Nygammal.
Sängvätning & inkontinens
  1. Anonym
    #1

    Nygammal.

    Hej!

    Jag har vart här å smygit ett tag å tänkte nu säga hej!

    Jag har en son som fyller 8 som har blöja på natten.
    Vi köper drynites. Men jag undrar vad jag kan få för hjälp av vårdern? Kan man få blöjor gratis? Eller papperslakan? Min 9 åring slutade också sent (när han var 7). Men jag har alltid bara köpt, som vana liksom.

    Jag funderar även på medicin då han börjar tycka att det är pinsamt. Han "Vågar"inte sova över hos någon, och detta är bara pga kisseriet.
    Somnar han i soffan, ja då dröjer det inte länge innan jag måste tvätta den.
    Tycker så synd om honom, just för att han tycker det är pinsamt. Hjälper medicin? Vad kostar det osv. Kan ni hjälpa mej, snälla?

    Tack på förhand!

    Ps. han kissar i stort sett varje dag.
  2. 1
    Nygammal. Hej!

    Jag har vart här å smygit ett tag å tänkte nu säga hej!

    Jag har en son som fyller 8 som har blöja på natten.
    Vi köper drynites. Men jag undrar vad jag kan få för hjälp av vårdern? Kan man få blöjor gratis? Eller papperslakan? Min 9 åring slutade också sent (när han var 7). Men jag har alltid bara köpt, som vana liksom.

    Jag funderar även på medicin då han börjar tycka att det är pinsamt. Han "Vågar"inte sova över hos någon, och detta är bara pga kisseriet.
    Somnar han i soffan, ja då dröjer det inte länge innan jag måste tvätta den.
    Tycker så synd om honom, just för att han tycker det är pinsamt. Hjälper medicin? Vad kostar det osv. Kan ni hjälpa mej, snälla?

    Tack på förhand!

    Ps. han kissar i stort sett varje dag.
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Om du läser i tråden nedan (Om man ska söka vård) så får du tips om vart du kan vända dig.
    Mediciner hjälper för vissa barn, men inte för andra. Larm funkar för vissa barn men inte för andra.
    Ang medicinkostnaden så kan du ta medicinerna på ett delbetalningskonto hos apoteket (om du inte har betalningsanmärkningar) och då kostar det 170 kr/månad.
    Men betalar ju aldrig mer än 1800 kr/år för såna mediciner som ingår i rabattsystemet.
  4. 2
    Om du läser i tråden nedan (Om man ska söka vård) så får du tips om vart du kan vända dig.
    Mediciner hjälper för vissa barn, men inte för andra. Larm funkar för vissa barn men inte för andra.
    Ang medicinkostnaden så kan du ta medicinerna på ett delbetalningskonto hos apoteket (om du inte har betalningsanmärkningar) och då kostar det 170 kr/månad.
    Men betalar ju aldrig mer än 1800 kr/år för såna mediciner som ingår i rabattsystemet.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3
    Kontakta vårdcentralen eller direkt barnmottagningen.
    Det finns speciella enheter för kiss-problem.
    De kollar läget i jämna mellanrum, man kan testa larm och mediciner
    och ja, man får gratis madrasssydd och blöjor.
    Dessa lådor kommer sedan när sköterskan har gjort beställning hem till dörren inom ett par arbetsdagar.
    Smidigt och bra!
  6. 3
    Kontakta vårdcentralen eller direkt barnmottagningen.
    Det finns speciella enheter för kiss-problem.
    De kollar läget i jämna mellanrum, man kan testa larm och mediciner
    och ja, man får gratis madrasssydd och blöjor.
    Dessa lådor kommer sedan när sköterskan har gjort beställning hem till dörren inom ett par arbetsdagar.
    Smidigt och bra!
  7. Anonym
    #4
    Tack för ditt svar! Då ska jag göra det! Tack!
  8. 4
    Tack för ditt svar! Då ska jag göra det! Tack!

Liknande trådar

  1. Nygammal här!
    By Lova med tre in forum Hemmaföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-05-28, 11:50
  2. Nygammal här...
    By eiraeira in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-08-08, 20:24
  3. nygammal här
    By j-son in forum Klumpfot
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-02, 20:07
  4. Nygammal här.
    By Prisma in forum _01/02 Vinterbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-07-18, 20:43
  5. Nygammal
    By Cookiekakan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 18:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar