Svullet öra?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Apr 2009
    #1

    Svullet öra?

    Min tvååring har haft ett rött och svullet öra i flera dagar nu, och det verkar inte bli bättre. Det gör inte ont och hon verkar må bra i övrigt. Jag är inte typen som springer på vc sådär värst ofta precis, men låter det här som något ni skulle sökt för?

    Jag har försökt googla på vad det skulle kunna vara, men hittar inget.
  2. 1
    Svullet öra? Min tvååring har haft ett rött och svullet öra i flera dagar nu, och det verkar inte bli bättre. Det gör inte ont och hon verkar må bra i övrigt. Jag är inte typen som springer på vc sådär värst ofta precis, men låter det här som något ni skulle sökt för?

    Jag har försökt googla på vad det skulle kunna vara, men hittar inget.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Min tvååring har haft ett rött och svullet öra i flera dagar nu, och det verkar inte bli bättre. Det gör inte ont och hon verkar må bra i övrigt. Jag är inte typen som springer på vc sådär värst ofta precis, men låter det här som något ni skulle sökt för?

    Jag har försökt googla på vad det skulle kunna vara, men hittar inget.
    Det skulle jag nog om det var ett så litet barn. Jag har haft det där själv flera gånger, inflammation i ytteröra och hörselgång. Man kan behöva penicillin.
  4. 2
    Min tvååring har haft ett rött och svullet öra i flera dagar nu, och det verkar inte bli bättre. Det gör inte ont och hon verkar må bra i övrigt. Jag är inte typen som springer på vc sådär värst ofta precis, men låter det här som något ni skulle sökt för?

    Jag har försökt googla på vad det skulle kunna vara, men hittar inget.
    Det skulle jag nog om det var ett så litet barn. Jag har haft det där själv flera gånger, inflammation i ytteröra och hörselgång. Man kan behöva penicillin.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Ja, det hade jag sökt för. En del barn är smärttåliga som 17
  6. 3
    Ja, det hade jag sökt för. En del barn är smärttåliga som 17
  7. Medlem sedan
    Apr 2009
    #4
    Ok, tack båda! Då blir det vc imorgon.
  8. 4
    Ok, tack båda! Då blir det vc imorgon.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    kleggar ögat?
  10. 5
    kleggar ögat?
  11. Medlem sedan
    Dec 2005
    #6
    men jag läser som en kratta

    Öra var det ju! Kontakt VC tycker jag.
  12. 6
    men jag läser som en kratta

    Öra var det ju! Kontakt VC tycker jag.
  13. Medlem sedan
    Jun 2003
    #7
    svullet hur ? bara liksom i själva köttet ? inte rinner ?

    Calles örsnibb va svullen och det rann ,han har öroninflammation

    fast inget ont.vi hade nog helt missat det om det inte varit för att det rann kladd
  14. 7
    svullet hur ? bara liksom i själva köttet ? inte rinner ?

    Calles örsnibb va svullen och det rann ,han har öroninflammation

    fast inget ont.vi hade nog helt missat det om det inte varit för att det rann kladd
  15. Medlem sedan
    Aug 2005
    #8
    Ja, precis som de andra så skulle jag kontakta vc eftersom det bla på en sida jag googlade på nu, stod att man skulle kontakt vc om örat är rött och svullet.

    Bara det, inget annat alls? Alltså ytterörat, inte gången?
  16. 8
    Ja, precis som de andra så skulle jag kontakta vc eftersom det bla på en sida jag googlade på nu, stod att man skulle kontakt vc om örat är rött och svullet.

    Bara det, inget annat alls? Alltså ytterörat, inte gången?
  17. Medlem sedan
    Apr 2009
    #9
    Bara ytterörat, och det är värst högst upp på örat. Inget i hörselgången, vad jag kan se.
  18. 9
    Bara ytterörat, och det är värst högst upp på örat. Inget i hörselgången, vad jag kan se.
  19. Medlem sedan
    Aug 2006
    #10
    Vid närmare eftetanke skulle jag ringa 1177 om jag var du redan nu. Det kan vara så att ni behöver åka upp redan i kväll.
  20. 10
    Vid närmare eftetanke skulle jag ringa 1177 om jag var du redan nu. Det kan vara så att ni behöver åka upp redan i kväll.
  21. Medlem sedan
    Apr 2009
    #11
    Tror du att det är så akut? Vad skulle det vara som var så illa att man måste åka till akuten och inte vänta till i morgon bitti?
  22. 11
    Tror du att det är så akut? Vad skulle det vara som var så illa att man måste åka till akuten och inte vänta till i morgon bitti?
  23. Medlem sedan
    Aug 2005
    #12
    Faktum är att jag också skulle ringa. Inte nödvändigvis åka in, men höra vad de kloka säger när de läser i sin manual om röda och svullna öron.
  24. 12
    Faktum är att jag också skulle ringa. Inte nödvändigvis åka in, men höra vad de kloka säger när de läser i sin manual om röda och svullna öron.
  25. Medlem sedan
    Aug 2006
    #13
    Tror du att det är så akut? Vad skulle det vara som var så illa att man måste åka till akuten och inte vänta till i morgon bitti?
    Det finns visst något som heter Erysipelas, kolla här; http://www.apoteketfarmaci.se/Nyhete...ssjukdomar.pdf

    Ring och hör med de för säkerhets skull. Antagligen kommer de att råda dig att söka imorgon bitti. 1177 är jättebra att ringa tycker jag.
  26. 13
    Tror du att det är så akut? Vad skulle det vara som var så illa att man måste åka till akuten och inte vänta till i morgon bitti?
    Det finns visst något som heter Erysipelas, kolla här; http://www.apoteketfarmaci.se/Nyhete...ssjukdomar.pdf

    Ring och hör med de för säkerhets skull. Antagligen kommer de att råda dig att söka imorgon bitti. 1177 är jättebra att ringa tycker jag.
  27. Liz*
    #14
    Nåt kryp som bitit där? (mitt i vintern?!)
  28. 14
    Nåt kryp som bitit där? (mitt i vintern?!)

Liknande trådar

  1. Svullet...
    By Gileae in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-24, 14:38
  2. Svullet öra...
    By Blaise in forum Hem & fritid
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-24, 22:12
  3. Svullet å ömt?
    By anonymt namn in forum Pappasnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 21:11
  4. svullet ben
    By cajo in forum Kropp & hälsa
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-29, 23:44
  5. Svullet öga :(
    By Cami+Alicia+BF 3/1 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 19:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar