Telefonen
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 2000
    #1

    Telefonen

    har varit knäpptyst. Hela dagen. Och eftersom klockan nu är efter stängningsdax på onkologiska dagvården, så kan jag vara säker på att det blir cellgifter på fredag, som planerat.

    Hurra!! Eller nå't.. Men nu när man har börjat så är det skönt att få gjort behandlingarna så dom är över sen, inte hålla på och skjuta på eländet längre än nödvändigt.

    Så, på fredag kl.10 är det dax igen! Cellgiftsbehandling nr. 2 av 6.
    Stöd cancerfonden!
    http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-o...ollection=4675

    http://lisse1978.bloggplatsen.se

    Sjuksköterska och mamma till 2 snygg-ungar.
  2. 1
    Telefonen har varit knäpptyst. Hela dagen. Och eftersom klockan nu är efter stängningsdax på onkologiska dagvården, så kan jag vara säker på att det blir cellgifter på fredag, som planerat.

    Hurra!! Eller nå't.. Men nu när man har börjat så är det skönt att få gjort behandlingarna så dom är över sen, inte hålla på och skjuta på eländet längre än nödvändigt.

    Så, på fredag kl.10 är det dax igen! Cellgiftsbehandling nr. 2 av 6.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    Får du må okej eller är det mkt illamående och så?
  4. 2
    Får du må okej eller är det mkt illamående och så?
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Det där känner jag igen, väntan på att telefonen inte ska ringa . Härligt att höra, kör hårt på fredag!
  6. 3
    Det där känner jag igen, väntan på att telefonen inte ska ringa . Härligt att höra, kör hårt på fredag!
  7. Medlem sedan
    Nov 2000
    #4
    Jag mår rätt ok, äter en hel del mediciner mot illamående, och även kortison, så där har ja inte känt några biverkningar. Det enda jag kände de första dagarna var den fruktansvärda tröttheten, riktig fatigue, orkade knappt ens ta mej från soffan till toaletten.... men kunde heller inte sova hela tiden trots att jag inte orkade göra något. Men jag ska inte klaga, jag tycker jag återhämtade mej förvånansvärt fort sist, hoppas det blir ungefär lika denna gången.
  8. 4
    Jag mår rätt ok, äter en hel del mediciner mot illamående, och även kortison, så där har ja inte känt några biverkningar. Det enda jag kände de första dagarna var den fruktansvärda tröttheten, riktig fatigue, orkade knappt ens ta mej från soffan till toaletten.... men kunde heller inte sova hela tiden trots att jag inte orkade göra något. Men jag ska inte klaga, jag tycker jag återhämtade mej förvånansvärt fort sist, hoppas det blir ungefär lika denna gången.
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5
    *ler* Ja, jag har inte fått mycket vettigt gjort under eftermiddagen, bara väntat och väntat på att ingenting ska hända.
    På fredag är det upp till kamp igen!!! Och jäklar vad jag är på hugget!
  10. 5
    *ler* Ja, jag har inte fått mycket vettigt gjort under eftermiddagen, bara väntat och väntat på att ingenting ska hända.
    På fredag är det upp till kamp igen!!! Och jäklar vad jag är på hugget!
  11. monka
    #6
    Bra! Jäkligt skönt! Även om det säkert är tufft just då så är det ju det bästa i det här läget... så himla skönt ingen ringde
  12. 6
    Bra! Jäkligt skönt! Även om det säkert är tufft just då så är det ju det bästa i det här läget... så himla skönt ingen ringde
  13. Medlem sedan
    Dec 2005
    #7
    Det är kanske att föredra framför illamående då, om man ska vara krass
  14. 7
    Det är kanske att föredra framför illamående då, om man ska vara krass
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    Ja hurra el nå´t.. Lika bra att få det gjort, blir ikke roligare nån annan dag.. Tjong så tar du tjuren vid hornen el vad de heter
  16. 8
    Ja hurra el nå´t.. Lika bra att få det gjort, blir ikke roligare nån annan dag.. Tjong så tar du tjuren vid hornen el vad de heter
  17. Medlem sedan
    Nov 2000
    #9
    Ja men precis, jag måste ju göra det, oavsett om det blir nu eller nästa vecka, skönt att slippa dra ut på skiten. Tänk att man kan bli så glad för att ingen ringer!
  18. 9
    Ja men precis, jag måste ju göra det, oavsett om det blir nu eller nästa vecka, skönt att slippa dra ut på skiten. Tänk att man kan bli så glad för att ingen ringer!
  19. Medlem sedan
    Nov 2000
    #10
    Precis, det blir ju samma elände vare sej jag gör det på fredag eller nästa vecka, skönt att slippa dra ut på det. Det ska ju ändå göras, jag kommer inte undan.
  20. 10
    Precis, det blir ju samma elände vare sej jag gör det på fredag eller nästa vecka, skönt att slippa dra ut på det. Det ska ju ändå göras, jag kommer inte undan.
  21. Medlem sedan
    Nov 2000
    #11
    Ja, absolut. Jag ska inte klaga, jag har mått mycket bättre än jag kunnat föreställa mej att jag skulle göra, så.. Vad är väl "lite" trötthet mot hur illa det skulle kunna vara...
  22. 11
    Ja, absolut. Jag ska inte klaga, jag har mått mycket bättre än jag kunnat föreställa mej att jag skulle göra, så.. Vad är väl "lite" trötthet mot hur illa det skulle kunna vara...

Liknande trådar

  1. Telefonen är död!
    By Ingen alls in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-22, 13:39
  2. Det var den telefonen det...
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 14:03
  3. telefonen är MIN!
    By -Louisa- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 20:05
  4. Min man är i telefonen med
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-23, 00:52
  5. pip pip i telefonen!!!!!
    By j med 4 in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 11:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar