Herpes
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Herpes

    Jag har haft munherpes så länge jag kan minnas, antingen föddes jag med det eller så blev jag smittad av mamma av pussar när jag var liten.

    Nu var det länge sedan jag hade blåsor men nu ha de poppat upp igen... var säkert 1,5 år sedan...var fri från dem när jag var gravid. Men nu har jag upptäckt nåt riktigt otäckt... har haft en blåsa uppe i gommen dagarna innan blåsorna på läppen dök upp... tog hål på den och tänkte inte mer på det... sen kom det blåsor på läppen...riktigt stora denna gången...

    Och i morse är jag vaknade upptäckte jag att jag säkert har 10 blåsor i gommen på vänster sida... de är säkert 10 blåsor... visst jag ar varit lite förkyld o så nu men inte så farligt.

    Är detta herpesblåsor inne i munnen....kan man ha det? Hemskt ju. Jag använder sånt där plåster på blåsorna på läppen för att minska smitta o sådär... men i munnen... är livrädd att min lilla son ska smittas, har tyckt att det varit så himla jobbigt det här med herpes hela mitt liv... fult och det gör ont.

    Så....kan man ha herpes inne i munnen...i gommen??
  2. 1
    Herpes Jag har haft munherpes så länge jag kan minnas, antingen föddes jag med det eller så blev jag smittad av mamma av pussar när jag var liten.

    Nu var det länge sedan jag hade blåsor men nu ha de poppat upp igen... var säkert 1,5 år sedan...var fri från dem när jag var gravid. Men nu har jag upptäckt nåt riktigt otäckt... har haft en blåsa uppe i gommen dagarna innan blåsorna på läppen dök upp... tog hål på den och tänkte inte mer på det... sen kom det blåsor på läppen...riktigt stora denna gången...

    Och i morse är jag vaknade upptäckte jag att jag säkert har 10 blåsor i gommen på vänster sida... de är säkert 10 blåsor... visst jag ar varit lite förkyld o så nu men inte så farligt.

    Är detta herpesblåsor inne i munnen....kan man ha det? Hemskt ju. Jag använder sånt där plåster på blåsorna på läppen för att minska smitta o sådär... men i munnen... är livrädd att min lilla son ska smittas, har tyckt att det varit så himla jobbigt det här med herpes hela mitt liv... fult och det gör ont.

    Så....kan man ha herpes inne i munnen...i gommen??
  3. Liz*
    #2
    Man kan ha herpes inne i munnen men jag tycker att du ska söka läkare för det.
  4. 2
    Man kan ha herpes inne i munnen men jag tycker att du ska söka läkare för det.
  5. Medlem sedan
    Aug 2004
    #3
    Det finns ju virushämmande medel så ta kontakt med din läkare o be om hjälp! Det är naturligtvis viktigt att din son inte blir smittad.
  6. 3
    Det finns ju virushämmande medel så ta kontakt med din läkare o be om hjälp! Det är naturligtvis viktigt att din son inte blir smittad.

Liknande trådar

  1. Herpes
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-05, 09:26
  2. Herpes
    By Annamed5 in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 14:25
  3. aj aj. herpes:(
    By MYZOXE! in forum Ordet är fritt
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 13:08
  4. Herpes:(
    By Pricken in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 09:52
  5. Herpes...
    By Nilla in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-03, 10:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar