Om man inte deklarerar i tid
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Om man inte deklarerar i tid

    vad händer då? får man ngn straffavgift eller? Tjatar o tjatar på sambon att han måste fixa sin deklaration nu! men han säger bara jaja..så händer inget..
  2. 1
    Om man inte deklarerar i tid vad händer då? får man ngn straffavgift eller? Tjatar o tjatar på sambon att han måste fixa sin deklaration nu! men han säger bara jaja..så händer inget..
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Här finns information om vad som händer då:
    http://www.skatteverket.se/privat/de...800042850.html

    Varför tjatar du på en vuxen man om det? Låt honom ta smällen själv.
  4. 2
    Här finns information om vad som händer då:
    http://www.skatteverket.se/privat/de...800042850.html

    Varför tjatar du på en vuxen man om det? Låt honom ta smällen själv.
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Om du lämnar in för sent utan att ha ansökt om anstånd så kostar det böter, minst 1000 kr har jag för mig det är.

    Skulle han inte lämna in den inom 1-2 månader blir det ännu dyrare och sedan jobbigt på riktigt.

    De flesta som lämnar in för sent klarar sig nog med den "lilla" förseningsavgiften, men Skatteverket är inte snälla och väntar i 3-5 dagar innan de tar ut avgiften utan de slår till direkt på torsdag.
  6. 3
    Om du lämnar in för sent utan att ha ansökt om anstånd så kostar det böter, minst 1000 kr har jag för mig det är.

    Skulle han inte lämna in den inom 1-2 månader blir det ännu dyrare och sedan jobbigt på riktigt.

    De flesta som lämnar in för sent klarar sig nog med den "lilla" förseningsavgiften, men Skatteverket är inte snälla och väntar i 3-5 dagar innan de tar ut avgiften utan de slår till direkt på torsdag.
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Säg till honom att gå in på skatteverket på nätet i alla fall, godkänna vad som står där och signera digitalt. Då har den i alla fall lämnats in. Sedan har man ett tag på sig att komma in med rättelser i efterhand har jag för mig så han kan ju fixa med den.
  8. 4
    Säg till honom att gå in på skatteverket på nätet i alla fall, godkänna vad som står där och signera digitalt. Då har den i alla fall lämnats in. Sedan har man ett tag på sig att komma in med rättelser i efterhand har jag för mig så han kan ju fixa med den.
  9. Medlem sedan
    Dec 2005
    #5
    jag tycker att du struntar i honom och sen får han stå sitt kast om han inte gör det i tid
  10. 5
    jag tycker att du struntar i honom och sen får han stå sitt kast om han inte gör det i tid
  11. monka
    #6
    Men lått han! Vill han inte så får han väl ta sitt straff och betala surt för det då, och om du får tillbaka pengar så se för fanken till att njuta av dem själv och inte betala hans straff för de pengarna!

    Dags för nån att växa upp och dags för en annan att inte dalta
  12. 6
    Men lått han! Vill han inte så får han väl ta sitt straff och betala surt för det då, och om du får tillbaka pengar så se för fanken till att njuta av dem själv och inte betala hans straff för de pengarna!

    Dags för nån att växa upp och dags för en annan att inte dalta

Liknande trådar

  1. om man deklarerar på papper
    By mandelblomma in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-26, 18:59
  2. Deklarerar...
    By Mathea in forum Singelmingel
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 18:54
  3. Varför deklarerar man inte på en gång?
    By ellba in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-28, 17:59
  4. deklarerar......
    By f-skatt in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 06:26
  5. Deklarerar...
    By Ponder in forum _0607 Julibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-05-01, 22:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar