Vad händer?
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Feb 2012
    #1

    Vad händer?

    Ingen mens ännu. Har dock haft väldiga menssmärtor i ländryggen och lite i magen i några dagar.
    Har dessutom fått väldigt mycket finnar, både i ansiktet och på ryggen. Vilket jag inte brukar ha! Kan det vara en hormonell grej? Från att ha varit gravid till missfallet till att nu komma igång med mens?

    Jobbigt är det iallafall. Hoppas att mensen kommer snart. Vill köra igång igen!!
  2. 1
    Vad händer? Ingen mens ännu. Har dock haft väldiga menssmärtor i ländryggen och lite i magen i några dagar.
    Har dessutom fått väldigt mycket finnar, både i ansiktet och på ryggen. Vilket jag inte brukar ha! Kan det vara en hormonell grej? Från att ha varit gravid till missfallet till att nu komma igång med mens?

    Jobbigt är det iallafall. Hoppas att mensen kommer snart. Vill köra igång igen!!
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2

    Kan ju även vara ÄL

    kanske är det ägglossning du känner av?

    Hur som helst så hoppas jag din kropp kommer igång snart så ni kan försöka igen

    Massor med kramar
    Stolt mamma till
    Moa född 040624
    Anton född 070720 *pergobebis*
    *********************

    Läs min blogg här

  4. 2
    Kan ju även vara ÄL kanske är det ägglossning du känner av?

    Hur som helst så hoppas jag din kropp kommer igång snart så ni kan försöka igen

    Massor med kramar
  5. Medlem sedan
    Feb 2012
    #3
    Ja, det är mycket möjligt. Senaste gången vi hade sex (fredags) så gjorde det lite ont. Livmodertappen?
    Kände likadant då jag hade ÄL sist (med pergo). Kan det alltså vara så att jag har "egen" ÄL nu? Knepigt med kroppen. Hade helst velat ha en kamera eller liknande så att man kan se exakt allting. Vore väldigt härligt.

    Kramar!
  6. 3
    Ja, det är mycket möjligt. Senaste gången vi hade sex (fredags) så gjorde det lite ont. Livmodertappen?
    Kände likadant då jag hade ÄL sist (med pergo). Kan det alltså vara så att jag har "egen" ÄL nu? Knepigt med kroppen. Hade helst velat ha en kamera eller liknande så att man kan se exakt allting. Vore väldigt härligt.

    Kramar!
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4

    Pergo sitter i ...

    Pergotime kan sitta i ett tag.....det gjorde den för mig månaden efter mitt missfall
    Stolt mamma till
    Moa född 040624
    Anton född 070720 *pergobebis*
    *********************

    Läs min blogg här

  8. 4
    Pergo sitter i ... Pergotime kan sitta i ett tag.....det gjorde den för mig månaden efter mitt missfall
  9. Medlem sedan
    Feb 2012
    #5
    Ja det är kanske möjligt men tänker att det inte borde vara så stor chans efter bara en gång? Känns som att det skulle vara ner möjligt om man använt det flera månader. Vad vet jag vi får se!

    Du har väl BIM snart va? Spännande!!
    Hur många gånger har du använt pergo nu? Visst har du barn sedan tidigare? Blev dom till på egen hand?

    Många frågor!!
    Kram på dig!!
  10. 5
    Ja det är kanske möjligt men tänker att det inte borde vara så stor chans efter bara en gång? Känns som att det skulle vara ner möjligt om man använt det flera månader. Vad vet jag vi får se!

    Du har väl BIM snart va? Spännande!!
    Hur många gånger har du använt pergo nu? Visst har du barn sedan tidigare? Blev dom till på egen hand?

    Många frågor!!
    Kram på dig!!
  11. Medlem sedan
    Oct 2003
    #6
    Jag vet inte riktigt när jag har BIM....men om ca 9-10 dagar

    Jag har 2 barn . Min dotter som snart fyller 8 var en total Ooops *haha* Hon var inte planerad men Åhh så välkommen
    Hennes lillebror var svårare , han blev till med trippelkur pergotime. T om på sista pergo försöket. Vi hade fått reda på att jag inte haft någon ÄL och att vi skulle gå vidare med injektioner.
    Men ÄL hade visst varit senare...för jag var gravid

    Så jag tror stenhårt på pergotime *wootwoot*
    Stolt mamma till
    Moa född 040624
    Anton född 070720 *pergobebis*
    *********************

    Läs min blogg här

  12. 6
    Jag vet inte riktigt när jag har BIM....men om ca 9-10 dagar

    Jag har 2 barn . Min dotter som snart fyller 8 var en total Ooops *haha* Hon var inte planerad men Åhh så välkommen
    Hennes lillebror var svårare , han blev till med trippelkur pergotime. T om på sista pergo försöket. Vi hade fått reda på att jag inte haft någon ÄL och att vi skulle gå vidare med injektioner.
    Men ÄL hade visst varit senare...för jag var gravid

    Så jag tror stenhårt på pergotime *wootwoot*
  13. Medlem sedan
    Oct 2003
    #7

    Oj , missade en ;)

    Detta var min tredje månad med pergotime
    Stolt mamma till
    Moa född 040624
    Anton född 070720 *pergobebis*
    *********************

    Läs min blogg här

  14. 7
    Oj , missade en ;) Detta var min tredje månad med pergotime
  15. Medlem sedan
    Feb 2012
    #8
    Okej! Vad roooligt! jag har för mig att jag läst att du har en "ny" man/sambo/pojkvän nu?

    Åh. Man får ju verkligen hopp om att detta skall fungera nu. Det HAR det ju gjort, men att det går hela vägen. Så spännande!
  16. 8
    Okej! Vad roooligt! jag har för mig att jag läst att du har en "ny" man/sambo/pojkvän nu?

    Åh. Man får ju verkligen hopp om att detta skall fungera nu. Det HAR det ju gjort, men att det går hela vägen. Så spännande!
  17. Medlem sedan
    Oct 2003
    #9

    Det stämmer :)

    1 år efter att jag och mitt ex separerat träffade jag en ny man....han är 7 år yngre än mig och har inga barn sedan tidigare.
    Det är väl mycket därför som jag så gärna vill att detta ska fungera för oss.
    Jag var nöjd med de två trollungar jag berikats med , men vill så gärna att min nya man ska få bli pappa
    Stolt mamma till
    Moa född 040624
    Anton född 070720 *pergobebis*
    *********************

    Läs min blogg här

  18. 9
    Det stämmer :) 1 år efter att jag och mitt ex separerat träffade jag en ny man....han är 7 år yngre än mig och har inga barn sedan tidigare.
    Det är väl mycket därför som jag så gärna vill att detta ska fungera för oss.
    Jag var nöjd med de två trollungar jag berikats med , men vill så gärna att min nya man ska få bli pappa
  19. Medlem sedan
    Feb 2012
    #10
    Vad härligt ja, jag förstår det! Klart att det kommer att gå!
    Hur långt är du beredd att gå om det inte skulle fungera med pergo? Jag tänker att det måste vara väldigt påfrestande för kropp och själ med IVF . Klart att man vill göra vad som helst för ett barn, men många har nog en viss gräns på när det ska ta slut, om du förstår vad jag menar?
  20. 10
    Vad härligt ja, jag förstår det! Klart att det kommer att gå!
    Hur långt är du beredd att gå om det inte skulle fungera med pergo? Jag tänker att det måste vara väldigt påfrestande för kropp och själ med IVF . Klart att man vill göra vad som helst för ett barn, men många har nog en viss gräns på när det ska ta slut, om du förstår vad jag menar?
  21. Medlem sedan
    Oct 2003
    #11

    inga gränser

    Just nu finns ingen gräns Jag tror att alla metoder blir påfrestande tillslut.Så blir det IVF så blir det....men än känns det väldigt långt borta.
    Pergotime SKA fungera
    Stolt mamma till
    Moa född 040624
    Anton född 070720 *pergobebis*
    *********************

    Läs min blogg här

  22. 11
    inga gränser Just nu finns ingen gräns Jag tror att alla metoder blir påfrestande tillslut.Så blir det IVF så blir det....men än känns det väldigt långt borta.
    Pergotime SKA fungera
  23. Medlem sedan
    Feb 2012
    #12
    Jag känner likadant. Jag har ju inga barn så det känns verkligen som att jag kan göra vad som helst. Skulle inte all hjälp i världen få mig gravid, så är det stop där. Varken jag eller mannen vill adoptera. Vi vill ha biologiska barn. Hur ställer du/ni Er till det?

    Klart att pergo ska fungera! Det har det ju gjort för dig med!!
  24. 12
    Jag känner likadant. Jag har ju inga barn så det känns verkligen som att jag kan göra vad som helst. Skulle inte all hjälp i världen få mig gravid, så är det stop där. Varken jag eller mannen vill adoptera. Vi vill ha biologiska barn. Hur ställer du/ni Er till det?

    Klart att pergo ska fungera! Det har det ju gjort för dig med!!

Liknande trådar

  1. Vad händer när
    By Kommunalaren in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 09:36
  2. Vad är det som händer?
    By Yenka m 3 in forum Bebissnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-02, 11:45
  3. Vad är det som händer.........
    By rut123 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 22:19
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar