Jag har också fått det, inte roligt! Som tur var har jag inte jätteont av mina, förutom att jag blir lite "blygare" för min sambo när jag är naken osv, vill verkligen inte att han ska råka se det! (trots att jag berättat att jag har det).
Jag började med någon behandling från apoteket, men kom fram till att det inte är någon idé så länge man är gravid, de kommer bara komma tillbaka ändå. Så jag tänker satsa på att försöka bli av med dom efter graviditeten istället, för då försvinner ju detdär trycket som ofta orsakar dom.
Om man har stora besvär av dom, smärta osv, och de behandlingar som finns receptfritt på apoteket inte hjälper så kan man få dom bortopererade. Det gör dom dock inte under pågående graviditet då de med största säkerhet ändå kommer tillbaka eftersom "gravidtrycket" fortfarande finns där. Men om de inte försvinner självmant efter graviditeten, och man har besvär av dom kan man få hjälp att ta bort dom. (Dock finns ingen garanti där heller att dom inte kommer tillbaka, men risken är betydligt mindre om man inte är gravid iaf.)
Lycka till!