Tack för alla svar om feta ben :)
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jan 1999
    #1

    Tack för alla svar om feta ben :)

    Egentligen vet jag ju. Att det inte direkt går att punktträna bort fett. Att det är genetiskt och beror på kroppsform. Att stora muskliga ben är snyggare än stora feta ben.

    Även när jag var smal en gång för länge sedan så hade jag förhållandevis stadiga ben, så några långsmala spiror går jag inte omkring och hoppas på direkt

    Men jag vill. Ha. Smalare. Ben.

    Och faktum är att under fettet så har jag ganska mycket benmuskler. Man får liksom det när man dagligen och stundligen bär omkring på ung 100 kilo.

    Men jag drog igång benträning på gymmet i måndags, och jag skall fortsätta med det - lär ju inte bli värre iallafall

    Och så skall jag benhårt tro på att nästa område som tappar fett är benen. För ärligt talat kommer jag se ut som ett UFO om jag tappar mer på överkroppen och ingenting på benen. Så det måste börja släppa där också. Måste.

    Brukar man inte säga att det man fick sist är det så försvinner först? I mitt fall var det just midjan som försvann sist och i samband med det tjockade ansiktet till sig.

    All time low på vågen i lördags iallafall, -12,2 kilo totalt nu
  2. 1
    Tack för alla svar om feta ben :) Egentligen vet jag ju. Att det inte direkt går att punktträna bort fett. Att det är genetiskt och beror på kroppsform. Att stora muskliga ben är snyggare än stora feta ben.

    Även när jag var smal en gång för länge sedan så hade jag förhållandevis stadiga ben, så några långsmala spiror går jag inte omkring och hoppas på direkt

    Men jag vill. Ha. Smalare. Ben.

    Och faktum är att under fettet så har jag ganska mycket benmuskler. Man får liksom det när man dagligen och stundligen bär omkring på ung 100 kilo.

    Men jag drog igång benträning på gymmet i måndags, och jag skall fortsätta med det - lär ju inte bli värre iallafall

    Och så skall jag benhårt tro på att nästa område som tappar fett är benen. För ärligt talat kommer jag se ut som ett UFO om jag tappar mer på överkroppen och ingenting på benen. Så det måste börja släppa där också. Måste.

    Brukar man inte säga att det man fick sist är det så försvinner först? I mitt fall var det just midjan som försvann sist och i samband med det tjockade ansiktet till sig.

    All time low på vågen i lördags iallafall, -12,2 kilo totalt nu
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Grattis till all time low
  4. 2
    Grattis till all time low
  5. Medlem sedan
    May 2002
    #3
    Grattis till jättefint resultat!! Och försök fokusera på att en sund stark kropp ÄR SNYGG! Alla har inte vidjespiror (inte jag heller t.ex. ;-)).

    Själv känner jag inte igen det där med att tappa olika, jag gick liksom när rätt jämnt ändå. Visst, midjan smalnade av lite ryckvis, men på det stora hela så... Jag blev jämnfet och jag gick ner jämnvis också.
  6. 3
    Grattis till jättefint resultat!! Och försök fokusera på att en sund stark kropp ÄR SNYGG! Alla har inte vidjespiror (inte jag heller t.ex. ;-)).

    Själv känner jag inte igen det där med att tappa olika, jag gick liksom när rätt jämnt ändå. Visst, midjan smalnade av lite ryckvis, men på det stora hela så... Jag blev jämnfet och jag gick ner jämnvis också.
  7. Medlem sedan
    Jan 1999
    #4
    Tack - och tack också för att du förstod min frustration där nere.
  8. 4
    Tack - och tack också för att du förstod min frustration där nere.
  9. Medlem sedan
    Jan 1999
    #5
    Ja, jämnfet var jag ju liksom aldrig - inte ens när jag vägde som mest, 102 kg. Jag hade fortfarande markerad midja (en fet midja, men ändå en midja) och kunde länge ha 44/46 upptill men drog 52/54 (drygt) nedtill.

    Och visst fokuserar jag på det positiva - det är underbart att inte alls ha ont i knäna t ex, och inte ha svårt att andas när man böjer sig ner för att knyta skorna
  10. 5
    Ja, jämnfet var jag ju liksom aldrig - inte ens när jag vägde som mest, 102 kg. Jag hade fortfarande markerad midja (en fet midja, men ändå en midja) och kunde länge ha 44/46 upptill men drog 52/54 (drygt) nedtill.

    Och visst fokuserar jag på det positiva - det är underbart att inte alls ha ont i knäna t ex, och inte ha svårt att andas när man böjer sig ner för att knyta skorna
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Jag hade också midja... Midja och markerade former, men liksom lika tjock uppe och nere och framme och bake. Ingen rolig syn, ingen del man kunde vara nöjd med liksom. ;-)
  12. 6
    Jag hade också midja... Midja och markerade former, men liksom lika tjock uppe och nere och framme och bake. Ingen rolig syn, ingen del man kunde vara nöjd med liksom. ;-)
  13. Medlem sedan
    Jan 1999
    #7
    Haha, nä men nu minsann har du andra former - snyggo!
  14. 7
    Haha, nä men nu minsann har du andra former - snyggo!
  15. Medlem sedan
    Jan 2006
    #8
    Grattis till lägsta vikten Bra jobbat,kämpa på nu så blir det ännu mer all time low
  16. 8
    Grattis till lägsta vikten Bra jobbat,kämpa på nu så blir det ännu mer all time low
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Congratulations to all time low! Kämpa på!
  18. 9
    Congratulations to all time low! Kämpa på!
  19. Medlem sedan
    Jan 1999
    #10
    Tack! Har just kommit hem efter nästan en timmes powerwalk med stavar (stavar för första gången). Sketajobbigt - är helt trött i armarna nu! Gött!
  20. 10
    Tack! Har just kommit hem efter nästan en timmes powerwalk med stavar (stavar för första gången). Sketajobbigt - är helt trött i armarna nu! Gött!
  21. Medlem sedan
    Jan 1999
    #11
    Tack, tack! Jorå, jag kämpar på
  22. 11
    Tack, tack! Jorå, jag kämpar på
  23. Medlem sedan
    Dec 2002
    #12
    Grattis till ditt all time low! Heja!
  24. 12
    Grattis till ditt all time low! Heja!
  25. Medlem sedan
    Jan 1999
    #13
    Tack!

    All time low, blev visserligen lite missvisande - för jag har sannerligen vägt mindre än i dag, även om det är många år sedan. Men sedan jag blev gravid, typ, för drygt 13 år sedan, är det all time low
  26. 13
    Tack!

    All time low, blev visserligen lite missvisande - för jag har sannerligen vägt mindre än i dag, även om det är många år sedan. Men sedan jag blev gravid, typ, för drygt 13 år sedan, är det all time low

Liknande trådar

  1. Kollektivt tack för alla svar i alla
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-27, 19:50
  2. Tack för alla svar
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 13:00
  3. Tack för alla svar!
    By Tindragull in forum _0711 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 22:15
  4. Tack alla för era svar!!!!
    By -Louisa- in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-24, 22:16
  5. Tack för alla svar
    By mie. in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-17, 12:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar