vad hände? nyligen gravid..
  1. Anonym
    #1

    vad hände? nyligen gravid..

    Hej

    Jag tänkte dela med mig om mina funderingar och tankar.

    Jag är 23-år och har en sambo sedan nio år tillbaka.
    Min sambo har länge varit sugen på att skaffa ett barn / familj tillsammans med
    mig, jag har däremot siktat in mig på min karriär. Jag har gått ut högskolan
    och har fastanställning sedan 2 år tillbaka och min plan var att utvecklas ännu mera
    inom arbetet.

    Min syster har nyligen blivit mamma till en helt otroligt underbar dotter, men vägen dit har varit enorm svår och dom var tvungna att genom gå behandlingar som tog ca 2 år, likadant med min mamma som också hade problem med att skaffa barn.

    Jag antog då att jag också skulle få svårt att skaffa barn och efter många samtal med sambon så kom vi överens om att jag slutar med p-piller och ett barn får komma om det kommer, vi hade räknat med ca ett år.

    Men redan efter två månader så insåg jag att min mens inte hade kommit på två veckor och jag blev extremt nojjig, min sambo åkte snabbare än snabbast till apoteket och köpte två graviditetstest och självklar visade båda positivt och jag är troligtvis i vecka 7.

    Jag har aldrig varit med om en sådan chock. Det första jag tänkte på var 'vad ska jag säga till jobbet', 'måste jag sluta röka idag', 'aj va ont det här kommer göra', 'vad hände?'. Jag måste medge att jag fortfarande är i chock och jag har inte riktigt förståt vad som har hänt.

    Finns det någon som känner ungefär likadant?
  2. 1
    vad hände? nyligen gravid.. Hej

    Jag tänkte dela med mig om mina funderingar och tankar.

    Jag är 23-år och har en sambo sedan nio år tillbaka.
    Min sambo har länge varit sugen på att skaffa ett barn / familj tillsammans med
    mig, jag har däremot siktat in mig på min karriär. Jag har gått ut högskolan
    och har fastanställning sedan 2 år tillbaka och min plan var att utvecklas ännu mera
    inom arbetet.

    Min syster har nyligen blivit mamma till en helt otroligt underbar dotter, men vägen dit har varit enorm svår och dom var tvungna att genom gå behandlingar som tog ca 2 år, likadant med min mamma som också hade problem med att skaffa barn.

    Jag antog då att jag också skulle få svårt att skaffa barn och efter många samtal med sambon så kom vi överens om att jag slutar med p-piller och ett barn får komma om det kommer, vi hade räknat med ca ett år.

    Men redan efter två månader så insåg jag att min mens inte hade kommit på två veckor och jag blev extremt nojjig, min sambo åkte snabbare än snabbast till apoteket och köpte två graviditetstest och självklar visade båda positivt och jag är troligtvis i vecka 7.

    Jag har aldrig varit med om en sådan chock. Det första jag tänkte på var 'vad ska jag säga till jobbet', 'måste jag sluta röka idag', 'aj va ont det här kommer göra', 'vad hände?'. Jag måste medge att jag fortfarande är i chock och jag har inte riktigt förståt vad som har hänt.

    Finns det någon som känner ungefär likadant?
  3. Medlem sedan
    Apr 2011
    #2

    Hej

    Jag och min tjej blev plötsligt gravida. Det är ju upp till var och en, men jag kan säga att vi inte har ångrat oss en sekund sedan vi bestämde oss för att behålla! Det viktigaste är att ni gör det som känns rätt för er och att ni tänker igenom ert beslut oavsätt utgång :-)
    Mina jag och bebisen

    Mvh Rikard
  4. 2
    Hej Jag och min tjej blev plötsligt gravida. Det är ju upp till var och en, men jag kan säga att vi inte har ångrat oss en sekund sedan vi bestämde oss för att behålla! Det viktigaste är att ni gör det som känns rätt för er och att ni tänker igenom ert beslut oavsätt utgång :-)
    Mina jag och bebisen

    Mvh Rikard
  5. Medlem sedan
    Dec 2010
    #3
    Jo jag kan säga det samma har två barn och det är 1å och 39dagar i mellan dom så det gick jävligt fort va inte beredd på att bli med barn så fort.. för min syster har svårt att bli med barn men jag gjorde som du slutade med p-piller å då blev man gravid på en gång sen 3månader efter jag fått min pojke blev ja gravid igen med min tös..
    Helt jävla underbart men jag är fortfarande lite chockad över att det gick så fort när jag tänker tillbaka.
  6. 3
    Jo jag kan säga det samma har två barn och det är 1å och 39dagar i mellan dom så det gick jävligt fort va inte beredd på att bli med barn så fort.. för min syster har svårt att bli med barn men jag gjorde som du slutade med p-piller å då blev man gravid på en gång sen 3månader efter jag fått min pojke blev ja gravid igen med min tös..
    Helt jävla underbart men jag är fortfarande lite chockad över att det gick så fort när jag tänker tillbaka.

Liknande trådar

  1. nyligen gravid
    By makoto86 in forum Omhändertagna barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 06:51
  2. Vi va nyligen med
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 15:22
  3. Ni som nyligen har
    By pudding in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-06, 07:12
  4. H&M nyligen?
    By Mica in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 20:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar