nyligen gravid
  1. Medlem sedan
    Oct 2011
    #1

    nyligen gravid

    Jag fick veta att jag är gravid för ett par dagar sen. Det var inget planerat. Men jag står i ett dilemma. Det är så jag har diagnosen högfungera autism och jag är rädd att ifall jag väljer behålla mitt barn kanske socialen skulle ta mitt barn. läst många historier om barn som blivit tagna av socialen pga föräldern har en diagnos.
  2. 1
    nyligen gravid Jag fick veta att jag är gravid för ett par dagar sen. Det var inget planerat. Men jag står i ett dilemma. Det är så jag har diagnosen högfungera autism och jag är rädd att ifall jag väljer behålla mitt barn kanske socialen skulle ta mitt barn. läst många historier om barn som blivit tagna av socialen pga föräldern har en diagnos.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Så länge du har den hjälp du ev behöver och helst inte behöver söka extra hjälp hos soc eller ekonomiskt bistånd så kan de inget göra!
    OM inte någon i din omgivning anmäler oro över din förmåga att ta hand om babyn!
    Du vet ju vad du skulle behöva hjälp med och hur ditt stöd ska se ut. Skaffa redan från början det stödet och visa att du kan du vill och att du sätter babyn främst .
    Viktig att man väljer hur man talar med personer inom vården då de kan ha svårt att förstå dig men om du skaffar information om Asperger och hur du just du fungerar och tar kontakt med personer i samma situation så kan de förklar hur och varför man inom vården säger och gör på det sätt de gör :-) tex Aspergerforum.se
    Kan du hitta en bra mödravård med en barnmorska och personal som du litar på och som kan leda dig genom graviditet och förlossning så blir det lättare!

    Sarkasm och att man inte säger rakt ut utan antar att man ska förstå och tar för givet att de bara behöver vänta på att du frågar är ett problem lika så kan det uppstå problem om du tar dem bokstavligt :-)
    Men det där vet du bäst själv!
    Känner du att du vill och kan då blir du en bra mor!
  4. 2
    Så länge du har den hjälp du ev behöver och helst inte behöver söka extra hjälp hos soc eller ekonomiskt bistånd så kan de inget göra!
    OM inte någon i din omgivning anmäler oro över din förmåga att ta hand om babyn!
    Du vet ju vad du skulle behöva hjälp med och hur ditt stöd ska se ut. Skaffa redan från början det stödet och visa att du kan du vill och att du sätter babyn främst .
    Viktig att man väljer hur man talar med personer inom vården då de kan ha svårt att förstå dig men om du skaffar information om Asperger och hur du just du fungerar och tar kontakt med personer i samma situation så kan de förklar hur och varför man inom vården säger och gör på det sätt de gör :-) tex Aspergerforum.se
    Kan du hitta en bra mödravård med en barnmorska och personal som du litar på och som kan leda dig genom graviditet och förlossning så blir det lättare!

    Sarkasm och att man inte säger rakt ut utan antar att man ska förstå och tar för givet att de bara behöver vänta på att du frågar är ett problem lika så kan det uppstå problem om du tar dem bokstavligt :-)
    Men det där vet du bäst själv!
    Känner du att du vill och kan då blir du en bra mor!

Liknande trådar

  1. vad hände? nyligen gravid..
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-11, 13:50
  2. Vi va nyligen med
    By Jag-67 in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 15:22
  3. H&M nyligen?
    By Mica in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-27, 20:24
  4. Nu har jag nyligen
    By anna71 in forum Vikt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-13, 22:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar