Sthlm är ju bara trams. Om man bortser från kostand för husköp då, men det köper man ju knappast på socialbidrag om man bor i Jukkasjärvi heller.
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Fast man kan äta billig mat och köpa billiga hygienprodukter även i Stockholm.
  34. 17
    Fast man kan äta billig mat och köpa billiga hygienprodukter även i Stockholm.
  35. Medlem sedan
    May 2002
    #18
    Knappats inte till det dubbla iaf.
  36. 18
    Knappats inte till det dubbla iaf.
  37. Medlem sedan
    May 2002
    #19
    Nej, det är väl inte särskilt troligt att man arbetar och har soacialbidrag samtidigt...?
  38. 19
    Nej, det är väl inte särskilt troligt att man arbetar och har soacialbidrag samtidigt...?
  39. Medlem sedan
    Aug 2000
    #20
    Mat kan man ju få gratis om man äter på Stadsmissionen varje dag. De delar ut finfina mackor också så man har till kvällsmål och frukost.
  40. 20
    Mat kan man ju få gratis om man äter på Stadsmissionen varje dag. De delar ut finfina mackor också så man har till kvällsmål och frukost.
Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista

Liknande trådar

  1. Existensminimum
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 16:55
  2. Existensminimum
    By fattismusen in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 20:44
  3. Existensminimum
    By Fattigt in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-14, 12:54
  4. Existensminimum
    By Ej rik in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-26, 21:58
  5. existensminimum?
    By GÖTEBORG in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 13:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar