En fråga om mens
Försöker bli med barn
  1. Anonym
    #1

    En fråga om mens

    Man håller ju på och analyserar en massa om vad som kan vara fel när det inte tar sig. Jag tycker min mens har blivit så konstig. Den är så tunn. Ungefär som ägglossningsflytning med blod i. Så var den inte förut då var den mer trögflytande med mörkrött blod. Kan det bero på att min slemhinna är för tunn så ägget inte kan fästa i den? Har regelbunden menscykel på 30 dagar och får alltid utslag på ägglossningstest vid samma tidpunkt. Har läst om bidrottninggele och sånt som ska göra slemhinnan tjockare men det kanske är dumt att börja exprimentera om man ska starta utredning. Min sambo äter mediciner för att han har för tjockt blod kan jag påverkas av det? Jättelöjliga funderingar jag vet men det blir väl så när det aldrig tar sig.
  2. 1
    En fråga om mens Man håller ju på och analyserar en massa om vad som kan vara fel när det inte tar sig. Jag tycker min mens har blivit så konstig. Den är så tunn. Ungefär som ägglossningsflytning med blod i. Så var den inte förut då var den mer trögflytande med mörkrött blod. Kan det bero på att min slemhinna är för tunn så ägget inte kan fästa i den? Har regelbunden menscykel på 30 dagar och får alltid utslag på ägglossningstest vid samma tidpunkt. Har läst om bidrottninggele och sånt som ska göra slemhinnan tjockare men det kanske är dumt att börja exprimentera om man ska starta utredning. Min sambo äter mediciner för att han har för tjockt blod kan jag påverkas av det? Jättelöjliga funderingar jag vet men det blir väl så när det aldrig tar sig.
  3. Medlem sedan
    Jun 2011
    #2
    en sak som jag tänkt på är, hur var egentligen min mens innan jag började försöka? det är klart att man märker skillnader, men ibland tror jag att det handlar om att innan man börjar försöka bli med barn är man inte alls lika uppmärksam på hur mensen förändras..

    men det är ju en fråga att ta upp med gynekolog eller vid utredningstillfälle.. passa på att fråga..
  4. 2
    en sak som jag tänkt på är, hur var egentligen min mens innan jag började försöka? det är klart att man märker skillnader, men ibland tror jag att det handlar om att innan man börjar försöka bli med barn är man inte alls lika uppmärksam på hur mensen förändras..

    men det är ju en fråga att ta upp med gynekolog eller vid utredningstillfälle.. passa på att fråga..

Liknande trådar

  1. Mens-fråga
    By Stina2 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-18, 15:17
  2. Fråga om mens
    By Bellan in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 12:41
  3. dum fråga om mens...?
    By saga79 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 17:53
  4. En fråga om mens
    By Anonym just nu in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 19:03
  5. Mens fråga...
    By Fergie80 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-05, 21:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar