Vit chokladtryffel som inte stelnar
Mat & dryck
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Vit chokladtryffel som inte stelnar

    Jag gjorde vit chokladtryffel med Limoncello igår, supergott! men tyvärr stelnar den inte.
    Nu funderar jag på att frysa in den och kanske använda den till ngn form av efterrätt på nyår, är det ngn som har ett förslag på ngt gott man kan göra med bredbar tryffel alt. har en lösning på hur jag kan få den att stelna så att jag kan göra tryfflar enligt originaltanken?
    Have fun!

    Mamma till tre, L-0309, I-0502, S-0709
  2. 1
    Vit chokladtryffel som inte stelnar Jag gjorde vit chokladtryffel med Limoncello igår, supergott! men tyvärr stelnar den inte.
    Nu funderar jag på att frysa in den och kanske använda den till ngn form av efterrätt på nyår, är det ngn som har ett förslag på ngt gott man kan göra med bredbar tryffel alt. har en lösning på hur jag kan få den att stelna så att jag kan göra tryfflar enligt originaltanken?
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Icke stelnande tryffel låter som en idealisk tårtfyllning...
  4. 2
    Icke stelnande tryffel låter som en idealisk tårtfyllning...
  5. Medlem sedan
    Jul 2002
    #3
    Låter som en god kak- eller tårtglasyr! Har du använt ett recept avsett för vit choklad? Om originalreceptet är avsett för mörk choklad och man vill ha vit choklad behöver man dubblera mängden vit choklad. Jag har inte testat det själv men kan inte tänka mig annat än att det skulle fungera att försiktigt smälta hela tryffelsmeten och tillsätta mer vit choklad.
  6. 3
    Låter som en god kak- eller tårtglasyr! Har du använt ett recept avsett för vit choklad? Om originalreceptet är avsett för mörk choklad och man vill ha vit choklad behöver man dubblera mängden vit choklad. Jag har inte testat det själv men kan inte tänka mig annat än att det skulle fungera att försiktigt smälta hela tryffelsmeten och tillsätta mer vit choklad.

Liknande trådar

  1. Pannacotta som inte stelnar!
    By Hoppsan in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-21, 21:53
  2. knäck?=))(//&%¤ stelnar inte?!?!!!
    By Paddel in forum Hem & fritid
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-12, 07:09
  3. Knäck som inte stelnar..
    By Tora. in forum Ordet är fritt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-12-11, 15:53
  4. Tryffel som inte stelnar?
    By Karonesse in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-21, 12:55
  5. Moussen stelnar inte? *hjälp*
    By singoalla in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 11:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar