Tips på julpyssel
Hem & fritid
  1. Medlem sedan
    Jan 2001
    #1

    Tips på julpyssel

    vill jag ha! Fina saker jag kan göra inför jul.
  2. 1
    Tips på julpyssel vill jag ha! Fina saker jag kan göra inför jul.
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Kolla in på http://www.pandurohobby.se/
    Oj vad jag hittade inspiration där
  4. 2
    Kolla in på http://www.pandurohobby.se/
    Oj vad jag hittade inspiration där
  5. Medlem sedan
    Jan 2001
    #3
    Ahh, jag vet! Den sidan skulle kunna ruinera mig! Nu har jag iaf virkat julstjärnor
  6. 3
    Ahh, jag vet! Den sidan skulle kunna ruinera mig! Nu har jag iaf virkat julstjärnor
  7. Medlem sedan
    Aug 2008
    #4
    var idag på en workshop där vi lärde oss att våt- och torrtova ull. Det var enkelt och roligt och fina saker kunde man göra.
    Annars så finns det mycket billigt och enkelt man kan göra av saker man hittar hemma
    Att göra dekorationer av trolldeg med hjälp av pepparkaksformar är roligt, eller bygga lyktor (enkla som komplicerade) av bitsocker är ju något även barn kan vara involverade i.
    Eller varför inte gå ut i naturen och plocka på sig grenar, kottar, rönnbär m.m. och göra kransar eller ljushållare av dem.
    Lite mer pillergöra kan ju vara att göra dörrkransar av polkagrisgodis (då virar man in varje godisbit i en fyrkantig bit av plastfolie och sedan trär man en krans av dem med hjälp av ståltråd).
    Men vill man ha färdiga pysselkitt så är ju panduro bra, fast dyrt. Som alternativ kolla in www.cchobby.se
    Lycka till
  8. 4
    var idag på en workshop där vi lärde oss att våt- och torrtova ull. Det var enkelt och roligt och fina saker kunde man göra.
    Annars så finns det mycket billigt och enkelt man kan göra av saker man hittar hemma
    Att göra dekorationer av trolldeg med hjälp av pepparkaksformar är roligt, eller bygga lyktor (enkla som komplicerade) av bitsocker är ju något även barn kan vara involverade i.
    Eller varför inte gå ut i naturen och plocka på sig grenar, kottar, rönnbär m.m. och göra kransar eller ljushållare av dem.
    Lite mer pillergöra kan ju vara att göra dörrkransar av polkagrisgodis (då virar man in varje godisbit i en fyrkantig bit av plastfolie och sedan trär man en krans av dem med hjälp av ståltråd).
    Men vill man ha färdiga pysselkitt så är ju panduro bra, fast dyrt. Som alternativ kolla in www.cchobby.se
    Lycka till
  9. Medlem sedan
    Aug 2008
    #5
    förlåt, nålfilta hette det ju och inte torrtova trött i huvet är jag hihii...
  10. 5
    förlåt, nålfilta hette det ju och inte torrtova trött i huvet är jag hihii...

Liknande trådar

  1. Tips på julpyssel!
    By Kattou in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 15:07
  2. Julpyssel
    By Vovven med 2 valpar in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 16:33
  3. Julpyssel?
    By indra76 in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 08:54
  4. Julpyssel tips
    By UlLi in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 15:00
  5. Julpyssel tips önskas
    By Smeralda in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-15, 19:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar