Hitta rätt?
Personlig utveckling
  1. Anonym
    #1

    Hitta rätt?

    Kan inte slå mig till ro. Är så mycket som gnager och irriterar i mig, både vad gäller jobb, relationer, fritid, ekonomi, hittar inget ställe i min hjärna eller kropp där det finns ro och vila, inget område där allt stämmer och är som det ska. Jag vill känna mig nöjd och lugn i grunden så jag kan utgå därifrån och börja rätta till saker o ting, men jag hittar ingen grund! Hjälp! Är för rastlös för yoga, meditation, vilket kanske är det självklara sättet att åstadkomma ro i kroppen, eller..?
  2. 1
    Hitta rätt? Kan inte slå mig till ro. Är så mycket som gnager och irriterar i mig, både vad gäller jobb, relationer, fritid, ekonomi, hittar inget ställe i min hjärna eller kropp där det finns ro och vila, inget område där allt stämmer och är som det ska. Jag vill känna mig nöjd och lugn i grunden så jag kan utgå därifrån och börja rätta till saker o ting, men jag hittar ingen grund! Hjälp! Är för rastlös för yoga, meditation, vilket kanske är det självklara sättet att åstadkomma ro i kroppen, eller..?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Kanske det skulle vara lättare om du tog tag i en sak i taget? Vilket vore mest angeläget och vad vore enklast?

    Vissa människor kan använda meditation, träning och annat för att stänga av lite och slappna av. Det kräver ju engagemang i något annat. Själv har jag lite svårt att göra det om det finns saker som måste lösas. Att lösa dem ger mig avkoppling. Fast en blandning där kanske är bra, för man kan ju inte alltid lösa allt, i alla fall inte direkt och man måste hämta kraft någonstans ifrån.
  4. 2
    Kanske det skulle vara lättare om du tog tag i en sak i taget? Vilket vore mest angeläget och vad vore enklast?

    Vissa människor kan använda meditation, träning och annat för att stänga av lite och slappna av. Det kräver ju engagemang i något annat. Själv har jag lite svårt att göra det om det finns saker som måste lösas. Att lösa dem ger mig avkoppling. Fast en blandning där kanske är bra, för man kan ju inte alltid lösa allt, i alla fall inte direkt och man måste hämta kraft någonstans ifrån.
  5. Liz*
    #3
    Meditation är verkligen det mest naturliga sättet att finna ro men meditation kan se ut på olika sätt. Du kan kanske inte sätta dig ned och vara stilla och tömma hjärnan på tankar, men du kan göra sådant som tar all din koncentration och därmed hindrar dig från att mala om annat.

    Trädgårdskötsel i ensamhet, någon sport man gör själv utan andra, eller raska promenader där man bara tänker på stegen man tar, eller en hobby där man sysslar med något helt själv. Det viktiga är att du inte blir störd, att du är ensam och att du inte pratar när du gör din egna meditation.
  6. 3
    Meditation är verkligen det mest naturliga sättet att finna ro men meditation kan se ut på olika sätt. Du kan kanske inte sätta dig ned och vara stilla och tömma hjärnan på tankar, men du kan göra sådant som tar all din koncentration och därmed hindrar dig från att mala om annat.

    Trädgårdskötsel i ensamhet, någon sport man gör själv utan andra, eller raska promenader där man bara tänker på stegen man tar, eller en hobby där man sysslar med något helt själv. Det viktiga är att du inte blir störd, att du är ensam och att du inte pratar när du gör din egna meditation.

Liknande trådar

  1. hitta rätt utbildningar
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-19, 12:51
  2. Hjälp mig att hitta rätt låt...
    By eiraeira in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 09:04
  3. hur ska jag hitta rätt?!
    By stolt, matt o osäker in forum Småbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-12-10, 11:07
  4. Svårt att hitta rätt bil!
    By sprengja in forum Bilsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 14:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar