Elektrisk pump
Bebissnack
  1. Anonym
    #1

    Elektrisk pump

    Lånat en elektrisk pump, troor jag monterat ihop den rätt, men det var ingen tydlig manual direkt. Försökte pumpa, men det hände typ inget. Blev ett vakuum och bröstet liksom fastnade lite lätt i tratten, så det känns väl som rätt start? Kanske var för otålig, ska det ta tid innan det börjar rinna? Kan utan vidare handmjölka fram ganska mycket, men tyckte pumpen skulle vara smidigare...
  2. 1
    Elektrisk pump Lånat en elektrisk pump, troor jag monterat ihop den rätt, men det var ingen tydlig manual direkt. Försökte pumpa, men det hände typ inget. Blev ett vakuum och bröstet liksom fastnade lite lätt i tratten, så det känns väl som rätt start? Kanske var för otålig, ska det ta tid innan det börjar rinna? Kan utan vidare handmjölka fram ganska mycket, men tyckte pumpen skulle vara smidigare...
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2
    Det kan ta tid. Om det blir vakuum och bröstet sugs in och ut ur tratten så fungerar pumpen som den ska. Däremot kan det ta lite tid för kroppen att acceptera ett fejkat sug.. jag har aldrig lyckats få ut särskilt mycket bröstmjölk med pump, det är som att min hjärna inte går på det tricket

    Vad är det för märke på pump?
  4. 2
    Det kan ta tid. Om det blir vakuum och bröstet sugs in och ut ur tratten så fungerar pumpen som den ska. Däremot kan det ta lite tid för kroppen att acceptera ett fejkat sug.. jag har aldrig lyckats få ut särskilt mycket bröstmjölk med pump, det är som att min hjärna inte går på det tricket

    Vad är det för märke på pump?
  5. Medlem sedan
    Nov 2010
    #3
    Hejsan!
    Jag har &-så lånat en el. pump & det tar allt från 2-5 min innan det kommer ngt beroende på hur fulla mina bröst är.
    Min pump är av märket Medela Symphony & på den kan man bestämma själv hur stark sugeffekten skall vara. Jag brukar få 4 utdrivningsreflerxer på 30 min & då får jag ut minst 100 ml.
    Kämpa på! : )
  6. 3
    Hejsan!
    Jag har &-så lånat en el. pump & det tar allt från 2-5 min innan det kommer ngt beroende på hur fulla mina bröst är.
    Min pump är av märket Medela Symphony & på den kan man bestämma själv hur stark sugeffekten skall vara. Jag brukar få 4 utdrivningsreflerxer på 30 min & då får jag ut minst 100 ml.
    Kämpa på! : )

Liknande trådar

  1. Elektrisk klänning!
    By -Tess- in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-15, 08:35
  2. Nu har jag nattat en elektrisk ål
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 21:09
  3. Elektrisk massageapparat????
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-14, 14:58
  4. Elektrisk LUS kam
    By mezz in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 20:33
  5. Elektrisk pump?
    By baby1 in forum Bebissnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 22:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar