någon som alltid varit oordningsam
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    någon som alltid varit oordningsam

    och kunnat ändra på sej. Jag börjar undra om jag är ett hopplöst fall. Jag har aldrig ordning på nånting.
  2. 1
    någon som alltid varit oordningsam och kunnat ändra på sej. Jag börjar undra om jag är ett hopplöst fall. Jag har aldrig ordning på nånting.
  3. Medlem sedan
    Dec 2005
    #2
    det är ingen ordning på allting man hittar inte vartenda dugg
  4. 2
    det är ingen ordning på allting man hittar inte vartenda dugg
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Jag har varit väldigt oordningsam tidigare. Fortfarande är jag ju sannerligen ingen pedant, men hyfsat ordningsam i alla fall . I mitt fall blev det ändring när jag flyttade ifrån mitt ex som jag bott med i 16 år. Plötsligt var det ordning på torpet! Och jag kan inte skylla på honom heller, för plötsligt hade han också ordning på torpet .
    Men hopplöst fall är du nog inte, om inte jag var det!
  6. 3
    Jag har varit väldigt oordningsam tidigare. Fortfarande är jag ju sannerligen ingen pedant, men hyfsat ordningsam i alla fall . I mitt fall blev det ändring när jag flyttade ifrån mitt ex som jag bott med i 16 år. Plötsligt var det ordning på torpet! Och jag kan inte skylla på honom heller, för plötsligt hade han också ordning på torpet .
    Men hopplöst fall är du nog inte, om inte jag var det!
  7. monka
    #4
    Min bror!! Men han förändrades när han blev tillsammans med en pedant... Han är bland de slarvigare personer jag känner. eller VAR! Nu är han lika noga som sin fru, putsar och plockar och fejjar. Var kring 35 när han träffade henne.
  8. 4
    Min bror!! Men han förändrades när han blev tillsammans med en pedant... Han är bland de slarvigare personer jag känner. eller VAR! Nu är han lika noga som sin fru, putsar och plockar och fejjar. Var kring 35 när han träffade henne.
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5
    Vad underbart. Hoppet är inte ute alltså
  10. 5
    Vad underbart. Hoppet är inte ute alltså
  11. Medlem sedan
    Oct 2001
    #6
    Vad skönt att höra.
  12. 6
    Vad skönt att höra.
  13. Medlem sedan
    Jan 2002
    #7
    Njooo... jag är en slarver och har alltid varit. Jag har dock blivit BÄTTRE, men långt ifrån bra. Fortfarande ligger det högar med kläder, papper/post osv.... Därför ska jag genast sätta igång och försöka städa lite nu - innan sambon kommer hem

    Däremot har jag hyfsad ordning på jobbet.

    Hälsar
    Slarvern
  14. 7
    Njooo... jag är en slarver och har alltid varit. Jag har dock blivit BÄTTRE, men långt ifrån bra. Fortfarande ligger det högar med kläder, papper/post osv.... Därför ska jag genast sätta igång och försöka städa lite nu - innan sambon kommer hem

    Däremot har jag hyfsad ordning på jobbet.

    Hälsar
    Slarvern
  15. Medlem sedan
    Dec 2005
    #8
    jag är både och... oftast total ordning i skallen men oordning på allt annat men det brukar lösa sig för jag vet oftast var i oredan det finns ändå
  16. 8
    jag är både och... oftast total ordning i skallen men oordning på allt annat men det brukar lösa sig för jag vet oftast var i oredan det finns ändå
  17. Medlem sedan
    Nov 1999
    #9
    Jag är superordningsam på jobbet samt har minutiös ordning på böcker, skivor och i köksskåp och -lådor hemma. Därutöver är det mest kaos och jag har INGA som helst problem med att kliva över tio par av mina egna skor i hallen (för att inte tala om barnens)... Synnerligen selektivt ordningssinne, med andra ord. Finns säkert någon diagnos på det också...
  18. 9
    Jag är superordningsam på jobbet samt har minutiös ordning på böcker, skivor och i köksskåp och -lådor hemma. Därutöver är det mest kaos och jag har INGA som helst problem med att kliva över tio par av mina egna skor i hallen (för att inte tala om barnens)... Synnerligen selektivt ordningssinne, med andra ord. Finns säkert någon diagnos på det också...
  19. Medlem sedan
    Dec 2005
    #10
    jag tror bara det är ett friskhetstecken att man kan välja sina områden att ha ordning på
  20. 10
    jag tror bara det är ett friskhetstecken att man kan välja sina områden att ha ordning på
  21. Medlem sedan
    Apr 2008
    #11
    Jag är likadan. På jobbet är jag värsta städ-Hitler, ordnung muss sein!

    Och hemma... Visst är det trevlig om det är städat, men inte behöver det ske varje vecka... roligare att åka ut och cykla en vacker kväll, tex
  22. 11
    Jag är likadan. På jobbet är jag värsta städ-Hitler, ordnung muss sein!

    Och hemma... Visst är det trevlig om det är städat, men inte behöver det ske varje vecka... roligare att åka ut och cykla en vacker kväll, tex
  23. Liz*
    #12
    Man behöver begrunda _varför_ du är oordningssam, det kan finnas flera olika anledningar till det.
  24. 12
    Man behöver begrunda _varför_ du är oordningssam, det kan finnas flera olika anledningar till det.
  25. Medlem sedan
    Nov 2006
    #13
    Å, precis så är jag också!!!
  26. 13
    Å, precis så är jag också!!!
  27. Medlem sedan
    May 2009
    #14
    Jag har. OK jag är ingen pedant jag heller ens nu men jag har klart mycket mer ordning. Har lärt mig hur just jag måste göra för att ha den strukturen och att struktur är viktigt. Sortering av saker är mitt trick, att varje sak har en plats. Dessutom har jag gjort mig av med en massa saker jag faktiskt inte behövde eller ens gillade, det gjorde allt lättare. Läs "Rensa i röran med feng shui" finns på pocket...
  28. 14
    Jag har. OK jag är ingen pedant jag heller ens nu men jag har klart mycket mer ordning. Har lärt mig hur just jag måste göra för att ha den strukturen och att struktur är viktigt. Sortering av saker är mitt trick, att varje sak har en plats. Dessutom har jag gjort mig av med en massa saker jag faktiskt inte behövde eller ens gillade, det gjorde allt lättare. Läs "Rensa i röran med feng shui" finns på pocket...

Liknande trådar

  1. Har Schenkenberg alltid varit
    By Salander in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 20:57
  2. Jag har alltid varit superanonym
    By Emmylou in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 21:46
  3. Jag har alltid varit
    By Wallander in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-05, 08:29
  4. JAS har väl alltid varit
    By bunozi in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 20:56
  5. Dom har inte alltid varit
    By stardust74 in forum _0506 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 21:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar