Montessori
Skolbarn
  1. Anonym fundering
    #1

    Montessori

    Vårat barn har i veckan flyttat till en Montessori skola, och vi funderar när hon kommer hem och talar om kort i matten, vad det är.
    Vi förstår att dom arbetar med kort från 1 och uppåt, gäller det i alla ämnen, eller?
    För läraren hade sagt att det finns 24 kort i matten, i en 1-3:a, och innebär det att du skall ha klarat alla dessa fram till 3:an?
    Dottern hade gjort 6-7 i går och 8-9 idag, och då hade läraren sagt att vi skall testa om du klarar 10 på måndag. Hon har börjat 2:an och killen mitt emot hennes arbetsplats, som går i 3:an har just kort 10, som han arbetar med.

    Hoppas att någon här har arbetat, eller arbetar, eller har barn som går där som kan hjälpa oss.
    Vi får annars fråga på föräldramötet i slutet på nästa vecka, om vi inget svar kan få här.
    Montessori är helt nytt för oss, och denna skola har det bästa renommet i kommunen.
  2. 1
    Montessori Vårat barn har i veckan flyttat till en Montessori skola, och vi funderar när hon kommer hem och talar om kort i matten, vad det är.
    Vi förstår att dom arbetar med kort från 1 och uppåt, gäller det i alla ämnen, eller?
    För läraren hade sagt att det finns 24 kort i matten, i en 1-3:a, och innebär det att du skall ha klarat alla dessa fram till 3:an?
    Dottern hade gjort 6-7 i går och 8-9 idag, och då hade läraren sagt att vi skall testa om du klarar 10 på måndag. Hon har börjat 2:an och killen mitt emot hennes arbetsplats, som går i 3:an har just kort 10, som han arbetar med.

    Hoppas att någon här har arbetat, eller arbetar, eller har barn som går där som kan hjälpa oss.
    Vi får annars fråga på föräldramötet i slutet på nästa vecka, om vi inget svar kan få här.
    Montessori är helt nytt för oss, och denna skola har det bästa renommet i kommunen.
  3. Anonym
    #2
    Vi har nyss börjat i fsk klass med ena barnet, och det andra högre upp. Men jag kan inte svara på det, men någon här borde ju veta.
  4. 2
    Vi har nyss börjat i fsk klass med ena barnet, och det andra högre upp. Men jag kan inte svara på det, men någon här borde ju veta.
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    I Montessori får de arbeta efter elevens förmåga och intressen, det kan betyda att alla är på olika nivå i olika ämnen! Jättebra om du frågar mig.
  6. 3
    I Montessori får de arbeta efter elevens förmåga och intressen, det kan betyda att alla är på olika nivå i olika ämnen! Jättebra om du frågar mig.

Liknande trådar

  1. Montessori
    By anonymt namn in forum Förskoleklass (6-års.)
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 08:53
  2. Vad vet ni om Montessori?
    By Elyzabel in forum Ordet är fritt
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 14:30
  3. Montessori?
    By -Emla- in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-01-30, 15:20
  4. Montessori
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-04, 05:25
  5. Montessori?
    By Mamin m M&C in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 19:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar