Elak på riktigt eller bara dum?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Elak på riktigt eller bara dum?

    Vilket är värst egentligen?

    Alltså, är det värre med folk som behandlar en som skit men inte fattar det och därmed inte kan ändra sig. Eller är det värre med folk som är taskiga med flit, och som då faktiskt kan ändra sitt beteende om de vill.

    Vilken typ skulle ni helst vilja leva med?
  2. 1
    Elak på riktigt eller bara dum? Vilket är värst egentligen?

    Alltså, är det värre med folk som behandlar en som skit men inte fattar det och därmed inte kan ändra sig. Eller är det värre med folk som är taskiga med flit, och som då faktiskt kan ändra sitt beteende om de vill.

    Vilken typ skulle ni helst vilja leva med?
  3. Medlem sedan
    Sep 2001
    #2
    Ingen av dem vill jag leva med. Så klart är det värre med nån som är beräknande, men det är nog så illa med nån som är dum-elak. Man står inte ut i längden om det är illa nog.
  4. 2
    Ingen av dem vill jag leva med. Så klart är det värre med nån som är beräknande, men det är nog så illa med nån som är dum-elak. Man står inte ut i längden om det är illa nog.
  5. Medlem sedan
    Dec 2007
    #3
    Ingen av dom, faktiskt. Mitt värsta är folk som SPELAR dumma och lindar in elakheter i storögd förvåning och fnitter.
  6. 3
    Ingen av dom, faktiskt. Mitt värsta är folk som SPELAR dumma och lindar in elakheter i storögd förvåning och fnitter.
  7. jagbarajag
    #4
    Inget av det. Finns det folk som är elaka på riktigt utan att veta om det? Då måste man väl vara mycket lågintelligent.
  8. 4
    Inget av det. Finns det folk som är elaka på riktigt utan att veta om det? Då måste man väl vara mycket lågintelligent.
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5
    För mig är det att medvetet vara elak värst..
  10. 5
    För mig är det att medvetet vara elak värst..
  11. Medlem sedan
    Aug 2006
    #6
    Jag vill inte leva med människor som är medvetet eller omedvetet elaka, jag vill bara ha snälla människor i min närhet.
  12. 6
    Jag vill inte leva med människor som är medvetet eller omedvetet elaka, jag vill bara ha snälla människor i min närhet.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    De är väl båda ungefär lika illa, jag vill sannerligen inte leva med någon av dem, och jag har svårt att tro att någon är så direkt lågbegåvad att de inte förstår egentligen.

    Så finns ju de som får veta att de gjort något elakt, men vägrar att ta det till sig och bara fortsätter. Lite nästa dimension av dumhet och elakhet, tycker jag.
  14. 7
    De är väl båda ungefär lika illa, jag vill sannerligen inte leva med någon av dem, och jag har svårt att tro att någon är så direkt lågbegåvad att de inte förstår egentligen.

    Så finns ju de som får veta att de gjort något elakt, men vägrar att ta det till sig och bara fortsätter. Lite nästa dimension av dumhet och elakhet, tycker jag.
  15. Medlem sedan
    Apr 2009
    #8
    Eller väldigt obetänksam.
  16. 8
    Eller väldigt obetänksam.
  17. Medlem sedan
    Apr 2009
    #9
    Ok, tack för svaren, jag vet inte om jag blev klokare av dem tyvärr.

    Jag blir lika arg oavsett om personen är elak eller korkad, men sedan får jag lite dåligt samvete. Och sedan undrar jag om det kanske är det som är meningen, och blir arg igen.
  18. 9
    Ok, tack för svaren, jag vet inte om jag blev klokare av dem tyvärr.

    Jag blir lika arg oavsett om personen är elak eller korkad, men sedan får jag lite dåligt samvete. Och sedan undrar jag om det kanske är det som är meningen, och blir arg igen.
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Varför får du dåligt samvete?
  20. 10
    Varför får du dåligt samvete?
  21. Medlem sedan
    Apr 2007
    #11
    Jaaa, eller dom som viftar bort sina elakheter med kommentaren "Jamen, jag SKOJADE ju bara", när det är uppenbart att så icke är fallet.....
  22. 11
    Jaaa, eller dom som viftar bort sina elakheter med kommentaren "Jamen, jag SKOJADE ju bara", när det är uppenbart att så icke är fallet.....
  23. Medlem sedan
    Aug 2006
    #12
    same same. eller kanske är det lite värre om det är nån som är uppenbarligen elak med flit. Fast vissa dom är dumma kan man ju tycka att dom borde förstå hur elaka dom är också.
  24. 12
    same same. eller kanske är det lite värre om det är nån som är uppenbarligen elak med flit. Fast vissa dom är dumma kan man ju tycka att dom borde förstå hur elaka dom är också.
  25. Medlem sedan
    Apr 2009
    #13
    För att personen kanske inte kan hjälpa att den är helt borttappad, h*n kanske helt enkelt inte kan bete sig annorlunda?
  26. 13
    För att personen kanske inte kan hjälpa att den är helt borttappad, h*n kanske helt enkelt inte kan bete sig annorlunda?
  27. Medlem sedan
    Apr 2007
    #14
    Men faktiskt så väljer man ju själv hur man beter sig. Det går att jobba med sina tillkortakommanden också....

    Har en vän som alltid skyddar sig och sina ageranden med argumentet "Det är sådan jag är", för att slippa ta tag i saker och ting. Sån´t kan jag bli väldigt provocerad av....
  28. 14
    Men faktiskt så väljer man ju själv hur man beter sig. Det går att jobba med sina tillkortakommanden också....

    Har en vän som alltid skyddar sig och sina ageranden med argumentet "Det är sådan jag är", för att slippa ta tag i saker och ting. Sån´t kan jag bli väldigt provocerad av....
  29. Medlem sedan
    Apr 2009
    #15
    Ja, jag tycker ju också det, egentligen. Fast den här personen har adhd, och kan kanske inte ändra sig... Eller så kan han det, men orkar inte, eller vill inte, eller nåt. Jag vet inte. Jag blir bara så trött på beteendet.
  30. 15
    Ja, jag tycker ju också det, egentligen. Fast den här personen har adhd, och kan kanske inte ändra sig... Eller så kan han det, men orkar inte, eller vill inte, eller nåt. Jag vet inte. Jag blir bara så trött på beteendet.
  31. Medlem sedan
    Apr 2007
    #16
    I see..... Jag vet för lite om ADHD för att uttala mig on just det, men tror principiellt att alla KAN göra förändringar, men att det kanske är svårare för vissa än för andra......
  32. 16
    I see..... Jag vet för lite om ADHD för att uttala mig on just det, men tror principiellt att alla KAN göra förändringar, men att det kanske är svårare för vissa än för andra......
  33. Medlem sedan
    May 2005
    #17
    Tycker jag också i de flesta fall.
  34. 17
    Tycker jag också i de flesta fall.

Liknande trådar

  1. Känner mig bara lite elak
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-11-01, 07:41
  2. Elak på riktigt eller bara dum?
    By emmaf in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 11:16
  3. Han lättstött eller jag elak?
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 17:49
  4. Är men en riktigt elak person om
    By Trollmor in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 11:43
  5. Är jag elak eller?*S*
    By Sofie in forum Tonåringar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 18:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar