Ta bort hudflik på intimt ställe
Kropp & hälsa
  1. Anonym
    #1

    Ta bort hudflik på intimt ställe

    För flera år sen (12-14 ungefär) fick jag som en liten hudupphöjelse på en av mina yttre blygdläppar. Enligt min gym inget farligt så jag har inte brytt mig så mkt. Vid varje grav har den vuxit och nu efter 3 barn är den stor som en halv lillfingernagel, dessutom står den upp/ut väldigt mycket. Den är väl egentligen inte så mkt i vägen förutom när jag rakar mig däremot ser det inte så trevligt ut. Känner mig så osexig och äcklig och vill ta bort den. Vart vänder jag mig, till gyn el vanlig läkare?har ingen lust att gå till vc och visa hela muffen...
  2. 1
    Ta bort hudflik på intimt ställe För flera år sen (12-14 ungefär) fick jag som en liten hudupphöjelse på en av mina yttre blygdläppar. Enligt min gym inget farligt så jag har inte brytt mig så mkt. Vid varje grav har den vuxit och nu efter 3 barn är den stor som en halv lillfingernagel, dessutom står den upp/ut väldigt mycket. Den är väl egentligen inte så mkt i vägen förutom när jag rakar mig däremot ser det inte så trevligt ut. Känner mig så osexig och äcklig och vill ta bort den. Vart vänder jag mig, till gyn el vanlig läkare?har ingen lust att gå till vc och visa hela muffen...
  3. Medlem sedan
    Jan 2008
    #2
    Jag tvivlar på att vården gör något åt den om man inte har en fysisk anledning att ta bort den; att det gör ont tex. Dock kan du argumentera med att du mår psykiskt dåligt av den och att det påverkar ditt sexliv osv... det är ju absolut hälsorelaterat liksom. Men prata med din gynekolog då kanske?
    Annars får väl man gå till en vanlig plastikkirurg antar jag....

    Lycka till!
  4. 2
    Jag tvivlar på att vården gör något åt den om man inte har en fysisk anledning att ta bort den; att det gör ont tex. Dock kan du argumentera med att du mår psykiskt dåligt av den och att det påverkar ditt sexliv osv... det är ju absolut hälsorelaterat liksom. Men prata med din gynekolog då kanske?
    Annars får väl man gå till en vanlig plastikkirurg antar jag....

    Lycka till!

Liknande trådar

  1. Åderbråck på ett intimt ställe
    By Anonym in forum Gravidsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-01, 18:08
  2. Irriterande hudflik
    By Maria L in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 20:20
  3. Fel ställe...imt
    By GåPåTå in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 12:08
  4. Hudflik?
    By anna in forum Barnsjukdomar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 07:24
  5. Kanske fel ställe.. (lite intimt)
    By Anonym in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 12:37
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar