Köpa badmössa?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    #1

    Köpa badmössa?

    Snälla ni, var får jag tag på en rejäl och varm badmössa? I vilken sorts affärer ska jag kolla??
    Jag ska bada i såna där varma källor, men det är kallt ute då så man måste ha nåt värmande på huvudet (och egentligen helst halsen också, men hur 17 ordnar man det?)
  2. 1
    Köpa badmössa? Snälla ni, var får jag tag på en rejäl och varm badmössa? I vilken sorts affärer ska jag kolla??
    Jag ska bada i såna där varma källor, men det är kallt ute då så man måste ha nåt värmande på huvudet (och egentligen helst halsen också, men hur 17 ordnar man det?)
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #2
    Men...varm?? En badmössa är väl bara typ i plast?

    Så länge du tänkt ha huvudet över vattnet så funkar väl annars vilken mössa som helst.

    Halsen är väl svårare, men kanske en modifierad sån där sjalkrage (eller vad det heter), sån man har istället för halsduk till små barn.
  4. 2
    Men...varm?? En badmössa är väl bara typ i plast?

    Så länge du tänkt ha huvudet över vattnet så funkar väl annars vilken mössa som helst.

    Halsen är väl svårare, men kanske en modifierad sån där sjalkrage (eller vad det heter), sån man har istället för halsduk till små barn.
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3
    Sån där bondagemössa? Den går ju ned över halsen.

    http://deliciousandeasytodigest.blog...k_62032133.jpg

    Du kan alltid ta av för ögonen?

    I övrigt kan jag inte hjälpa dig. Hoppas du får det trevligt i varma källorna..
  6. 3
    Sån där bondagemössa? Den går ju ned över halsen.

    http://deliciousandeasytodigest.blog...k_62032133.jpg

    Du kan alltid ta av för ögonen?

    I övrigt kan jag inte hjälpa dig. Hoppas du får det trevligt i varma källorna..
  7. Medlem sedan
    Jan 2000
    #4
    Nä, jag tror att det typ skvätter upp en hel del och så. Jag ska jobba i vattnet, så jag kan inte själv välja riktigt hur jag ska röra mig.
    Var skulle du leta efter badmössor??
    Jag har sån halsvärmare i ull, som jag tänkt ta med om jag inte hittar nåt annat..
  8. 4
    Nä, jag tror att det typ skvätter upp en hel del och så. Jag ska jobba i vattnet, så jag kan inte själv välja riktigt hur jag ska röra mig.
    Var skulle du leta efter badmössor??
    Jag har sån halsvärmare i ull, som jag tänkt ta med om jag inte hittar nåt annat..
  9. Medlem sedan
    Jan 2000
    #5
    ASG!
  10. 5
    ASG!
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    *ler oskuldsfullt*
  12. 6
    *ler oskuldsfullt*
  13. Medlem sedan
    Oct 1999
    #7

    Perfekt ju

  14. 7
    Perfekt ju
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8
    Ja jag tycker ju det, fem flugor på smällen liksom.
  16. 8
    Ja jag tycker ju det, fem flugor på smällen liksom.
  17. Medlem sedan
    Jan 2000
    #9
    fast allvarligt så hade jag funderat på dykarvåtdräkt, huvan då, men de sa att mineralerna i varmakäll-vattnet äter sådant material så att man inte kan ha det.. låter ju lite konstigt men..
  18. 9
    fast allvarligt så hade jag funderat på dykarvåtdräkt, huvan då, men de sa att mineralerna i varmakäll-vattnet äter sådant material så att man inte kan ha det.. låter ju lite konstigt men..
  19. Medlem sedan
    Jan 1999
    #10
    Ah, men du - du kanske kunde ha en mössa _under_ badmössan? Då tänker jag på en sån där liksom "puffig" badmössa. Tror jag sett sådana på typ Åhléns, Kicks o dyl affärer.

    Eller så kör du på ull, som ju värmer även om det är blött (fast kliar då, tycker jag )
  20. 10
    Ah, men du - du kanske kunde ha en mössa _under_ badmössan? Då tänker jag på en sån där liksom "puffig" badmössa. Tror jag sett sådana på typ Åhléns, Kicks o dyl affärer.

    Eller så kör du på ull, som ju värmer även om det är blött (fast kliar då, tycker jag )
  21. Medlem sedan
    Nov 2004
    #11
    Det är ju mineralrikt vatten så det kan jag tänka mig, men det blir nog obehagligt att ha ngt kring halsen om det inte är av gummi el vanlig textil (neopren lär gå sönder det med då o de flesta nackskydd är ju gjorda av just det) o när textil blir blött blir det ju kallt. Vet inte alls hur du ska göra tyvärr.. Vanlig gummimössa isolerar bra men halsen blri det kinkigare med är jag rädd.
  22. 11
    Det är ju mineralrikt vatten så det kan jag tänka mig, men det blir nog obehagligt att ha ngt kring halsen om det inte är av gummi el vanlig textil (neopren lär gå sönder det med då o de flesta nackskydd är ju gjorda av just det) o när textil blir blött blir det ju kallt. Vet inte alls hur du ska göra tyvärr.. Vanlig gummimössa isolerar bra men halsen blri det kinkigare med är jag rädd.
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    #12
    ja men det var en bra idé!! tack!
  24. 12
    ja men det var en bra idé!! tack!
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    #13
    jo. jag tänkte prova med sån liten separat krage i stickad ull, får se om det funkar alls.
  26. 13
    jo. jag tänkte prova med sån liten separat krage i stickad ull, får se om det funkar alls.
  27. Medlem sedan
    Apr 2000
    #14
    Antingen har man dubbla badmössor, och de ska vara av silikon inte latex. Eller så skaffar man en neoprenmössa dvs. gummi. Om man ska vara med huvudet under vatten ibland, alltså. Det är vad vi triathleter använder i början av utomhussäsongen när det är kallt i vattnet.

    Annars skulle jag prova med en vanlig silikonmössa med en toppluva under om jag inte hade mycket hår... om jag inte skulle doppa skallen alltså.
  28. 14
    Antingen har man dubbla badmössor, och de ska vara av silikon inte latex. Eller så skaffar man en neoprenmössa dvs. gummi. Om man ska vara med huvudet under vatten ibland, alltså. Det är vad vi triathleter använder i början av utomhussäsongen när det är kallt i vattnet.

    Annars skulle jag prova med en vanlig silikonmössa med en toppluva under om jag inte hade mycket hår... om jag inte skulle doppa skallen alltså.
  29. Medlem sedan
    Feb 2003
    #15
    Köp en vanlig badmössa och ta med en fleecemössa att ha över den! Jag tror att det blir svårt att ha tyg runt halsen eftersom tyget blir kallt då det blir blött!
  30. 15
    Köp en vanlig badmössa och ta med en fleecemössa att ha över den! Jag tror att det blir svårt att ha tyg runt halsen eftersom tyget blir kallt då det blir blött!
  31. Medlem sedan
    Aug 2000
    #16
    Om det är varma källor där, och folk badar i dem även när det är kallt, borde då inte det finnas den typ av mössor du söker där?

    Men annars så misstänker jag att lufttemperaturen strax över källorna kan vara ganska behaglig. I alla fall så länge luften över inte blåser bort. Den värms ju upp den också av värmen som stiger ur källorna.
  32. 16
    Om det är varma källor där, och folk badar i dem även när det är kallt, borde då inte det finnas den typ av mössor du söker där?

    Men annars så misstänker jag att lufttemperaturen strax över källorna kan vara ganska behaglig. I alla fall så länge luften över inte blåser bort. Den värms ju upp den också av värmen som stiger ur källorna.

Liknande trådar

  1. Badmössa?
    By Nike1234 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-02-14, 09:52
  2. Skofoton - att köpa eller inte köpa?
    By pudding* in forum Ordet är fritt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-09-29, 20:29
  3. Badmössa som liten?
    By Rut_Blad in forum Medelålders 45+
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:33
  4. Typ badmössa???
    By Jenny+fyra kottar in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-08-26, 09:10
  5. Badmössa av guld...
    By Mayen in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 13:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar