Hur ofta har Du/ni huvudvärk?
Shuntar och hydrocefalus
  1. Medlem sedan
    Apr 2008
    #1

    Hur ofta har Du/ni huvudvärk?

    Anledningen till att jag ställer den frågan är, för att jag har sen vecka 9, haft huvudvärk mellan 3-5 dagar i veckan. Bara funderar på om det är normalt för oss HC-patienter att det kommer så ofta?

    Jag kan dela in huvudvärken i 3 olika steg.
    1. Början till huvudvärk - 1 Pamol
    2. Halvkraftig huvudvärk - 2 alvedon
    3. Kraftig huvudvärk - 1 alvedon + 1 citodon.

    Är det normalt?

    tacksam ör svar
  2. 1
    Hur ofta har Du/ni huvudvärk? Anledningen till att jag ställer den frågan är, för att jag har sen vecka 9, haft huvudvärk mellan 3-5 dagar i veckan. Bara funderar på om det är normalt för oss HC-patienter att det kommer så ofta?

    Jag kan dela in huvudvärken i 3 olika steg.
    1. Början till huvudvärk - 1 Pamol
    2. Halvkraftig huvudvärk - 2 alvedon
    3. Kraftig huvudvärk - 1 alvedon + 1 citodon.

    Är det normalt?

    tacksam ör svar
  3. Medlem sedan
    Jan 2009
    #2
    Ni kanske stressar förmycket. Jag har köpt en spikmatta som jag kan stressa ner på, annars har jag alltid haft problem att slappna av. Jag har lärt mig att man inte kan köra så hårt med sig själv. Ut och gå i naturen är väldigt bra. Jag har halv pension sen jag var 35 år, så nu har jag inte så mycket huvudvärk.
  4. 2
    Ni kanske stressar förmycket. Jag har köpt en spikmatta som jag kan stressa ner på, annars har jag alltid haft problem att slappna av. Jag har lärt mig att man inte kan köra så hårt med sig själv. Ut och gå i naturen är väldigt bra. Jag har halv pension sen jag var 35 år, så nu har jag inte så mycket huvudvärk.
  5. Medlem sedan
    Apr 2008
    #3
    Jag stressar inte alls mycket. Jag har ett märkligt mönster på min huvudvärk. Jag har lyckats pricka in varje onsdag i 8 veckors tid, med början vecka 6 i år. Jag kan inte relatera till någon specifik händelse som gör att jag får huvudvärk. Huvudvärken är den samma som för 1 år sen. Den enda skillnaden blev i sept. - 10 då vi provade att ställa upp trycket på shunten, för att se hur det gick. Jag tog då 70 tabletter fördelat under hela månaden. Det gick inte så bra, så vi fick ställa ner trycket igen. I nuläget tar jag runt 20 tabletter varje månad. Jag har ont 2 veckor i månaden, andra halvan är jag smärtfri.
  6. 3
    Jag stressar inte alls mycket. Jag har ett märkligt mönster på min huvudvärk. Jag har lyckats pricka in varje onsdag i 8 veckors tid, med början vecka 6 i år. Jag kan inte relatera till någon specifik händelse som gör att jag får huvudvärk. Huvudvärken är den samma som för 1 år sen. Den enda skillnaden blev i sept. - 10 då vi provade att ställa upp trycket på shunten, för att se hur det gick. Jag tog då 70 tabletter fördelat under hela månaden. Det gick inte så bra, så vi fick ställa ner trycket igen. I nuläget tar jag runt 20 tabletter varje månad. Jag har ont 2 veckor i månaden, andra halvan är jag smärtfri.
  7. Medlem sedan
    Jan 2009
    #4
    Jag stressar inte alls mycket. Jag har ett märkligt mönster på min huvudvärk. Jag har lyckats pricka in varje onsdag i 8 veckors tid, med början vecka 6 i år. Jag kan inte relatera till någon specifik händelse som gör att jag får huvudvärk. Huvudvärken är den samma som för 1 år sen. Den enda skillnaden blev i sept. - 10 då vi provade att ställa upp trycket på shunten, för att se hur det gick. Jag tog då 70 tabletter fördelat under hela månaden. Det gick inte så bra, så vi fick ställa ner trycket igen. I nuläget tar jag runt 20 tabletter varje månad. Jag har ont 2 veckor i månaden, andra halvan är jag smärtfri.
    Hej Nina! Jag vet att jag hade mycket huvudvärk när jag gick i högstadiet men det försvann med en shuntoperation. Då uppfatta jag att jag fick ett annat tryck huvudet. Den nästan dagliga huvudvärken försvann.
    Så jag har inga råd till dig. Maria.
  8. 4
    Jag stressar inte alls mycket. Jag har ett märkligt mönster på min huvudvärk. Jag har lyckats pricka in varje onsdag i 8 veckors tid, med början vecka 6 i år. Jag kan inte relatera till någon specifik händelse som gör att jag får huvudvärk. Huvudvärken är den samma som för 1 år sen. Den enda skillnaden blev i sept. - 10 då vi provade att ställa upp trycket på shunten, för att se hur det gick. Jag tog då 70 tabletter fördelat under hela månaden. Det gick inte så bra, så vi fick ställa ner trycket igen. I nuläget tar jag runt 20 tabletter varje månad. Jag har ont 2 veckor i månaden, andra halvan är jag smärtfri.
    Hej Nina! Jag vet att jag hade mycket huvudvärk när jag gick i högstadiet men det försvann med en shuntoperation. Då uppfatta jag att jag fick ett annat tryck huvudet. Den nästan dagliga huvudvärken försvann.
    Så jag har inga råd till dig. Maria.

Liknande trådar

  1. Hur ofta är "normalt" att ha huvudvärk?
    By CarolinaK in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-06-16, 15:02
  2. Ont i huvudet ofta ofta.....Varför??
    By annahpo in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 09:13
  3. Läser ofta men skriver "mindre" ofta:)
    By mammaS m F-06 & K-08 in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 20:08
  4. Amma ofta - för ofta?
    By Nina02&07 in forum Bebissnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 09:41
  5. har ofta haft huvudvärk sen jag blev
    By -mea- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-11-13, 16:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar