Nu har DN ett overallstest
Småbarn
  1. Anonym
    #1

    Nu har DN ett overallstest

    där de mätte även smidighet.Reima vann och kaxs kom på plats 3?
    Sist av alla kom ticket to heaven o nästsist fix..så dyra overaller inte alltid bäst.
    TTH fick sämst vattentäthet!
  2. 1
    Nu har DN ett overallstest där de mätte även smidighet.Reima vann och kaxs kom på plats 3?
    Sist av alla kom ticket to heaven o nästsist fix..så dyra overaller inte alltid bäst.
    TTH fick sämst vattentäthet!
  3. Medlem sedan
    Dec 1998
    #2
    Intressant med tester. Vi har kört TTh flera år och varit supernöjda med allt. Reima är smidigare ja, så länge man slipper bylsa på fruset barn kläder under overallen, då blir även de orörliga . Tycker dock inte att TTH är så stel och vattentätheten är kanonbra, jag har experter här hemma som har testat .
  4. 2
    Intressant med tester. Vi har kört TTh flera år och varit supernöjda med allt. Reima är smidigare ja, så länge man slipper bylsa på fruset barn kläder under overallen, då blir även de orörliga . Tycker dock inte att TTH är så stel och vattentätheten är kanonbra, jag har experter här hemma som har testat .
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Brukar vara samma test som florerar i tidningarna så här års. Bra att de tagit med ytterligare en parameter i år men fortfarande tycker jag man får ta tester med en nypa salt och lägga in andra aspekter också.
  6. 3
    Brukar vara samma test som florerar i tidningarna så här års. Bra att de tagit med ytterligare en parameter i år men fortfarande tycker jag man får ta tester med en nypa salt och lägga in andra aspekter också.
  7. Medlem sedan
    Jun 2008
    #4
    Instämmer!
  8. 4
    Instämmer!
  9. Anonym
    #5
    tycker de fått med det mesta
    vattentätet
    slitstyrka
    smidighet
    pris
  10. 5
    tycker de fått med det mesta
    vattentätet
    slitstyrka
    smidighet
    pris
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6
    Ja mitt intryck är att de billigare märkena brukar vara ojämnare.

    Reima ligger ju som regel stadigt på omdömmet "bra men dyr" medans de billigare märkena kan gå från botten till toppen och tvärtom från år till år med samma overallstyp. Jag har därför dragit slutsatsen att man kan få riktiga guldkorn men även riktiga nitar bland dessa.

    Jag har själv ett år köpt ett par kuomaskor som var helt vattentäta. Har aldrig hänt igen men det året kunde ungen bada i vattenpölar utan att bli blöt och de ska inte vara mer än vattenavvisande och det har de inte heller varit de andra åren.
  12. 6
    Ja mitt intryck är att de billigare märkena brukar vara ojämnare.

    Reima ligger ju som regel stadigt på omdömmet "bra men dyr" medans de billigare märkena kan gå från botten till toppen och tvärtom från år till år med samma overallstyp. Jag har därför dragit slutsatsen att man kan få riktiga guldkorn men även riktiga nitar bland dessa.

    Jag har själv ett år köpt ett par kuomaskor som var helt vattentäta. Har aldrig hänt igen men det året kunde ungen bada i vattenpölar utan att bli blöt och de ska inte vara mer än vattenavvisande och det har de inte heller varit de andra åren.
  13. Medlem sedan
    Mar 2003
    #7
    Ja, fast jag hade gärna sett t.ex smidighet, vikt, passform, skötselråd, hur andningsaktivt plagget är, membran/coating, hur varm den är, detaljer, vattentäta blixlås eller ej, om ytskiktet suger ut sig väta osv. Sen vet jag inte om de skiljer på riv och slitstyrka eller om de sammanfattar/bara testar det ena. ´Har inte läst årets tester då jag inte kommer köpa någon men det är iaf lite tankar..
  14. 7
    Ja, fast jag hade gärna sett t.ex smidighet, vikt, passform, skötselråd, hur andningsaktivt plagget är, membran/coating, hur varm den är, detaljer, vattentäta blixlås eller ej, om ytskiktet suger ut sig väta osv. Sen vet jag inte om de skiljer på riv och slitstyrka eller om de sammanfattar/bara testar det ena. ´Har inte läst årets tester då jag inte kommer köpa någon men det är iaf lite tankar..
  15. Medlem sedan
    Jun 2010
    #8
    Jag har också en overalljämförelse i min blogg!
    Kolla gärna in min barntips blogg http://blogg.alltforforaldrar.se/morsanj
  16. 8
    Jag har också en overalljämförelse i min blogg!
  17. Medlem sedan
    Aug 2005
    #9
    Håller helt med dig! TTH är klar testvinnare hemma hos oss - och det är där det räknas för min del. :-D
  18. 9
    Håller helt med dig! TTH är klar testvinnare hemma hos oss - och det är där det räknas för min del. :-D
  19. Medlem sedan
    Apr 2000
    #10
    Mäh! Jag som precis övergett reima och vågat mig på att köpa en Fix och så går den och får näst sämst betyg... Nåväl, jag har ett tvådelat PoP-set som säkert är ok i reserv.
  20. 10
    Mäh! Jag som precis övergett reima och vågat mig på att köpa en Fix och så går den och får näst sämst betyg... Nåväl, jag har ett tvådelat PoP-set som säkert är ok i reserv.

Liknande trådar

  1. Vi föräldrar overallstest
    By Annci m. E&H&D in forum Småbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-09-04, 18:51
  2. Råd&Röns overallstest
    By :AnnaF: in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-09-25, 09:04
  3. Overallstest-dyr eller billig?
    By Carro med fyra barn in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-03-11, 23:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar