Äter sover, äter sove. Vanligt för nyföd
Bebissnack
  1. Medlem sedan
    Jul 2011
    #1

    Äter sover, äter sove. Vanligt för nyföd

    Vår lilla bebis på 6 dgr bara äter o sover, hon har knappt någon vakentid utöver när hon ammas. Är de så även för era nyfödda?
  2. 1
    Äter sover, äter sove. Vanligt för nyföd Vår lilla bebis på 6 dgr bara äter o sover, hon har knappt någon vakentid utöver när hon ammas. Är de så även för era nyfödda?
  3. Basset
    #2
    Japp, det är helt normalt, många bebisar sover i princip dygnet runt första tiden. Men sover bebisen mer än 3 timmar så bör du kanske väcka för påfyllning.
  4. 2
    Japp, det är helt normalt, många bebisar sover i princip dygnet runt första tiden. Men sover bebisen mer än 3 timmar så bör du kanske väcka för påfyllning.
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Nyfödda behöver sova mellan 17-20 timmar per dygn. Detta kommer sedan gradvis att ändras efterhand som hon blir större å det kommer märkas mycket de perioder då hon tar stora vaken-kliv, alltså kanske sover 2 timmar förmiddag ena dagen för att två dagar senare korta ner till 1,5 timme bara rakt av. Sömnen e viktig för dem så låt henne sova å den e dessutom väldigt olika för barnen så jämför inte emd andra utan låt tösen sova så hon e nöjd å glad!
  6. 3
    Nyfödda behöver sova mellan 17-20 timmar per dygn. Detta kommer sedan gradvis att ändras efterhand som hon blir större å det kommer märkas mycket de perioder då hon tar stora vaken-kliv, alltså kanske sover 2 timmar förmiddag ena dagen för att två dagar senare korta ner till 1,5 timme bara rakt av. Sömnen e viktig för dem så låt henne sova å den e dessutom väldigt olika för barnen så jämför inte emd andra utan låt tösen sova så hon e nöjd å glad!
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Japp-bägge mina var såna. Var lite chockad när jag fick ettan som dessutom bara åt var 4e timme. Sov mest däremellan.
    Passa på att njuta och försöka sova för egen del.
  8. 4
    Japp-bägge mina var såna. Var lite chockad när jag fick ettan som dessutom bara åt var 4e timme. Sov mest däremellan.
    Passa på att njuta och försöka sova för egen del.
  9. Medlem sedan
    Jul 2011
    #5
    Skönt att höra, vår lilla tjej äter som en häst o väldigt ofta så är inte orolig att hon ska äta för lite men bm på bb sa oxå att var 3-4 h ska hon väckas för att äta men hon hojtar till innan dess
    Hon har varit geggig i ögat o hennes lösning när hon mått dåligt har varit att äta
    Tis-lör o hon har gått upp 225gram, läkaren tyckte de va jättemkt, kunde bara säga de..... Sa ju att hon åt som en häst o att brösten blödde.... Hon trodde mig då hon såg viktuppgången
  10. 5
    Skönt att höra, vår lilla tjej äter som en häst o väldigt ofta så är inte orolig att hon ska äta för lite men bm på bb sa oxå att var 3-4 h ska hon väckas för att äta men hon hojtar till innan dess
    Hon har varit geggig i ögat o hennes lösning när hon mått dåligt har varit att äta
    Tis-lör o hon har gått upp 225gram, läkaren tyckte de va jättemkt, kunde bara säga de..... Sa ju att hon åt som en häst o att brösten blödde.... Hon trodde mig då hon såg viktuppgången

Liknande trådar

  1. Snart 9 månader å varken äter eller sove
    By jenny_kronwall in forum Småbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-05, 22:56
  2. Hur sover & äter era 6 mån nu?
    By Hanna panna in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 12:38
  3. När sover och äter era små?
    By Marie m T & L in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-03, 16:50
  4. När sover och äter era små?
    By Marie m T & L in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 09:46
  5. sover och äter..
    By willow in forum _0506 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 22:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar