Att dela upp betalning på flera familjer - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #21

    Gått efter antal vuxna och tid

    Om det nu är två vuxna i varje familj hade de fått betala 40%, 40% och 20%. Barnen har inga inkomster och därför räknar jag inte med dem men den som bor där två veckor bör rimligen betala dubbelt upp mot den som bor där en vecka.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  2. 21
    Gått efter antal vuxna och tid Om det nu är två vuxna i varje familj hade de fått betala 40%, 40% och 20%. Barnen har inga inkomster och därför räknar jag inte med dem men den som bor där två veckor bör rimligen betala dubbelt upp mot den som bor där en vecka.
  3. Medlem sedan
    Jan 1999
    #22
    Svammelmamma: Alltså, nu blir jag förvirrad. Betydde inte 2v resp 1v att det var 2 vuxna (resp 1 vuxen då)? Inte att det handlade om olika antal veckor??
  4. 22
    Svammelmamma: Alltså, nu blir jag förvirrad. Betydde inte 2v resp 1v att det var 2 vuxna (resp 1 vuxen då)? Inte att det handlade om olika antal veckor??
  5. Salander
    #23
    Jaha OK då förstår jag ditt resonemang. Jag hade ändå velat "göra rätt för mig" efter antal personer.
  6. 23
    Jaha OK då förstår jag ditt resonemang. Jag hade ändå velat "göra rätt för mig" efter antal personer.
  7. Salander
    #24
    Jaaa det gör det ju förstås, det är nog bara jag som läste det helt fel.
  8. 24
    Jaaa det gör det ju förstås, det är nog bara jag som läste det helt fel.
  9. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #25

    Det gjorde det säkert

    Det var nog jag som missfröstod då. Spelar ingen större roll för mig, hyr man ett hus på det viset delar man kostnaden på dem som har en inkomst.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  10. 25
    Det gjorde det säkert Det var nog jag som missfröstod då. Spelar ingen större roll för mig, hyr man ett hus på det viset delar man kostnaden på dem som har en inkomst.
  11. jagbarajag
    #26
    Dela upp betalningen på varje vuxen.

    Jag minns ju hur det var när jag var singel och vi skulle betala en resa till min mamma som fyllde jämnt. Mina syskon tyckte att jag skulle betala lika mycket som dem (säg 2000 kr).... alltså dubbelt så mycket som mina syskon... eftersom de är 2 arbetande vuxna och jag var student med extra jobb.

    Så var det varenda gång... vart så irriterad... nä...det ska inte bli dyrare för att man är singel så dela kostnaden på antal vuxna och ska ni köpa och laga mat ihop så delar ni maten på antal personer sen när det ska betalas....även räknat barnen.
  12. 26
    Dela upp betalningen på varje vuxen.

    Jag minns ju hur det var när jag var singel och vi skulle betala en resa till min mamma som fyllde jämnt. Mina syskon tyckte att jag skulle betala lika mycket som dem (säg 2000 kr).... alltså dubbelt så mycket som mina syskon... eftersom de är 2 arbetande vuxna och jag var student med extra jobb.

    Så var det varenda gång... vart så irriterad... nä...det ska inte bli dyrare för att man är singel så dela kostnaden på antal vuxna och ska ni köpa och laga mat ihop så delar ni maten på antal personer sen när det ska betalas....även räknat barnen.
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #27
    Håller med!
  14. 27
    Håller med!
  15. Medlem sedan
    May 2009
    #28
    Exakt den tanken for igenom även min skalle
  16. 28
    Exakt den tanken for igenom även min skalle
  17. Medlem sedan
    Oct 1999
    #29
    Jo så menade jag. Alla ska vara i huset lika många dagar.
  18. 29
    Jo så menade jag. Alla ska vara i huset lika många dagar.
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Liknande trådar

  1. betalning?
    By Häxa in forum Hem & fritid
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-03-02, 23:53
  2. Betalning
    By ashk in forum Resesnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-27, 22:11
  3. resa flera familjer
    By kajsa. in forum Resesnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-04-30, 06:24
  4. me&i betalning?
    By anonymt namn in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-09, 19:38
  5. Dela av rum - eller inte dela av?
    By Hella34 in forum Hem & fritid
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-22, 10:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar