Ny arbetsplats
Ordet är fritt
  1. monka
    #1

    Ny arbetsplats

    På så sätt att vi flyttat verksamheten till ett annat ställe. förut satt vi på sjukhuset, nu är vi nere i stan. Och fasen vad mycke roligare jobbet är! ÄNTLIGEN! sitter vi i kontorslandskap, eller iallafall flera i samma rum. vi hör och ser varann, pratar mer och utöver det har vi utsikt över stadsinloppet både vad gäller trafik och hamnen. Det rör sig utanför och på lunchen träffade jag min kompis som jobbar i samma hus.

    fi fasen vilket lyft

    Har ni bra miljö omkring er arbetsplats? Tror ni att det skulle kunna påverka er arbetsglädje om det förbättrades eller försämrades?
  2. 1
    Ny arbetsplats På så sätt att vi flyttat verksamheten till ett annat ställe. förut satt vi på sjukhuset, nu är vi nere i stan. Och fasen vad mycke roligare jobbet är! ÄNTLIGEN! sitter vi i kontorslandskap, eller iallafall flera i samma rum. vi hör och ser varann, pratar mer och utöver det har vi utsikt över stadsinloppet både vad gäller trafik och hamnen. Det rör sig utanför och på lunchen träffade jag min kompis som jobbar i samma hus.

    fi fasen vilket lyft

    Har ni bra miljö omkring er arbetsplats? Tror ni att det skulle kunna påverka er arbetsglädje om det förbättrades eller försämrades?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2
    Japp, vi har bra arbetsmiljö. Men jag har jobbat på djurkliniker förr som helt saknat fönster, och man blir fan inte riktig i huvudet av att vara i en betongbunker hela dagarna...
  4. 2
    Japp, vi har bra arbetsmiljö. Men jag har jobbat på djurkliniker förr som helt saknat fönster, och man blir fan inte riktig i huvudet av att vara i en betongbunker hela dagarna...
  5. monka
    #3
    `Där vi satt förut så tittade man ut på en helt tom innergård. Det roligaste som hände där var om nån stackars skata kom flygande nån gång eller om vinden blåste löven i en virvelvind... och alla satt ensamma på små kontor, vi pratade med varann på rasten - om vi nu fick ha rast samtidigt...

    betongbunker låter snäppet värre ändå så jag ska nog inte klaga
  6. 3
    `Där vi satt förut så tittade man ut på en helt tom innergård. Det roligaste som hände där var om nån stackars skata kom flygande nån gång eller om vinden blåste löven i en virvelvind... och alla satt ensamma på små kontor, vi pratade med varann på rasten - om vi nu fick ha rast samtidigt...

    betongbunker låter snäppet värre ändå så jag ska nog inte klaga
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Ja min arbetsplats är oerhört vacker. Kolla själv: http://www.grodbygarden.se/
    Nu om våren är det en njutning att vara hurtbulle där.
  8. 4
    Ja min arbetsplats är oerhört vacker. Kolla själv: http://www.grodbygarden.se/
    Nu om våren är det en njutning att vara hurtbulle där.
  9. jagbarajag
    #5
    ja, det tycker jag. Skog & vatten kring husknuten!
  10. 5
    ja, det tycker jag. Skog & vatten kring husknuten!
  11. Medlem sedan
    Nov 1999
    #6
    Ja, vi har jättebra stämning på jobbet. Det är mycket omtanke i småpratet och vi hjälper varandra hela tiden i smått och stort. Jag hade inte orkat en vecka på banken utan mitt härliga gäng
  12. 6
    Ja, vi har jättebra stämning på jobbet. Det är mycket omtanke i småpratet och vi hjälper varandra hela tiden i smått och stort. Jag hade inte orkat en vecka på banken utan mitt härliga gäng
  13. monka
    #7
    Jösses! Nu känns mitt egna bra rätt futtigt Men jag är nöjd ändå. Skulle gärna jobba så fint som du dock.,..
  14. 7
    Jösses! Nu känns mitt egna bra rätt futtigt Men jag är nöjd ändå. Skulle gärna jobba så fint som du dock.,..
  15. monka
    #8
    Det låter härligt Här är inte så mycket till skog men havet är nära
  16. 8
    Det låter härligt Här är inte så mycket till skog men havet är nära
  17. Medlem sedan
    Feb 2000
    #9

    Jag har ju flera jobb!

    Men de varierar mellan de här miljöerna, typ:







    Gissa vilka jag föredrar!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  18. 9
    Jag har ju flera jobb! Men de varierar mellan de här miljöerna, typ:







    Gissa vilka jag föredrar!
  19. monka
    #10
    Bra arbetskamrater är en stor glädje! Jag har jobbat där det varit smågnabb och elakheter dagligen... sånt är skitjobbigt.

    Jag har blivit förflyttad för att sånt skitsnack och dumheter skulle minska med, alltså in i en sån grupp. för att jag är så positiv och sprider goda vibbar. Det lyckades Det är jag lite stolt över och det är något som jag vet att min fd chef tar upp när han ger mig referenser..
  20. 10
    Bra arbetskamrater är en stor glädje! Jag har jobbat där det varit smågnabb och elakheter dagligen... sånt är skitjobbigt.

    Jag har blivit förflyttad för att sånt skitsnack och dumheter skulle minska med, alltså in i en sån grupp. för att jag är så positiv och sprider goda vibbar. Det lyckades Det är jag lite stolt över och det är något som jag vet att min fd chef tar upp när han ger mig referenser..
  21. monka
    #11
    Alla föredrar du!! Såg ju skitfränt ut allt
  22. 11
    Alla föredrar du!! Såg ju skitfränt ut allt
  23. Medlem sedan
    Dec 2005
    #12
    nä vi hade usel arbetsmiljö, dvs stress och aldrig lugn och ro

    Nu har jag ganska bra miljö när jag sitter hemma och pluggar och även hyfsat bra på skolan
  24. 12
    nä vi hade usel arbetsmiljö, dvs stress och aldrig lugn och ro

    Nu har jag ganska bra miljö när jag sitter hemma och pluggar och även hyfsat bra på skolan
  25. Medlem sedan
    Feb 2000
    #13

    Jo kanske...

    men det är roligare att ta med livrädda turister ner i gruvan, eller skrämma dem på höjhöjdsbanorna än att servera faktiskt! Särskilt i längden, för jag gillar att vara ute och serveringen är tung och sliter på kroppen...

    Men jag har fina jobb!
    Var dig själv, det finns redan så många andra!

  26. 13
    Jo kanske... men det är roligare att ta med livrädda turister ner i gruvan, eller skrämma dem på höjhöjdsbanorna än att servera faktiskt! Särskilt i längden, för jag gillar att vara ute och serveringen är tung och sliter på kroppen...

    Men jag har fina jobb!
  27. Medlem sedan
    May 2005
    #14
    Iiih! Du hade fått hålla mig i handen. Inte när du serverade dock.
  28. 14
    Iiih! Du hade fått hålla mig i handen. Inte när du serverade dock.
  29. Medlem sedan
    Dec 2001
    #15
    Ja söders vita pärla ligger ju på höjden och vi har en vacker utsikt.
  30. 15
    Ja söders vita pärla ligger ju på höjden och vi har en vacker utsikt.

Liknande trådar

  1. NY arbetsplats?
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-10-05, 09:48
  2. Arbetsplats
    By Anna1989 in forum _1003 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 09:15
  3. Min arbetsplats
    By Mizen_m_IoT in forum _0507 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 19:41
  4. På min arbetsplats
    By anonym pedagog in forum Barn som yrke
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 18:57
  5. Jag vet en arbetsplats
    By Quentin in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 14:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar