Nya dagisproblem!
_0609 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2004
    #1

    Nya dagisproblem!

    Fy... jag orkar nästan inte tänka! Fick just mejl från ordförande i det föräldrakooperativ vi bytte till för ett år sedan. Två av pedagogerna har sagt upp sig. Jag har aldrig varit med om värre personalomsättning! Alla utom en anställdes under 2010 och nu lägger två av dem av. *stönar*

    När vi kom dit i augusti trodde vi att vi hade hittat en pärla men det visade sig att det är mycket snack och liten verkstad.

    Tänk er ett föräldrakooperativ där personalen får ställa in föräldramötena för det kommer för få föräldrar! Tänk er listan i hallen där alla föräldrar kan anmäla sig till den vida marknadsförda årliga storutflykten med matsäck och tema m.m. På den listan står två namn: mitt och min mans.

    Inte konstigt att personalen inte orkar...

    Är det någon som har möjlighet att hitta på något aff-kul? Jag behöver den energi man får av er!!
    Vi har inte ärvt jorden från våra föräldrar – vi lånar den av våra barn.
  2. 1
    Nya dagisproblem! Fy... jag orkar nästan inte tänka! Fick just mejl från ordförande i det föräldrakooperativ vi bytte till för ett år sedan. Två av pedagogerna har sagt upp sig. Jag har aldrig varit med om värre personalomsättning! Alla utom en anställdes under 2010 och nu lägger två av dem av. *stönar*

    När vi kom dit i augusti trodde vi att vi hade hittat en pärla men det visade sig att det är mycket snack och liten verkstad.

    Tänk er ett föräldrakooperativ där personalen får ställa in föräldramötena för det kommer för få föräldrar! Tänk er listan i hallen där alla föräldrar kan anmäla sig till den vida marknadsförda årliga storutflykten med matsäck och tema m.m. På den listan står två namn: mitt och min mans.

    Inte konstigt att personalen inte orkar...

    Är det någon som har möjlighet att hitta på något aff-kul? Jag behöver den energi man får av er!!
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2
    Men va sjutton gubbar!! Det här måste vi ta över en fika. Jag vill gärna träffas, men är ju klart begränsad eftersom jag jobbar....
    Slutar visserligen tidigt ett par gånger i veckan, så är du öppen för en eftermiddagsdate så är jag på!!! (tittar väldigt sällan in på aff numera, därav det sena svaret)
  4. 2
    Men va sjutton gubbar!! Det här måste vi ta över en fika. Jag vill gärna träffas, men är ju klart begränsad eftersom jag jobbar....
    Slutar visserligen tidigt ett par gånger i veckan, så är du öppen för en eftermiddagsdate så är jag på!!! (tittar väldigt sällan in på aff numera, därav det sena svaret)
  5. Medlem sedan
    Nov 2002
    #3
    Hur har det gått?

    Här har du din trogna Aff-partner, som självklart vill hitta på Aff-kul.
  6. 3
    Hur har det gått?

    Här har du din trogna Aff-partner, som självklart vill hitta på Aff-kul.
  7. Medlem sedan
    Nov 2004
    #4
    Och jag är ju knappt här så det blir låånga svarstider! Vi får nog ta till FB för att boka in en eftermiddag :-)

    Vi har lite hysteriskt just nu med studentmottagning på fredag och resa till Spanien på lördag. Efter midsommar vill jag absolut ses!!

    Pratbehovet är ännu större nu eftersom den nya föreståndaren, som var jättebra, har sagt upp sig sedan jag skrev sist. Det finns ännu mer men jag vill inte skriva om det här eftersom det är sådant som jag fått veta i förtroende. Blä!
  8. 4
    Och jag är ju knappt här så det blir låånga svarstider! Vi får nog ta till FB för att boka in en eftermiddag :-)

    Vi har lite hysteriskt just nu med studentmottagning på fredag och resa till Spanien på lördag. Efter midsommar vill jag absolut ses!!

    Pratbehovet är ännu större nu eftersom den nya föreståndaren, som var jättebra, har sagt upp sig sedan jag skrev sist. Det finns ännu mer men jag vill inte skriva om det här eftersom det är sådant som jag fått veta i förtroende. Blä!
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5
    Det går från dåligt till ännu sämre... Har jagat annan förskola med ljus och lykta och har ett enda alternativ där vi kanske kan få plats. Men jag vet nästan inget om det så det känns rätt galet alltihop. *suckar*

    Kan vi boka in något aff-kul efter midsommar? Vi är hemma i två veckor och dräller i största allmänhet!
  10. 5
    Det går från dåligt till ännu sämre... Har jagat annan förskola med ljus och lykta och har ett enda alternativ där vi kanske kan få plats. Men jag vet nästan inget om det så det känns rätt galet alltihop. *suckar*

    Kan vi boka in något aff-kul efter midsommar? Vi är hemma i två veckor och dräller i största allmänhet!

Liknande trådar

  1. OT dagisproblem
    By annsi82 in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-10-20, 21:26
  2. Dagisproblem
    By Eva,Hampus & Matilda in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 12:01
  3. Dagisproblem
    By myssli in forum _0605 Majbarn
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-02-22, 09:37
  4. Dagisproblem
    By Anso W med 3 in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 09:37
  5. dagisproblem
    By singoalla in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 17:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar