Hur slutar man tänka på hennes svek?
Kärlek & relationer
  1. Anonym
    #1

    Hur slutar man tänka på hennes svek?

    Mamman till mina 3 barn, min fru är otrogen mot mig. Vi har inte skiljt oss på pappret än. Var jag än gör, kollar, tittar så ser jag deras fifflande.....Men hon nekar..... Hon har gjort sitt val, det vet jag. Vårat äktenskap tog snabbt och plötsligt slut när hon träffade den nya mannen. Vi kommer skilja oss. Men hur skall jag komma över hennes svek och lögner? Hade man gjort ett snyggt avslut så hade jag struntat i vem hon träffade sedan. Men när dom gör det bakom min rygg och ljuger för mig(jag vet). hur skall jag kunna acceptera henne i framtiden? Det blir ju mina barns styvpappa....
    Kommer vara en tidsfråga innan dom blir officiellt ihop när vi har skiljt oss.....
    Måste ju träffas livet ut då vi har 3 barn ihop..... Varje gång jag ser dom så kommer jag ju bli påminnen om hennes lögner, svek och brist pårespekt mot mig. Jag vill inte bli bitter, men......

    /DJUPT SVIKEN
  2. 1
    Hur slutar man tänka på hennes svek? Mamman till mina 3 barn, min fru är otrogen mot mig. Vi har inte skiljt oss på pappret än. Var jag än gör, kollar, tittar så ser jag deras fifflande.....Men hon nekar..... Hon har gjort sitt val, det vet jag. Vårat äktenskap tog snabbt och plötsligt slut när hon träffade den nya mannen. Vi kommer skilja oss. Men hur skall jag komma över hennes svek och lögner? Hade man gjort ett snyggt avslut så hade jag struntat i vem hon träffade sedan. Men när dom gör det bakom min rygg och ljuger för mig(jag vet). hur skall jag kunna acceptera henne i framtiden? Det blir ju mina barns styvpappa....
    Kommer vara en tidsfråga innan dom blir officiellt ihop när vi har skiljt oss.....
    Måste ju träffas livet ut då vi har 3 barn ihop..... Varje gång jag ser dom så kommer jag ju bli påminnen om hennes lögner, svek och brist pårespekt mot mig. Jag vill inte bli bitter, men......

    /DJUPT SVIKEN
  3. Medlem sedan
    Oct 2009
    #2

    Hur slutar man tänka på hennes svek?

    Jag tror inte det finns något bra svar på detta. Är det länge sedan som du fick reda på det? Hjärnspöken är hemska! Jag har gått igenom en hemsk period i mitt senare liv. Jag blev bedragen under mycket lång tid och mycket skickligt gjort av min dåvarande fru. Om du vill ha personlig kontakt med mig så ska jag gärna dela med mig av MIN erfarenhet. För dina barns skull så måste du klara detta för att kunna leva ett drägligt liv. Vad var det som gick snett i Eran relation? Jag skulle tycka det vore intressant att få ta del av ditt liv i fortsättningen. Ge inte upp för det ljusnar även om du inte ser det just nu.
    Kram Lasse 47
  4. 2
    Hur slutar man tänka på hennes svek? Jag tror inte det finns något bra svar på detta. Är det länge sedan som du fick reda på det? Hjärnspöken är hemska! Jag har gått igenom en hemsk period i mitt senare liv. Jag blev bedragen under mycket lång tid och mycket skickligt gjort av min dåvarande fru. Om du vill ha personlig kontakt med mig så ska jag gärna dela med mig av MIN erfarenhet. För dina barns skull så måste du klara detta för att kunna leva ett drägligt liv. Vad var det som gick snett i Eran relation? Jag skulle tycka det vore intressant att få ta del av ditt liv i fortsättningen. Ge inte upp för det ljusnar även om du inte ser det just nu.
    Kram Lasse 47
  5. Medlem sedan
    May 2011
    #3
    Kan bara beklaga att du oxå fått gå igenom detta.

    Att sluta tänka på hennes svek blir nog svårt , det kommer du nog göra ett tag framöver , frågan är bara vad du gör av dessa tankar och hur du låter dom påverka dig. Tyvärr finns det nog ingen genväg utan du får helt enkelt bita ihop ta ta dig igenom stormen. Det är som att hamna i ett djupt svart hål , man kravlar upp en bit för att sedan trilla ner igen , om och om igen , men för varje gång du trillar ner igen så märker du att hålet blivit lite grundare , rätt var det är så finns den inte där längre.

    Det är nog bra att prata om det , prata , prata , prata , älta , tillåt dig själv att känna , sorg , vrede , allt. Huvudsaken är att du får utlopp för det , håll det inte inom dig för det kommer äta upp dig inifrån. Du har all rätt att känna allt du känner , finns inget att skämmas för. Har du möjlighet till psykolog eller terapeut via jobbet så använd det.

    Ang er realtion till varandra som skilda är svårt att säga , det beror mycket på hur ditt "ex" agerar. Finns inget som säger att ni måste vara vänner , men ni bör ha en fungerande kommunikation kring barnen. En tips är att boka in er på sammarbetssamtal som de flesta kommuner tillhandahåller. Där kan man gå igenom allt hur ni ska hantera er framtida relation till varandra och barnen med hjälp av en kurator , allt med barnens bästa i fokus. Där kan du ställa alla frågor du har , reda ut alla farhågor på "neutral" mark så att säga , annars är det lätt att man hamnar i låsta positioner och man kommer ingen vart.

    Lycka till.... det kommer fixa sig .. tar bara lite tid
  6. 3
    Kan bara beklaga att du oxå fått gå igenom detta.

    Att sluta tänka på hennes svek blir nog svårt , det kommer du nog göra ett tag framöver , frågan är bara vad du gör av dessa tankar och hur du låter dom påverka dig. Tyvärr finns det nog ingen genväg utan du får helt enkelt bita ihop ta ta dig igenom stormen. Det är som att hamna i ett djupt svart hål , man kravlar upp en bit för att sedan trilla ner igen , om och om igen , men för varje gång du trillar ner igen så märker du att hålet blivit lite grundare , rätt var det är så finns den inte där längre.

    Det är nog bra att prata om det , prata , prata , prata , älta , tillåt dig själv att känna , sorg , vrede , allt. Huvudsaken är att du får utlopp för det , håll det inte inom dig för det kommer äta upp dig inifrån. Du har all rätt att känna allt du känner , finns inget att skämmas för. Har du möjlighet till psykolog eller terapeut via jobbet så använd det.

    Ang er realtion till varandra som skilda är svårt att säga , det beror mycket på hur ditt "ex" agerar. Finns inget som säger att ni måste vara vänner , men ni bör ha en fungerande kommunikation kring barnen. En tips är att boka in er på sammarbetssamtal som de flesta kommuner tillhandahåller. Där kan man gå igenom allt hur ni ska hantera er framtida relation till varandra och barnen med hjälp av en kurator , allt med barnens bästa i fokus. Där kan du ställa alla frågor du har , reda ut alla farhågor på "neutral" mark så att säga , annars är det lätt att man hamnar i låsta positioner och man kommer ingen vart.

    Lycka till.... det kommer fixa sig .. tar bara lite tid
  7. Medlem sedan
    Jul 2011
    #4
    Att vara bitter är som att äta gift och hoppas att den ANDRA ska dö.
    Således helt meningslöst. Du måste tänka på dig själv, INTE på henne och hur hon har det och vad hon gör, det är inte lätt men det går om du är viljestark. Jag är i samma sits sen 2 månader, men har nu bestämt mig för att inte vara bitter och att jag kommer att få det bra. Och det kommer att bli en spännande resa som jag aldrig hade fått uppleva annars. Med tiden kommer jag att tacka min fru som drog iväg med en annan!
  8. 4
    Att vara bitter är som att äta gift och hoppas att den ANDRA ska dö.
    Således helt meningslöst. Du måste tänka på dig själv, INTE på henne och hur hon har det och vad hon gör, det är inte lätt men det går om du är viljestark. Jag är i samma sits sen 2 månader, men har nu bestämt mig för att inte vara bitter och att jag kommer att få det bra. Och det kommer att bli en spännande resa som jag aldrig hade fått uppleva annars. Med tiden kommer jag att tacka min fru som drog iväg med en annan!

Liknande trådar

  1. Svek
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-04-03, 15:00
  2. är svek
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-05-09, 10:01
  3. Svek!!!
    By Tvilum in forum Separation
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 18:57
  4. Svek?
    By Förvirrad in forum Pappasnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 07:39
  5. Svek?
    By MammaMu79 in forum Hem & fritid
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-09-11, 14:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar