Alvedon....?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Alvedon....?

    Vad kan tjejer i 15-års åldern tänkas göra med alvedon........(förutom mensvärk)
    blanda i något? Har noll koll!

    "orolig mamma"
    ______________________________ ____________________

    * En kvinna utan mage är som en säng utan kuddar *
  2. 1
    Alvedon....? Vad kan tjejer i 15-års åldern tänkas göra med alvedon........(förutom mensvärk)
    blanda i något? Har noll koll!

    "orolig mamma"
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Vet inte om de blandar det med något, men äter de för mycket alvedon och tex dricker alkohol kan de pajja sin lever.
  4. 2
    Vet inte om de blandar det med något, men äter de för mycket alvedon och tex dricker alkohol kan de pajja sin lever.
  5. Medlem sedan
    Feb 2007
    #3
    Tror inte dom dricker alkohol (hoppas.....) mer energidryck i så fall...
  6. 3
    Tror inte dom dricker alkohol (hoppas.....) mer energidryck i så fall...
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4
    Man kan väl blanda Alvedon med t.ex morfinpreparat ovh få en större effekt?

    Sen kan man även överdosera Alvedon... skada sin lever som ngn skrev men det kan även vara dödligt...
  8. 4
    Man kan väl blanda Alvedon med t.ex morfinpreparat ovh få en större effekt?

    Sen kan man även överdosera Alvedon... skada sin lever som ngn skrev men det kan även vara dödligt...
  9. Medlem sedan
    Nov 2002
    #5
    Det finns ett rykte om att Alvedon förstärker rus av alkohol, och då kanske även effekten av energidryck.
    DET ÄR BARA BÅG!!!!!
    Alvedon påverkar inte ruset, men eftersom det tas upp av levern och är starkt giftigt, så är det ENORMT viktigt att inte ta mer än föreskriven dos.
    Viktigast är att gå efter kroppsvikt, inte ålder.

    Mot mensvärk är Ipren bäst.

    Så misstänker du att det går åt lite för mycket Alvedon i huset, så prata med ungdomarna om leverskador. Det är tyvärr inte ovanligt med unga kvinnor som får i sig för stor dos så att levern slås ut. Enda sättet att rädda livet då är att hoppas på levertransplantation.

    (Nej, jag har inga källor på detta, men det är vad jag hört av läkare. Jag tar sedan 6 år 75-100% av maxdosen Alvedon och har inget alkoholförbud, men kan garantera att jag inte påverkas mer nu än tidigare).
  10. 5
    Det finns ett rykte om att Alvedon förstärker rus av alkohol, och då kanske även effekten av energidryck.
    DET ÄR BARA BÅG!!!!!
    Alvedon påverkar inte ruset, men eftersom det tas upp av levern och är starkt giftigt, så är det ENORMT viktigt att inte ta mer än föreskriven dos.
    Viktigast är att gå efter kroppsvikt, inte ålder.

    Mot mensvärk är Ipren bäst.

    Så misstänker du att det går åt lite för mycket Alvedon i huset, så prata med ungdomarna om leverskador. Det är tyvärr inte ovanligt med unga kvinnor som får i sig för stor dos så att levern slås ut. Enda sättet att rädda livet då är att hoppas på levertransplantation.

    (Nej, jag har inga källor på detta, men det är vad jag hört av läkare. Jag tar sedan 6 år 75-100% av maxdosen Alvedon och har inget alkoholförbud, men kan garantera att jag inte påverkas mer nu än tidigare).
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Tack för den informationen! Igår hade vi ett snack om ciggaretter nu får det bli om alvedon......
  12. 6
    Tack för den informationen! Igår hade vi ett snack om ciggaretter nu får det bli om alvedon......
  13. monka
    #7
    I allra värsta fall så kan man ta livet av sig med alvedon. 20st räcker.
    Har du märkt en gömma eller att det går åt mycket?
  14. 7
    I allra värsta fall så kan man ta livet av sig med alvedon. 20st räcker.
    Har du märkt en gömma eller att det går åt mycket?
  15. Medlem sedan
    Mar 2003
    #8
    Säger som Nissa ovan, många ungdomar har fått för sig att det blir ett kul rus om man blandar paracetamol och alkohol.
  16. 8
    Säger som Nissa ovan, många ungdomar har fått för sig att det blir ett kul rus om man blandar paracetamol och alkohol.
  17. Medlem sedan
    Feb 2007
    #9
    Ja, senaste dagarna har dom varit på "festival" varje dag, inatt kom dottern indroppande kl.1 på natten med 2 kompisar som sov över till 3 i e.m. Alvedon o cigg försvann upptäckte jag...kanske är jag mossig...men vill inte känna mej lurad.......
  18. 9
    Ja, senaste dagarna har dom varit på "festival" varje dag, inatt kom dottern indroppande kl.1 på natten med 2 kompisar som sov över till 3 i e.m. Alvedon o cigg försvann upptäckte jag...kanske är jag mossig...men vill inte känna mej lurad.......
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Att ta Alvedon när man har sprängande huvudvärk, som man säkert kan ha efter att ha varit på festival i flera dagar, är ju inget konstigt.
    Men säg till om att du faktiskt vill veta om att de tar saker ur medicinskåpet.

    OCh vad gäller ciggen så bör de väl ersätta det som försvunnit. Nu röker jag inte, men AJ AJ vad besviken jag skulle bli om något liknande plötsligt "försvann".
  20. 10
    Att ta Alvedon när man har sprängande huvudvärk, som man säkert kan ha efter att ha varit på festival i flera dagar, är ju inget konstigt.
    Men säg till om att du faktiskt vill veta om att de tar saker ur medicinskåpet.

    OCh vad gäller ciggen så bör de väl ersätta det som försvunnit. Nu röker jag inte, men AJ AJ vad besviken jag skulle bli om något liknande plötsligt "försvann".
  21. Medlem sedan
    Jun 2003
    #11
    hitta detta när jag googlade på alvedon ungdomar

    http://www.nyheterna.se/1.53839

    annars tror jag som nån redan skrivit,att det finns en myt om att man blir mer full om man blandar alkohol + alvedon
  22. 11
    hitta detta när jag googlade på alvedon ungdomar

    http://www.nyheterna.se/1.53839

    annars tror jag som nån redan skrivit,att det finns en myt om att man blir mer full om man blandar alkohol + alvedon
  23. Medlem sedan
    Feb 2007
    #12
    Tack för det, nu blir det till att låsa in medicinerna......
  24. 12
    Tack för det, nu blir det till att låsa in medicinerna......
  25. Medlem sedan
    Jun 2003
    #13
    alltså,några alvedon el liknande vid mensvärk eller huvudvärk är ju ok,men man kanske ska va uppmärksam
  26. 13
    alltså,några alvedon el liknande vid mensvärk eller huvudvärk är ju ok,men man kanske ska va uppmärksam

Liknande trådar

  1. Hur ger ni dom alvedon?
    By Landsbyggsmamman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 20:50
  2. Alvedon
    By Zalander in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 12:34
  3. Alvedon ok?
    By Ninis27 in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-30, 20:40
  4. Alvedon
    By Lott@ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 15:02
  5. Alvedon?
    By Nini med Fredrik in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 20:02
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar