Hemorrojder...
Gravidsnack
  1. Pinsamt...
    #1

    Hemorrojder...

    Jag har fått hemorrojder nu sent in i grav.
    Gör inte jätte ont men det är inte skönt att gå sitta eller stå...
    Det känns som typ 3 knölar och jag föröker med hjälp av babyolja peta in "blåsorna" igen... Det går en stund så åker de ut igen...

    Vad ska jag göra?
    Jag har inte varit jätte hård i magen så jag fattar inte vart detta kommer från.
    lite hård men inte så att det gjort ont att bajsa. Förlåt att jag är så detaljrik...

    Finns det något att göra åt detta så de inte känns så otäckt. och jag skall föda inom ett par dagar och jag vågar typ inte åka till förlossning så här. Jag skämms!

    Jag läser att detta är vanligt bland gravida. Är det någon som varit med om detta??
  2. 1
    Hemorrojder... Jag har fått hemorrojder nu sent in i grav.
    Gör inte jätte ont men det är inte skönt att gå sitta eller stå...
    Det känns som typ 3 knölar och jag föröker med hjälp av babyolja peta in "blåsorna" igen... Det går en stund så åker de ut igen...

    Vad ska jag göra?
    Jag har inte varit jätte hård i magen så jag fattar inte vart detta kommer från.
    lite hård men inte så att det gjort ont att bajsa. Förlåt att jag är så detaljrik...

    Finns det något att göra åt detta så de inte känns så otäckt. och jag skall föda inom ett par dagar och jag vågar typ inte åka till förlossning så här. Jag skämms!

    Jag läser att detta är vanligt bland gravida. Är det någon som varit med om detta??
  3. Anonym
    #2
    Japp. Hade det förra graviditeten. Gå till apoteket. Finns en salva receptfritt som du kan smörja dig med så försvinner dom. Lätt och bekvämt. Och har de inte försvunnit till förlossningen så kan jag garantera dig om att du inte kommer tänka på det när det är dags att föda. Finns väääldigt mycket annat som kommer ta upp dina tankar just då. Och barnmorskorna har sett hemorrojder förut och bryr sig inte. Garanterat.
    Lycka till med förlossning och bebbe!
  4. 2
    Japp. Hade det förra graviditeten. Gå till apoteket. Finns en salva receptfritt som du kan smörja dig med så försvinner dom. Lätt och bekvämt. Och har de inte försvunnit till förlossningen så kan jag garantera dig om att du inte kommer tänka på det när det är dags att föda. Finns väääldigt mycket annat som kommer ta upp dina tankar just då. Och barnmorskorna har sett hemorrojder förut och bryr sig inte. Garanterat.
    Lycka till med förlossning och bebbe!
  5. Medlem sedan
    Feb 2012
    #3
    Hemorojderna kommer av att det blir extra tryck mot ändtarmen av bebisen.
    Så det beror inte bara på hårdavföring.
    Ibland kan de tom uppstå iom förlossningen eftersom trycket blir extra stort just då.
    Precis dom andra skrivit finns det bra salvor eller stolpiller på Apoteket
    Tyvärr kan de komma tebax senare i livet om man blir trist i magen eller vid ny graviditet.
    Och barnmorskorna är vana vid att se det så du behöver inte skämmas
  6. 3
    Hemorojderna kommer av att det blir extra tryck mot ändtarmen av bebisen.
    Så det beror inte bara på hårdavföring.
    Ibland kan de tom uppstå iom förlossningen eftersom trycket blir extra stort just då.
    Precis dom andra skrivit finns det bra salvor eller stolpiller på Apoteket
    Tyvärr kan de komma tebax senare i livet om man blir trist i magen eller vid ny graviditet.
    Och barnmorskorna är vana vid att se det så du behöver inte skämmas
  7. Anonym
    #4
    Jag fick rätt så ordentliga hemmorojder efter min förlossning för ett par veckor sedan men jag köpte en kräm på apoteket och då lindras symtomen o sedan försvinner helt Jag kan verkligen rekomendera en sådan kräm!!
  8. 4
    Jag fick rätt så ordentliga hemmorojder efter min förlossning för ett par veckor sedan men jag köpte en kräm på apoteket och då lindras symtomen o sedan försvinner helt Jag kan verkligen rekomendera en sådan kräm!!
  9. Pinsamt...
    #5
    Tack för hjälpen, ska till apoteket och köpa salva och sup nu.
  10. 5
    Tack för hjälpen, ska till apoteket och köpa salva och sup nu.

Liknande trådar

  1. Hemorrojder
    By Anonym in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 12:26
  2. hemorrojder:(
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 10:58
  3. Hemorrojder
    By Linda_T_M_ in forum _0906 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 01:58
  4. Hemorrojder
    By oksar in forum Barnsjukdomar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 10:18
  5. Hemorrojder?
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-27, 17:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar