Legoland i Tyskland, England el Danmark?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Nov 2005
    #1

    Legoland i Tyskland, England el Danmark?

    Nån som varit på fler än ett Legoland? Vilket var bäst o varför? Annars, vad tycker ni var bra o dåligt med det Legolandet ni var på?
    * * * * * *
    * 091109 *
    * * * * * * * *
  2. 1
    Legoland i Tyskland, England el Danmark? Nån som varit på fler än ett Legoland? Vilket var bäst o varför? Annars, vad tycker ni var bra o dåligt med det Legolandet ni var på?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2
    Legoland i Carlsbad utanför San Diego i Californien kan jag varmt rekommendera. Bara positiva erfarenheter! De i Europa är säkert också bra. Legoland i Florida öppnar senare i år.
  4. 2
    Legoland i Carlsbad utanför San Diego i Californien kan jag varmt rekommendera. Bara positiva erfarenheter! De i Europa är säkert också bra. Legoland i Florida öppnar senare i år.
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3
    Legoland i Berlin var pyttelitet när vi var där för 5 år sedan, och helt inomhus. Går inte att jämföra med det i Danmark.
  6. 3
    Legoland i Berlin var pyttelitet när vi var där för 5 år sedan, och helt inomhus. Går inte att jämföra med det i Danmark.
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Det finns fem stycken sk Legoland Discovery centers som är helt inomhus. De finns i Berlin, Duisburg (också Tyskland), Manchester, Dallas (Texas) och Chicago. Tyskland har också ett vanligt legoland (utomhus med karuseller) i Günzburg (ligger i Bayern).
  8. 4
    Det finns fem stycken sk Legoland Discovery centers som är helt inomhus. De finns i Berlin, Duisburg (också Tyskland), Manchester, Dallas (Texas) och Chicago. Tyskland har också ett vanligt legoland (utomhus med karuseller) i Günzburg (ligger i Bayern).
  9. Medlem sedan
    Nov 2005
    #5
    Ja, det var de utomhus jag menade, så den i Günzburg, i Tyskland.
  10. 5
    Ja, det var de utomhus jag menade, så den i Günzburg, i Tyskland.
  11. Medlem sedan
    Jul 2001
    #6
    Var på Legoland Windsor, UK 1997 så det var ett tag sen, och sen var vi i Billund förra året (senaste gången). Det jag minns av Windsor var att vi upplevde det mindre "genuint" än Billund. Det var mera vilken-nöjespark-somhelst liksom, medan Billund kändes mer äkta-lego. Svårt att förklara, såsom känslor i magen ofta är

    Första året (1995) vi var i Billund räckte en dag för 2 vuxna och 2 små barn (2 och 4 år), men förra året krävdes 2 fulla dagar för 1 vuxen, 1 tonåring och en 7-åring. Och direkt DÅLIGT var nog ingenting på något ställe.
  12. 6
    Var på Legoland Windsor, UK 1997 så det var ett tag sen, och sen var vi i Billund förra året (senaste gången). Det jag minns av Windsor var att vi upplevde det mindre "genuint" än Billund. Det var mera vilken-nöjespark-somhelst liksom, medan Billund kändes mer äkta-lego. Svårt att förklara, såsom känslor i magen ofta är

    Första året (1995) vi var i Billund räckte en dag för 2 vuxna och 2 små barn (2 och 4 år), men förra året krävdes 2 fulla dagar för 1 vuxen, 1 tonåring och en 7-åring. Och direkt DÅLIGT var nog ingenting på något ställe.
  13. Medlem sedan
    Jul 2003
    #7
    Ja, jag antog att det var utomhusparkerna som du menade. Det finns nu så många legoparker att det är svårt att hålla reda på alla. Fast jag tyckte det var intressant att läsa hur inomhusparken var. Jag har hört talas om dessa, men känner ingen som varit där.
  14. 7
    Ja, jag antog att det var utomhusparkerna som du menade. Det finns nu så många legoparker att det är svårt att hålla reda på alla. Fast jag tyckte det var intressant att läsa hur inomhusparken var. Jag har hört talas om dessa, men känner ingen som varit där.
  15. Medlem sedan
    Jul 2003
    #8
    Jag kan tillägga att vi varit på Legoland i Carlsbad två ggr och att det första gången (juli) krävdes två hela dagar för de saker som man sedan hann med på en dag i mars... Så tror jag f ö att det är i alla parkerna dvs när det är kortare köer så hinner man med betydligt mer.
  16. 8
    Jag kan tillägga att vi varit på Legoland i Carlsbad två ggr och att det första gången (juli) krävdes två hela dagar för de saker som man sedan hann med på en dag i mars... Så tror jag f ö att det är i alla parkerna dvs när det är kortare köer så hinner man med betydligt mer.

Liknande trådar

  1. Legoland i Tyskland?
    By Ansan m A&T in forum Resesnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-11-30, 22:01
  2. Legoland i England
    By mummamamma in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-26, 09:47
  3. danmark-legoland
    By mama2to in forum Resesnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 14:51
  4. Varför har England, Tyskland,
    By Svammelmamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-05-22, 22:04
  5. Danmark & Tyskland
    By Mia - OCCL in forum Resesnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-02, 21:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar