Hur ska man skriva
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Hur ska man skriva

    Om du i ett personligt brev ska skriva vad du ägnar dig åt på fritiden och då också vill få med att du ägnar en del tid åt såna här saker som aff, facebook mm. Hur skriver man det i positiva ordalag?
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Hur ska man skriva Om du i ett personligt brev ska skriva vad du ägnar dig åt på fritiden och då också vill få med att du ägnar en del tid åt såna här saker som aff, facebook mm. Hur skriver man det i positiva ordalag?
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Man kan väl kalla det för nätverksarbete eller informativt utebyte genom sociala medier.

    beror på hur mycket du vill tänja på ordet nöjessurf
  4. 2
    Man kan väl kalla det för nätverksarbete eller informativt utebyte genom sociala medier.

    beror på hur mycket du vill tänja på ordet nöjessurf
  5. Medlem sedan
    May 2009
    #3
    Beror väl på jobb. Jag skulle absolut skrivit det men det är ju just det jag jobbat med också
  6. 3
    Beror väl på jobb. Jag skulle absolut skrivit det men det är ju just det jag jobbat med också
  7. Medlem sedan
    May 2002
    #4
    Att man använder flera olika sociala medier och att det både är ett lättsamt och trevligt sätt att umgås med folk och ett sätt att snabbt hitta och utbyta inofmration på?
  8. 4
    Att man använder flera olika sociala medier och att det både är ett lättsamt och trevligt sätt att umgås med folk och ett sätt att snabbt hitta och utbyta inofmration på?
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Nja det där lät liiiite väl uttänjt Jag vill få fram att det är nöjessurfande, men jag vill inte att det ska låta så begativt.
  10. 5
    Nja det där lät liiiite väl uttänjt Jag vill få fram att det är nöjessurfande, men jag vill inte att det ska låta så begativt.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Ja jag tycker väl mest att det är en lika stor del av min fritid som brodering, motion och läsning. Men de sakerna låter så mycket mer korrekta
  12. 6
    Ja jag tycker väl mest att det är en lika stor del av min fritid som brodering, motion och läsning. Men de sakerna låter så mycket mer korrekta
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Ja sociala medier låter positivt, tack
  14. 7
    Ja sociala medier låter positivt, tack
  15. Medlem sedan
    May 2009
    #8
    Jag skulle nog inte nämnt det om jag jobbat med nåt helt annat. Mest för att folk tycker så mycket konstigt om sociala medier och internet så jag skulle inte vilja hamna i det fördomsfacket liksom. Hos nån som tycker att det är skit, för det gör ju många.
  16. 8
    Jag skulle nog inte nämnt det om jag jobbat med nåt helt annat. Mest för att folk tycker så mycket konstigt om sociala medier och internet så jag skulle inte vilja hamna i det fördomsfacket liksom. Hos nån som tycker att det är skit, för det gör ju många.
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Jo så kan det ju helt klart vara. Det är ju mycket mer accepterat att skriva att man motionerar, handarbetar och jobbar frivilligt på Röda Korset typ
  18. 9
    Jo så kan det ju helt klart vara. Det är ju mycket mer accepterat att skriva att man motionerar, handarbetar och jobbar frivilligt på Röda Korset typ

Liknande trådar

  1. Separation - vad skriva/inte skriva?
    By time to say goodbye in forum Separation
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-12, 19:29
  2. E på skriva skriva humör
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 19:51
  3. Skriva en bok
    By poesi in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-04, 21:51
  4. Kan man skriva så här?
    By -Helena m AoM- in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 16:58
  5. Får jag skriva här?
    By -Tess- in forum Känsliga snack
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2005-12-01, 23:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar