Hur mycket kläder behöver man?
1202 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Hur mycket kläder behöver man?

    Bebisen alltså. Min mamma är fenomenal på att hitta begagnade kläder i nyskick och för ett par dagar sen fick vi en kasse med bl a en varm fleeceoverall, 15 bodys, 3 pyjamas osv. Vi behöver en mössa och kanske 3 par till byxor men annars tror jag nästan att vi klarar oss! Härligt!
  2. 1
    Hur mycket kläder behöver man? Bebisen alltså. Min mamma är fenomenal på att hitta begagnade kläder i nyskick och för ett par dagar sen fick vi en kasse med bl a en varm fleeceoverall, 15 bodys, 3 pyjamas osv. Vi behöver en mössa och kanske 3 par till byxor men annars tror jag nästan att vi klarar oss! Härligt!
  3. Medlem sedan
    Mar 2009
    #2
    Det beror på om det blir en kräkis eller en storbajsare eller inget av det ! Vi hade en kräkis sist och då går det åt bodys kan jag lova! Det låter som du har en bra startgrund, sen bygger man ju på allteftersom!
  4. 2
    Det beror på om det blir en kräkis eller en storbajsare eller inget av det ! Vi hade en kräkis sist och då går det åt bodys kan jag lova! Det låter som du har en bra startgrund, sen bygger man ju på allteftersom!
  5. Medlem sedan
    Jun 2011
    #3
    det undrar jag också =) har redan köpt på mig en del, börjar nog så, så får vi se vart det leder!
    toppen med mammor, min mamma är också en fena på det, men tror inte hon vågat börja köpa än, hon bara berättar för mig.. men hon har nog sin lilla gömma. sticka har hon börjat gjort i varje fall det började med en liten mössa så lillen ska vara varm om huvudet när vi åker hem från bb
  6. 3
    det undrar jag också =) har redan köpt på mig en del, börjar nog så, så får vi se vart det leder!
    toppen med mammor, min mamma är också en fena på det, men tror inte hon vågat börja köpa än, hon bara berättar för mig.. men hon har nog sin lilla gömma. sticka har hon börjat gjort i varje fall det började med en liten mössa så lillen ska vara varm om huvudet när vi åker hem från bb
  7. Medlem sedan
    Aug 2011
    #4
    Läste i en tidning att man kan ha ett Litet "startkit" hemma med några småsaker och det absolut viktigaste och sen gå ut och köpa allt eftersom! Typ 6 bodys, 2 byxor, 2 strumpor, beroende på årstid, overall eller åkpåse, 3 tröjor och 2 pyjamas... Så ni har nog vad ni behöver :P
  8. 4
    Läste i en tidning att man kan ha ett Litet "startkit" hemma med några småsaker och det absolut viktigaste och sen gå ut och köpa allt eftersom! Typ 6 bodys, 2 byxor, 2 strumpor, beroende på årstid, overall eller åkpåse, 3 tröjor och 2 pyjamas... Så ni har nog vad ni behöver :P
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5
    finns nog så det räcker till att börja med låter det som, man vet ju inte heller vilken strlk bebben kommer ha och hur länge...

    En del bebisar kan ju knappt ha den minsta strl när de föds medan andra kan ha den i någon månad...
  10. 5
    finns nog så det räcker till att börja med låter det som, man vet ju inte heller vilken strlk bebben kommer ha och hur länge...

    En del bebisar kan ju knappt ha den minsta strl när de föds medan andra kan ha den i någon månad...
  11. Medlem sedan
    Mar 2009
    #6
    eller fler, min hade 50-56 i 3-4 månader!
  12. 6
    eller fler, min hade 50-56 i 3-4 månader!
  13. Medlem sedan
    Sep 2008
    #7
    Kul med så mycket! Är allt i samma storlek (50-56) så tror jag inte ni kommer att använda allt, men det är alltid bra att ha hemma.

    Sen hittar man alltid sina favoriter, jag gillar bodys av omlott-typ med knappar i sidorna, andra gillar såna man drar över huvudet...

    Jag har redan tagit upp 50-56 ur källaren och märkte direkt att jag kan rensa en hel del. Mest för att jag aldrig gillade plaggen i fråga till dottern så varför skulle jag gilla dem nu, men oxå för att jag vill köpa lite nytt själv...
  14. 7
    Kul med så mycket! Är allt i samma storlek (50-56) så tror jag inte ni kommer att använda allt, men det är alltid bra att ha hemma.

    Sen hittar man alltid sina favoriter, jag gillar bodys av omlott-typ med knappar i sidorna, andra gillar såna man drar över huvudet...

    Jag har redan tagit upp 50-56 ur källaren och märkte direkt att jag kan rensa en hel del. Mest för att jag aldrig gillade plaggen i fråga till dottern så varför skulle jag gilla dem nu, men oxå för att jag vill köpa lite nytt själv...
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8
    Allt är i 50/56 men hon har massa grejer i större storlekar också men det tog jag inte hem nu.
    Min brors fru sa att de inte hann använda allt de fick av min mamma när deras flicka var bebis
  16. 8
    Allt är i 50/56 men hon har massa grejer i större storlekar också men det tog jag inte hem nu.
    Min brors fru sa att de inte hann använda allt de fick av min mamma när deras flicka var bebis
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Det är så olika. Min dotter hade inte alls 50 och 56 hade hon bara några veckor Eftersom jag föder stora barn har jag få plagg i 56, blir mest 62 -> MEN de småååå kläderna är sååå söta!
  18. 9
    Det är så olika. Min dotter hade inte alls 50 och 56 hade hon bara några veckor Eftersom jag föder stora barn har jag få plagg i 56, blir mest 62 -> MEN de småååå kläderna är sååå söta!

Liknande trådar

  1. Hur mycket kläder behöver man:
    By jojje22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-06-02, 09:31
  2. Hur mycket kläder behöver man?
    By Mamma med två in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-07-16, 19:36
  3. Hur mycket kläder??
    By tindra83 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 08:18
  4. Hur mycket kläder behöver en 11-mån?
    By nelina23 in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 17:43
  5. Hur mycket kläder behöver en 3 åring
    By En som tröttnat på alla klädhögar in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 15:26
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar