Propp i foten
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Propp i foten

    Häromdagen blev jag diagnostiserad med propp i foten, tydligen var mína symptom ovanliga, jag har haft värk i foten i några dagar men har inte vrickat mig, därför sökte jag vård. Foten är knappt svullen, är inte röd. Det gjordes ultraljudsröntgen och då såg man ett stopp långt ner på fotens insida.
    Nu är jag förstås orolig och undrar hur det kunde bli såhär?
    Jag är inte gravid, har aldrig rökt, ligger inom normal bmi, promenerar dagligen. Läkarna tog en del blodprov och sa att alla värden var bra, blodtrycket var lågt.
    Jag äter p-piller Yasmine sedan många år.

    Någon som varit med om ngt liknande?
  2. 1
    Propp i foten Häromdagen blev jag diagnostiserad med propp i foten, tydligen var mína symptom ovanliga, jag har haft värk i foten i några dagar men har inte vrickat mig, därför sökte jag vård. Foten är knappt svullen, är inte röd. Det gjordes ultraljudsröntgen och då såg man ett stopp långt ner på fotens insida.
    Nu är jag förstås orolig och undrar hur det kunde bli såhär?
    Jag är inte gravid, har aldrig rökt, ligger inom normal bmi, promenerar dagligen. Läkarna tog en del blodprov och sa att alla värden var bra, blodtrycket var lågt.
    Jag äter p-piller Yasmine sedan många år.

    Någon som varit med om ngt liknande?
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Du kan ha APC-resistens, det är en genetisk förändring som gör att man lättare får propp. Fick du några råd om P-piller? Jag tror inte man ska äta det när man har fått propp, men kan inte vilka som är ok eller inte. Be någon som kan se över det.
  4. 2
    Du kan ha APC-resistens, det är en genetisk förändring som gör att man lättare får propp. Fick du några råd om P-piller? Jag tror inte man ska äta det när man har fått propp, men kan inte vilka som är ok eller inte. Be någon som kan se över det.
  5. Liz*
    #3
    Instämmer om att p-piller inte är en bra idé för ts.
  6. 3
    Instämmer om att p-piller inte är en bra idé för ts.
  7. Anonym
    #4

    Slutar

    Jag fick rådet att sluta med p-piller och börja med minipiller Cerazetta, vilket skulle vara ok att ta?
  8. 4
    Slutar Jag fick rådet att sluta med p-piller och börja med minipiller Cerazetta, vilket skulle vara ok att ta?
  9. Liz*
    #5
    Har du prövat spiral istället?
  10. 5
    Har du prövat spiral istället?
  11. Anonym
    #6

    Nej

    Nej, jag har aldrig provat spiral. Det blev dock inga Cerazetta för mig, fick dom utskrivna men såg sedan på fass att man inte får äta dom under pågående behandling mot propp, efter denna upplevelse vet jag inte om jag vågar använda hormoner igen, kanske lika bra att sterilisera mig?
  12. 6
    Nej Nej, jag har aldrig provat spiral. Det blev dock inga Cerazetta för mig, fick dom utskrivna men såg sedan på fass att man inte får äta dom under pågående behandling mot propp, efter denna upplevelse vet jag inte om jag vågar använda hormoner igen, kanske lika bra att sterilisera mig?
  13. Liz*
    #7
    Pröva spiral tycker jag.
  14. 7
    Pröva spiral tycker jag.

Liknande trådar

  1. Propp på väg!
    By Lotta S med J in forum _1109 Septemberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-09-01, 15:16
  2. Propp?
    By housewife in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-17, 18:40
  3. Kan man fà propp
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-09, 23:52
  4. Propp
    By 5 söner in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-04-21, 13:27
  5. propp
    By anonymt namn in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 22:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar