Naan-bröd.
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Sep 2009
    #1

    Naan-bröd.

    Jag har googlat och hittat en massa recept. Novis på Naan.bröd är jag. Är det någon som har bakat de med vitlök i och har ett beprövat recept?
  2. 1
    Naan-bröd. Jag har googlat och hittat en massa recept. Novis på Naan.bröd är jag. Är det någon som har bakat de med vitlök i och har ett beprövat recept?
  3. Medlem sedan
    Apr 2008
    #2
    man ska nog inte ha vitlök i naan - de ska vara som ett komplement istället för ris/potatis/pasta och ska vara rätt så neutrala i smaken:
    http://www.recept.nu/1.1233/anders_l...tbrod/naanbrod
  4. 2
    man ska nog inte ha vitlök i naan - de ska vara som ett komplement istället för ris/potatis/pasta och ska vara rätt så neutrala i smaken:
    http://www.recept.nu/1.1233/anders_l...tbrod/naanbrod
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Det finns vitlöks-naan på vår lokala indiska och det är helt OK... även om jag föredrar neutralt.

    Men jag vet inte om det är direkt i degen eller om det är bakat i typ vitlökssmör
  6. 3
    Det finns vitlöks-naan på vår lokala indiska och det är helt OK... även om jag föredrar neutralt.

    Men jag vet inte om det är direkt i degen eller om det är bakat i typ vitlökssmör
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    I Indien har man inte det - åtminstone inte i södra Indien där jag är väldigt hemma. Bitlöken kommer på andra sätt - men det är ju alltid gott med vitlöksbröd.
  8. 4
    I Indien har man inte det - åtminstone inte i södra Indien där jag är väldigt hemma. Bitlöken kommer på andra sätt - men det är ju alltid gott med vitlöksbröd.
  9. Medlem sedan
    Sep 2009
    #5
    Jo, det är jag medveten om, men jag har snöat in på köpebröden med vitlök. De är så goa och jag tänkte utmana mig själv i bakverkstaden.
  10. 5
    Jo, det är jag medveten om, men jag har snöat in på köpebröden med vitlök. De är så goa och jag tänkte utmana mig själv i bakverkstaden.
  11. Medlem sedan
    Aug 2000
    #6
    Säkert en försvenskad variant... som bea-pizza och 4 små (kinamats)rätter - det finns ju inte heller lokalt
  12. 6
    Säkert en försvenskad variant... som bea-pizza och 4 små (kinamats)rätter - det finns ju inte heller lokalt
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
  14. 7
  15. Medlem sedan
    Aug 2000
    #8
    På en av restaurangerna jag ätit vitlöksnaan på penslade de bröden med vitlökssmör precis när de kommit ut ur ugnen.
  16. 8
    På en av restaurangerna jag ätit vitlöksnaan på penslade de bröden med vitlökssmör precis när de kommit ut ur ugnen.

Liknande trådar

  1. Naan-bröd.
    By SessanP in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2009-03-20, 11:10
  2. Eget naan-bröd?
    By sprengja in forum Mat & dryck
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-02-12, 07:19
  3. naan-bröd?
    By malin in forum Mat & dryck
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 09:11
  4. Naan-bröd recept!
    By Nalla in forum Mat & dryck
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 18:36
  5. Naan-bröd
    By Nalla in forum Mat & dryck
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 18:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar