Tips på bra film för 11-åringar!
Stora barn
  1. Medlem sedan
    May 2004
    #1

    Tips på bra film för 11-åringar!

    Dottern ska ha 11-års kalas och det ska tittas på film. Är det någon som har något bra tips på lämplig film som kanske inte alla har sett. Jag tänker lite klassiker typ Tillbaka till framtiden eller nåt. Det är nog bra om det inte är för läskigt och någorlunda lämpligt för 11-åringar, samtidigt som det inte får vara för barnsligt.
  2. 1
    Tips på bra film för 11-åringar! Dottern ska ha 11-års kalas och det ska tittas på film. Är det någon som har något bra tips på lämplig film som kanske inte alla har sett. Jag tänker lite klassiker typ Tillbaka till framtiden eller nåt. Det är nog bra om det inte är för läskigt och någorlunda lämpligt för 11-åringar, samtidigt som det inte får vara för barnsligt.
  3. Medlem sedan
    Apr 2010
    #2
    Är det både killar och tjejer? Vad har de för intressen? Har ingen aning om vad som anses som läskigt tyvärr eller för all del barnsligt men fantasy/sagofilmer har jag alltid älskat!! Så några tips från mig är:
    Stardust http://www.imdb.com/title/tt0486655/, Förtrollad http://www.imdb.com/title/tt0461770/,
    Willow http://www.imdb.com/title/tt0096446/,
    Peter Pan http://www.imdb.com/title/tt0316396/,
    Filmerna om Narnia

    Hoppas nått passar =)
  4. 2
    Är det både killar och tjejer? Vad har de för intressen? Har ingen aning om vad som anses som läskigt tyvärr eller för all del barnsligt men fantasy/sagofilmer har jag alltid älskat!! Så några tips från mig är:
    Stardust http://www.imdb.com/title/tt0486655/, Förtrollad http://www.imdb.com/title/tt0461770/,
    Willow http://www.imdb.com/title/tt0096446/,
    Peter Pan http://www.imdb.com/title/tt0316396/,
    Filmerna om Narnia

    Hoppas nått passar =)
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3
    Skulle det vara någon skillnad på killars och tjejers filmsmak i 11-årsåldern? Har jag aldrig märkt. Däremot finns det just de barn och vuxna som älskar fantasy och de som inte tycker om det.
  6. 3
    Skulle det vara någon skillnad på killars och tjejers filmsmak i 11-årsåldern? Har jag aldrig märkt. Däremot finns det just de barn och vuxna som älskar fantasy och de som inte tycker om det.
  7. Medlem sedan
    Feb 2002
    #4
    Inte klassiker, men filmer våra kids gillar (de är 10 och 12 år):
    Miss Congeniality, med Sandra Bullock

    Prom, ganska ny film som dottern gillade

    Soul surfer, från förra året om en tjej som förlorar en arm, men ändå fortsätter som surfare.
  8. 4
    Inte klassiker, men filmer våra kids gillar (de är 10 och 12 år):
    Miss Congeniality, med Sandra Bullock

    Prom, ganska ny film som dottern gillade

    Soul surfer, från förra året om en tjej som förlorar en arm, men ändå fortsätter som surfare.
  9. Medlem sedan
    Aug 2000
    #5
    Jag tänker direkt på "Rädda Willy". Ett annat alternativ kan vara en gammal goding "Flipper" där kommer de känna igen Elijha Wood från sagan om ringen om de sett den. Mina barn har en bra och spännande film som heter "Drakarnas rike" som de älskar men som kompisarna oftast inte har sett. En annan favorit är "Megamind"
  10. 5
    Jag tänker direkt på "Rädda Willy". Ett annat alternativ kan vara en gammal goding "Flipper" där kommer de känna igen Elijha Wood från sagan om ringen om de sett den. Mina barn har en bra och spännande film som heter "Drakarnas rike" som de älskar men som kompisarna oftast inte har sett. En annan favorit är "Megamind"
  11. Medlem sedan
    Aug 2005
    #6
    De där japanska är bra. Levande slottet tex. Minns inte nu vad de andra heter, men är du intresserad så googla på levande slottet så kommer de andra upp.
  12. 6
    De där japanska är bra. Levande slottet tex. Minns inte nu vad de andra heter, men är du intresserad så googla på levande slottet så kommer de andra upp.
  13. Medlem sedan
    Apr 2010
    #7
    Ehh jag vet inte vad du har för ungar =) Jag älskade hästfilmer när jag var i den åldern... tror inte att det är så många killar som gör det...
  14. 7
    Ehh jag vet inte vad du har för ungar =) Jag älskade hästfilmer när jag var i den åldern... tror inte att det är så många killar som gör det...
  15. Medlem sedan
    Feb 2002
    #8
    Fler:
    Sister Act, med Whoopi Goldberg
    Sleepless in Seattle
    Big!, en tidig film m Tom Hanks, underbar!
  16. 8
    Fler:
    Sister Act, med Whoopi Goldberg
    Sleepless in Seattle
    Big!, en tidig film m Tom Hanks, underbar!
  17. Medlem sedan
    Dec 2000
    #9
    Våra killar gillade i alla fall att rida i den åldern, och jag tror säkert att de skulle uppskattat en spännande hästfilm. Jag har själv aldrig gillat hästar eller hästfilmer och jag känner många tjejer som inte gör det.
  18. 9
    Våra killar gillade i alla fall att rida i den åldern, och jag tror säkert att de skulle uppskattat en spännande hästfilm. Jag har själv aldrig gillat hästar eller hästfilmer och jag känner många tjejer som inte gör det.
  19. Medlem sedan
    Jan 1999
    #10
    Stardust
    Bron till Terabithia (lite sorglig dock)
    Guldkompassen
  20. 10
    Stardust
    Bron till Terabithia (lite sorglig dock)
    Guldkompassen
  21. Medlem sedan
    Jan 2012
    #11
    min tjej som är 12 gillar filmen black beauty det är en häst film men annars så fins det många roliga musikaler min dotter gillar hairspray och liknande men är det en tjej som gillar mycket rosa och ashley tisdale så fins det sharpay fabulous adventure ja det va lite förslag men först skulle jag nog ta black beauty
  22. 11
    min tjej som är 12 gillar filmen black beauty det är en häst film men annars så fins det många roliga musikaler min dotter gillar hairspray och liknande men är det en tjej som gillar mycket rosa och ashley tisdale så fins det sharpay fabulous adventure ja det va lite förslag men först skulle jag nog ta black beauty
  23. Anonym
    #12
    Avatar? men den har dom väl sett?
    Hajas som hajar är skit rolig
    Shrek (någon av dom)
  24. 12
    Avatar? men den har dom väl sett?
    Hajas som hajar är skit rolig
    Shrek (någon av dom)
  25. Medlem sedan
    Oct 1999
    #13
    En riktig och helt underbar klassiker som min dotter Älskade som just 11-åring: Trollkarlen från Oz!!
    Den har något alldeles förtrollande över sig.
  26. 13
    En riktig och helt underbar klassiker som min dotter Älskade som just 11-åring: Trollkarlen från Oz!!
    Den har något alldeles förtrollande över sig.
  27. Medlem sedan
    Sep 2005
    #14

    tjejfilm

    Om jag får fortsätta på denna tråd, så letar jag också efter film till dotterns 10-årskalas. Det är bara tjejer och hon vill ha något som en romantisk komedi - gärna lite kärlek och får kännas lite "vuxen" men viktigt att den inte anses olämplig av de andra föräldrarna. Dottern har sett mycket film, som inte är "barnfilmer" men kanske inte alla andra.
    Vet ni någon? Funderade på Pretty Woman, men kanske inte helt lämplig, med tanke på hennes yrke i filmen. (?)
    Såg tipsen nedan om Prom - något sådant kanske?
  28. 14
    tjejfilm Om jag får fortsätta på denna tråd, så letar jag också efter film till dotterns 10-årskalas. Det är bara tjejer och hon vill ha något som en romantisk komedi - gärna lite kärlek och får kännas lite "vuxen" men viktigt att den inte anses olämplig av de andra föräldrarna. Dottern har sett mycket film, som inte är "barnfilmer" men kanske inte alla andra.
    Vet ni någon? Funderade på Pretty Woman, men kanske inte helt lämplig, med tanke på hennes yrke i filmen. (?)
    Såg tipsen nedan om Prom - något sådant kanske?
  29. Medlem sedan
    Nov 1999
    #15
    De tre musketörerna är en bra film tyckter mina barn. Den är ny så det är nog få som sett den än. Andra filmer som barnan rekomenderar är
    city of Ember, Nany Mc fee, pirates of the carabien, resan till jordens medelpunkt, Thor och de gamla godingarna tillbaka till framtiden.
  30. 15
    De tre musketörerna är en bra film tyckter mina barn. Den är ny så det är nog få som sett den än. Andra filmer som barnan rekomenderar är
    city of Ember, Nany Mc fee, pirates of the carabien, resan till jordens medelpunkt, Thor och de gamla godingarna tillbaka till framtiden.
  31. Medlem sedan
    May 2012
    #16
    War Horse, ny film med hästar av Steven Spielberg (men den kanske är för seriös) Annars så kan jag rekommendera Tintin, Lorax o Piraterna.. alla datagjorda filmer :-)
  32. 16
    War Horse, ny film med hästar av Steven Spielberg (men den kanske är för seriös) Annars så kan jag rekommendera Tintin, Lorax o Piraterna.. alla datagjorda filmer :-)

Liknande trådar

  1. Tips på film?
    By 71:an Nika in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-07-11, 20:47
  2. Film till 10-åringar?
    By Rebecca med 4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-24, 13:05
  3. Tips på en bra film! Gå och se
    By Gretah in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-12, 10:34
  4. Ang Beck-film för 7-åringar
    By anonymt namn in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-21, 18:48
  5. 1½-åringar-2½ åringar, behöver tips
    By ella in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 18:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar