Liten sprattelgubbe/-gumma
_1205 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2008
    #1

    Liten sprattelgubbe/-gumma

    Har era bebisar fixerat sig än? Det har inte min! Är nr 3 och den kanske inte fixerar sig alls. Den kör runt som en propeller därinne! Just nu vet jag inte alls åt vilket håll den ligger. Det sprattlar och rör sig på alla möjliga ställen. Hur har ni det? Börjar det bli för trångt för dem att röra sig eller har ni också partaj i magen fortfarande?
  2. 1
    Liten sprattelgubbe/-gumma Har era bebisar fixerat sig än? Det har inte min! Är nr 3 och den kanske inte fixerar sig alls. Den kör runt som en propeller därinne! Just nu vet jag inte alls åt vilket håll den ligger. Det sprattlar och rör sig på alla möjliga ställen. Hur har ni det? Börjar det bli för trångt för dem att röra sig eller har ni också partaj i magen fortfarande?
  3. Medlem sedan
    Sep 2011
    #2
    Hej hej väntar mitt första barn och har 4 veckor kvar, bebis fixerade sig för ca 2 veckor sen, men jag tycker den verkar partaja lite väl mycket just nu för att vara fixerad. bm sa att det fortfarande finns lite plats kvar för den att vända sig men att det är ovanligt att den åker tillbaka när den är fixerad.

    Hon sa även att dom som har varit gravid mera än en gång att för dom så finns d risk att bebis vänder sig alldeless i slutet
  4. 2
    Hej hej väntar mitt första barn och har 4 veckor kvar, bebis fixerade sig för ca 2 veckor sen, men jag tycker den verkar partaja lite väl mycket just nu för att vara fixerad. bm sa att det fortfarande finns lite plats kvar för den att vända sig men att det är ovanligt att den åker tillbaka när den är fixerad.

    Hon sa även att dom som har varit gravid mera än en gång att för dom så finns d risk att bebis vänder sig alldeless i slutet
  5. Medlem sedan
    Jan 2008
    #3
    Det är både trångt i magen, men ändå partaj där inne kan man väl säga. Ser och känner hur det rör sig och "drar runt" i magen. Jag tror att min lilla har fixerat sig, men får se på fredag då jag ska till BM. Är i vecka 36 nu och igår var det 5 veckor kvar till BF! :-) men tiden går lite långsamt tycker jag... ;-)
  6. 3
    Det är både trångt i magen, men ändå partaj där inne kan man väl säga. Ser och känner hur det rör sig och "drar runt" i magen. Jag tror att min lilla har fixerat sig, men får se på fredag då jag ska till BM. Är i vecka 36 nu och igår var det 5 veckor kvar till BF! :-) men tiden går lite långsamt tycker jag... ;-)
  7. Medlem sedan
    Mar 2012
    #4
    Är i vecka 39 nu och enligt barnmorskan så har bebisen har fixerat sig, men det är fortfarande väldigt mycket rörelser där inne! Även om huvudet ligger nedåt hela tiden är det som att den flyttar resten av kroppen ifrån ena sidan av magen till den andra några gånger om dagen. Sparkarna mot revbenen går heller inte att ta miste på Det känns verkligen att det är en "färdig'" bebis nu, inte det där lätta fladdret och bubblandet som man kände i början.
  8. 4
    Är i vecka 39 nu och enligt barnmorskan så har bebisen har fixerat sig, men det är fortfarande väldigt mycket rörelser där inne! Även om huvudet ligger nedåt hela tiden är det som att den flyttar resten av kroppen ifrån ena sidan av magen till den andra några gånger om dagen. Sparkarna mot revbenen går heller inte att ta miste på Det känns verkligen att det är en "färdig'" bebis nu, inte det där lätta fladdret och bubblandet som man kände i början.

Liknande trådar

  1. Sprattelgubbe!
    By emma10 in forum _1012 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 16:22
  2. Sprattelgubbe!
    By Minnea in forum _0912 Decemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 09:59
  3. Sprattelgubbe!
    By Snice in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-01, 22:30
  4. Liten gumma
    By xyzzy in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-03-06, 16:45
  5. Liten gumma ligger i sängen
    By xyzzy in forum Singelmingel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-05, 19:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar