Stanna hemma efter magsjuka?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Stanna hemma efter magsjuka?

    Är magsjuk. Blä!! Hur länge är det nu man bör stanna hemma för att inte riskera att smitta ner sina kollegor?
  2. 1
    Stanna hemma efter magsjuka? Är magsjuk. Blä!! Hur länge är det nu man bör stanna hemma för att inte riskera att smitta ner sina kollegor?
  3. Medlem sedan
    Aug 2010
    #2
    2 dygn efter att symptomen försvunnit (alltså efter att du slutat kräkas eller ha diarré.
  4. 2
    2 dygn efter att symptomen försvunnit (alltså efter att du slutat kräkas eller ha diarré.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Beror på, för vanlig magsjuka har vi 24 timmar efter sista krökningen/diarren som riktlinje. På förskolan/skolan är det 48 timmar liksom fö oss när det gäller calici..Krya på dig!
  6. 3
    Beror på, för vanlig magsjuka har vi 24 timmar efter sista krökningen/diarren som riktlinje. På förskolan/skolan är det 48 timmar liksom fö oss när det gäller calici..Krya på dig!
  7. Medlem sedan
    Jun 2003
    #4
    minst 48 h efter senaste kräk/diarée. 72 h för calisi, vinterkräkan.
  8. 4
    minst 48 h efter senaste kräk/diarée. 72 h för calisi, vinterkräkan.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Hmm...kräktes i måndags, diarré hela dagen igår. Känner mig hyfsat pigg idag, lite ont i magen. Då bör jag alltså vara hemma i morgon också?
  10. 5
    Hmm...kräktes i måndags, diarré hela dagen igår. Känner mig hyfsat pigg idag, lite ont i magen. Då bör jag alltså vara hemma i morgon också?
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Tack för era snabba svar! inser att jag bör vara hemma i morgon också för att skona mina kollegor. även om jag känner mig hyfsat pigg själv.
  12. 6
    Tack för era snabba svar! inser att jag bör vara hemma i morgon också för att skona mina kollegor. även om jag känner mig hyfsat pigg själv.
  13. Medlem sedan
    Aug 2010
    #7
    Olika typer av magsjuka?? hur vet ni vad det är för magsjuka ni har? Det är väl nästan alltid calici?
  14. 7
    Olika typer av magsjuka?? hur vet ni vad det är för magsjuka ni har? Det är väl nästan alltid calici?
  15. Medlem sedan
    Jun 2003
    #8
    Det gör du klokt i. För din skull med.
  16. 8
    Det gör du klokt i. För din skull med.
  17. Medlem sedan
    Mar 2003
    #9
    Nej, det finns olika typer av virus (och även bakterier och annat som kan orskaka) magsjuka så man kan inte räkna med att det alltid är calici man har. För att helt säkert veta vilken man har så krävs odling men många upplever att man av vinterkräksjukan har ett mer plötsligt insjuknande, man kan även ha andra symtom förutom diarren, kräkningarna och buksmärtan osv.
  18. 9
    Nej, det finns olika typer av virus (och även bakterier och annat som kan orskaka) magsjuka så man kan inte räkna med att det alltid är calici man har. För att helt säkert veta vilken man har så krävs odling men många upplever att man av vinterkräksjukan har ett mer plötsligt insjuknande, man kan även ha andra symtom förutom diarren, kräkningarna och buksmärtan osv.

Liknande trådar

  1. Stanna hemma efter magsjuka?
    By Mina in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-04-06, 13:15
  2. Stanna hemma...
    By älskadeparvel in forum _0906 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 13:19
  3. Vem ska stanna hemma av oss?!?
    By pyre_lena in forum Många barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 12:39
  4. Magsjuka stanna hemma
    By -Line- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 17:02
  5. Magsjuka stanna hemma
    By -Line- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 22:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar